Po krátkých chvilkách sbírám čas, abych se nakopl k dalšímu postupu. Proto jsem odložil nekonečné práce na povrchu a pustil se do něčeho, co mě více baví. Protože chci mít malé díly externích detailů připravené než vše přijde do barvy, pustil jsem se právě do těchto částí. Začal jsem dekly otevřených motorvých prostor, trupového závěsníku a zadního brzdícího štítu. Vše vyrábím od nuly z plastových destiček a pár leptů, co jsem si nakreslil. Momentálně jsem ve fázi prvního surfu, ale zdaleka není hotovo a především na povrchu brzdícího štítu bude potřeba zapracovat. .
O vánočním volnu jsem dodělal zase něco z drobné bižuterie k MiGu.
Vše je v podstatě od nuly. Takže mám připravené přední brzdící štíty, dekl prostoru pro baterii, dvířka šachty pro brzdící padák, pitotku (v sklopené variantě) a začal jsem vztlakové klapky. Levá vztlaková klapka hotovo, při výrobě nýtování pravé jsem zlomil poslední vrtáček a musel práce přerušit. .
Než budeš pokračovat v další úpravě vztlakových klapek, dovolím si Tě upozornit na odlišnost na horní straně klapek(viz foto). Klapka nemá hladký potah, ale je s odskokem, aby v zasunuté poloze přechod mezi potahem křídla a vz. klapky lícoval.
TO cmiroslav: veřejně přiznávám, že jsem si toho zlomu na potahu klapek nevšiml. Toho zašpinění ohraničující odtokovou hranu křídla na klapce v zavřeném stavu samozřejmě ano, ale u toho jsem skončil. V této fázi úprav už to dodělat nepůjde a nejspíš se spokojím s tím, že ten předěl naznačím barevně při povrchové úpravě. On by ten odskok převedený do měřítka byl nejspíš i zanedbatelný.
opravdu, při pohledu z boku je ten skok opravdu výrazný a stál by za zapracování. Přitom pokud není samotná klapka z letadla sundaná a není vidět z boku tak bych si toho na fotkách skoro ani nevšiml. Už to předělávat nebudu. Utěšuju se tím, že oproti té plastové destičce ze stavebnice já budu mít na MiGu opravdu klapku, i když bez schodu.
Dále přihazuji kontaktní foto VOPek. Jednu mám předělanou a pro srovnání vedle přikládám druhou zatím bez úprav. Co no, klasický díl starší trumpeťácký stavebnice. Základní obrysové tvary sedí, jenom je potřeba na VOPce vybrousit profil, výrazně ztenčit odtokovou hranu, upravit tvar základny, ale hlavně vybrousit správný tvar vřetena na koncovém oblouku. Potom nové rytí, protože přebroušením o to původní (ačkoliv docela sedí) přijdete a onýtovat alespoň nejviditelnějšími řadami nýtů dle fotek skutečných mašin.
Nakonec bych měl ještě jeden dotaz: čím na svých modelech docílíte křišťálové průhlednosti průhledných dílů z acetátových fólií? Jedna věc je leštění pastami, ale někde jsem četl, že se ještě do něčeho namáčejí (lak?) .
Přikládám foto, abych stavbu posunul do vyšších pater v rozestavěnu
Pustil jsem se do překrytu kabiny. A je to peklo. Kombinace acetátu a několika polyuretanových dílů od Pavly, plastové destičky, profily a drátky. Teď už mám i do pasováno na trup. Černý surfacer na překrytu imituje těsnění a černé interiérové části překrytu. Sám jsem zvědav jak to dopadne až průhledné plochy odmaskuju. Možná to poletí do koše a budu muset začít znova. Překryt ještě čeká dotvoření povrchu z venkovní strany. Dále jsem dodělal lapače vzduchu na zadní části trupu. Je to trochu opravený set Quickboost + trocha plastu. Jinak to vypadá, že už pomalu budu mít všechny zásadní díly v surfu a budu se moci pustit do leštění a dokončení úprav povrchu. .
Je to radosť sledovať akú pozornosť venuješ detailom, ako sa s tým vieš pohrať. Je to časovo náročné ale určite to stojí za to.
Bohužiaľ nevšimol som si príspevok z 22.01, a asi zase idem s krížkom po funuse, kabínky sa obvykle máčali vo Future, alebo niektoskúšal aj v Sidolux. Osobne s tým nemám skúsenosť, niekto to mal bez problémov, a niekde bol zase problém pri odmaskovaní, že páska strhla z rámovania Future/Sidolux. Niekde je tu o tom téma.