Pár postřehů ke stavbě - model se staví snadno, trochu jsem musel zapracovat na odlitcích sedadel (jak jsem později zjistil, nebylo to třeba) a musel obrousit jakousi nepravidelnost na spodní části trupu (práce tak na minutu - bylo to v té spodní části, mimo porty). Ale hlavně - na moje ruce byly velmi křehké čiré díly, většina trupových oken mi popraskala, tak jsem je dělal nové. Asi jsem použil moc velkou sílu. Jinak si nevybavuju žádný problém (osu podvozků, myslím, už tu někdo řešil). Velmi povedeně je vyřešené napojení křídel na trup, detaily na trupu se mi velmi líbí. Pěkně je udělaný i interiér, do kterého je docela i vidět.
Ve stavebnici je udělaný i první válec motoru, což podle mě úplně stačí.
Barevná úprava je jednoduchá - barva GSI C8 s přimíchanými odstíny šedé na odlišení různých povrchů a zašpinění. Někde jsem našel, že horní oblouk trupu byl opravdu kovový, proto výrazně vyšší lesk než zbytek letadla. Jugoslávské pruhy jsem nastříkal, protože si nevěřím, že by se mi obtisky sešly. Tohle mi přišlo jednodušší.
Něco málo k historii. Předválečné jugoslávské aerolinie Aeroput měly dva Goélandy. Jeden z nich, YU-SAT, je podle mých pramenů letoun výrobního čísla 7506.27, snad přestavěný z C.448 7506.3. Ve Francii byl používán jako F-APKT, poté šel jako YU-SAT do Jugoslávie, kde si ho v dubnu 1941 přivastnilo Německo coby (snad???) CJ+XM. Druhý byl 7506.28 (C.448 7506.4) původně veden jako F-APKU a později jako YU-SAU, poškozen v roce 1939, kde se mi jeho stopa ztrácí.
V obtiscích je první z nich, podle mého by se snad nechal použít i jako reklama na poskytovatele satelitní televize na území bývalé Jugoslávie...
Tak a fotky:
Hotovo 2017: Cierva C.30A Norsko, Cierva C.30A Jugoslávie, Bü-131D Chorvatsko Bü-131A Maďarsko
Hotovo 2018: Messerschmitt Me 609, Bloch MB-151
Hotovo 2018: Messerschmitt Me 609, Bloch MB-151