Tak zejména díky neocenitelnému přispění Pepy Studeného a mé izolaci s možností pročíst spoustu ročníků starých Letectví proběhla rozsáhlá aktualizace textů v tomto tématu.
Pavel Klouček píše:B.11.12
Stroj zalétán 3. července 1924 pilotem Fritschem. Kontrolní let 4. července 1924 provedl škpt. Charvát. K 1. září 1924 je stroj převzat od LPS Praha k LP 3 a zařazen k 13. letce. V únoru 1925 stroj nouzově přistává ve Slezsku v rámci služby u Leteckého pluku 2, přistání skončilo poškozením. To ale asi nebylo vážné, protože o necelý měsíc později opět nouzově přistává po vysazení motoru, tentokrát u Napajedel a stroj patří Leteckému pluku 1. Zde možná bylo poškození rozsáhlejší, protože tovární zálet provádí pilot Bican 11. března 1926 a kontrolní let škpt. Květoň a kpt. Čaboun o pět dnů později. K 1. dubnu 1926 je stroj u LPS Praha (plukovní sklad). K 30. červnu 1928 je stroj u cvičné letky LP 1, v dubnu 1929 spadá stále pod stejnou jednotku, ale je toho času zapůjčen 34. letce. K 30. červnu 1930 je vykazován u 31. letky LP 1, což je nově přečíslovaná 34. letka. Další nouzové přistání je zaznamenáno až v září 1931 a po opravě stroj odlétá na letiště Bratislava Vajnory, kdy stroj slouží u 38. letky Leteckého pluku 3. Ke konci roku 1933 ho pilot Macháček zaznamenává u Pilotní školy stíhací v Chebu.
I tento stroj přežil do předání k civilní službě, kdy došlo k jeho odkoupení od vojenské správy. Do civilního rejstříku byl zapsán 27. července 1934 pod číslem zápisu 331 s imatrikulací OK-HAA pro Aeroklub Hradec Králové. Výrobní číslo motoru bylo 77. I tato Boska se zúčastnila prvního Národního letu RČS v září 1934. Osádka prap. B. Landa a F. Král však závod nedokončila, zpráva aeroklubu praví, že stroj byl „po celou dobu stíhán nehodami rázu technického“. Pokus o reparát proběhl na druhém ročníku o rok později ve dnech 14. a 15. září 1935, zde však stařičká Boska s osádkou čet. L. Bobek a R. Vančurová už nemohla konkurovat modernějším sportovním strojům a obsadila až 33. místo. Výmaz byl proveden k 4. září 1936 z důvodu stáří stroje.
V civilním rejstříku lze pod číslem zápisu 53 najít ještě jednou BH-11.12 s registrací L-BONH. Zde však s největší pravděpodobností jde o jiný stroj vzniklý na draku B.9.12 a označovaný BH-11E.
Zpět na Československé letectvo 1918 - 1939
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků