Sestavení podvozku proběhlo bez zásadních komplikací, jen dodržet geometrii kol, tak aby všechna stála na vozovce, neni úplně sranda. Nó a protože jsem se rozhodl pro starší verzi, než kterou znázorňuje stavebnice, je tu první úprava a to zadní blatníky se stříškami nad stoplampama.
Na kabinu jsem naflákal co se dalo. Hlavně hrazdu s přídavnýma světlama, která jsou nezbytný doplněk zařízení pro upevňování sněhového pluhu jež taky bude součástí mojí soupravy. Další nutností, která mi ve stavebnici chyběla a bylo nutno ji zhotovit, je dvojhlasná fanfára na levý blatník.
A konečně korba. Jak už jsem psal, moje Tatra bude starší provedení, než ta ve stavebnici a proto bylo nutné zhotovit i korbu, která je od pozdního typu odlišná. Dno, přední stěnu a kšilt jsem ponechal původní. Bočnice a zadní čelo jsou nové zhotovené kombinací evergreenu a plechovky od piva.
A aby byla souprava komplet, je tu vlek. Tam jsem jenom trochu pofackoval šásko sem tam rozvodem vzduchu, plechovejma blatníkama a jemnějším držákem náhradního kola. Na korbě pak karháky a napínáky řetízků.
Už několikrát jsem před tímhle měřítkem smeknul a musím zas! Zatím to vypadá skvěle. Jen abych ukojil zvědavost.... jak se u těchto modelů řeší zasklení kabiny, světla, blinkry a tak?
No tak to jsi trefil asi nejcitlivější téma. Zasklení kabiny je asi největší problém malosériovejch reziňáků u nás a věřim, že i ve zbytku modelářského světa. Ještě donedávna bývalo zvykem výrobců ponechat model jen tak bez oken, ať se modeláři po... a poradí si po svym. Dneska při těch cenách si výrobci uvědomili, že by měly auťáky dodávat i s prosklenim a snaží se různě. Petr (Brratr) současně s JMPK (zatim jen u liazek) nechávají do kabinek vyfoukávat jakousi bublinu z čirého acetátu, která i při své značné tloušťce zachovává křišťálovou čirost, i u velkosériových výrobců nevídanou. Další výrobci nechávají vyfukovat podobné, leč o dost tenčí a i trochu méně průhledné bubliny. V případě rovných okenních ploch prostě na průhlednou fólii předtisknou, co se má vyříznout a do budky poté vlepit. Bohužel všechny verze trochu hoří na utopení v tloušťce materiálu kabiny a tak si zpravidla zasklim každý okno zvlášť zvenku. Blinkry jsou tak maličký, že stačí je naštětkovat odpovídajícím odstínem a světla řeším jejich zahloubením a zakápnutím čirým dvousložkovým lepidlem.
No a chtěl bych se pochlubit, že už nehotový model vybojoval první místo na Březovském setkání plastikových modelářů 2017 v kategorii rozestavěných modelů.
Tohle bude zase mistrovské dílo 148 s držákem na pluh a rampou na střeše je pro mně nejvíc sexy ještě bych dal na střechu velký oranžový majáky PAL a nebude to mít chybu
Máte štěstí, že jdu zrovna kolem. Říkají, že jsem odborník