Chcem sa optat niekoho kto ma v oku tento eroplan,ake su vyditelne rozdiely medzi verziami BM a BKL.Ide mi o stroje ktore boli v CSSR.Padak na chvoste,2.par zavesnikov na kridle a prechod kridlo-trup v oblasti hl.sachty,to je jasne.Su ale este aj ine rozdiely?Dik
Naposledy upravil harvy5 dne 12 dub 2015, 10:58, celkově upraveno 1
Do ČSSR byly v letech 1964 až 1968 dovezeny letouny Su-7BM, BKL a U. Verze BMK byla vyvážena do rozvojových zemí. Chceš vědět tedy rozdíly mezi BM a BMK nebo mezi BM a BKL?
BKL malo na podvozkoch lyziny na moznost startov z nezpevnenych ploch, tusim aj ine kolesa a kryty hl. podvozkov s rozsirenym vyklenutim, aby sa to tam zmestilo.
Su-7BKL měla oproti Su-7BM: na trupu: - větší nasávací lapače chlazení motoru na výklopných dvířkách na spodní části trupu; - kontejner s dvoukopulovým brzdícím padákem v kořeni svislé kýlovky; - v důsledku toho přesunuta anténa systému SPO-3 a bílé zadní polohové světlo na vrchol kýlovky; - menší ochrannou bodku pod zadní částí trupu (kam nevedlo lano od brzdícího padáku jako na BM); - malou Venturiho trubici od zaměřovače PBK-3 na levé straně trupu vedle překrytu kabiny; - na spodní straně trupu závěsy pro startovací raketové motory SPRD-110 (přední a zadní závěsný uzel). podvozek: - na příďovém podvozku nebržděné kolo o větší průměru 660 mm ( z pravé strany není brzdová buben), podvozková noha opatřena dvojicí hydraulickách válců pro řízení kola, dvířka příďového podvozku s dvojicí vyboulení; - na hlavní podvozku větší kola o průměru 880 mm, lyžiny ovládané hydraulikou, vyboulený kryt hlavního podvozku, jinak dělený kryt hlavního podvozku. křídlo: - československé BM i BKL mělo stejné křídlo, při středních opravách BKL byl zesílen hlavní a pomocný nosník křídla a přidána dvojice závěsníků o nosnosti 250 kg, ne všechny naše BKL měly ale tuto úpravu, BM tuto úpravu neměly. kabina: - sedačka KS-4 místo KS-3 na BM, z modelářského hlediska jen jiná madla na boku vany sedačky; - pozměněné přístrojové vybavení (zaměřovač PBK-3 místo PBK-1, BKL neměla navigační přístroj NI-1, atd).
Dik za potvrdenie mojich dojmov Mal som rovno napisat ze mi ide len o rozdiely draku,o tych ostatnych som vedel.Takze mi staci len upravit SOP a zvacsit tu patku.
Mam este dve otazky na Su-7BM 5606.V dekaloch od LF uvadzaju ze mala vymenene len P kridlo,aleco som cital boli vymenene obe.Tomu nasvedcuje aj to ze to P kridlo je evidentne z BKL. No a druha otazka sa tyka diskou hlav.kolies.Ake sa u nas na BM pouzivali?Boli plne s 3 dierkami alebo tie s prelismi ako mala BKL.Vsetky foto co mam na podvozok su len z BKL....
Na 5606 byly po poškození v roce 1979 vyměněny obě poloviny křídla. Není však možno říct, že to bylo křídlo z BKL, bylo to křídlo se zesíleným hlavním a pomocným nosníkem, které se od roku 1969 montovalo už ve výrobě na BKL a BMK a k nám bylo dodáno jako náhradní díl. Na 5606 ale nebyly krajní závěsníky namontovány, byl tam jen zaslepený aerodynamický kryt. Co se týká kol hlavního podvozku, tak na BM se z počátku požívaly kola KT-69/4 s prolisy, později na některých letounech byly kola s hladkými disky. Proč, to nevím.
O tych kridlach viem ze sapri GO a SO davali aj na starsie masiny,vid poliaci.Mne to len moj byvali velitel prezentoval ako nahradne kridla pre BKL.Podla neho boli vzdy BM vedene ako "nosic"a preto sa u nich s tym upgradom ani nepocitalo. K tym dyskom,kedy asi sa zacali pouzivat tie novsie?
Využiji tohoto tématu pro dotaz na výzbroj: Mohly Su-7 nosit zároveň pumy různých ráží, např. FAB-250 a FAB-500? Nebránilo tomu nějaké omezení nastavení zaměřovače nebo tak něco?
BEZVÝHRADNĚ STOJÍM ZA IZRAELEM
Pracujte pečlivě, nespěchejte, dokonalý vzhled modelu záleží jen na Vás. :)
Teoreticky to možné bylo. Zaměřovač ASP-5ND neměl automatické nastavování záměrného úhlu podle druhu zvolené výzbroje. Pilot nastavoval záměrný úhel ručně podle typu pum, zvoleného úhlu odhozu a výšky. Po odhozu pum pod trupem (odhazovaly se současně) mohl přestavit záměrný úhel pro odhoz jiného druhu pum pod křídlem (odhazovaly se rovněž současně). Prakticky se to ale nedělalo. Při výcviku se používal jeden druh pum a v bojové pohotovosti měl každý letoun jen dvě pumy (u šestizávěsníkových čtyři pumy) a dvě přídavné nádrže.
Johny 22 nevedel by si nahodou co za verziu hodilo IAB v Malackach? Ako decko ma dedo niekedy okolo 85-86r zobral na strelnicu do Kuchyne akurat ked tam Su-7 boli a na vlastne bulvy som zocil ten krasny hribik . Ked sa nacvicovali odhody A-bomby nosili sa bezne baky pod kridlom,alebo sa pouzivala aj ta ruska verzia so "spec" a bakom pod trupom?
Odhaduji, že za celou dobu existence Su-7 u nás bylo provedeno maximálně 4-6 odhozů IAB-500. Kdo ji házel v roce 1985 nevím, ale pro odhozy se většinou používala verze BM, měla lepší letové parametry pro odhoz ze stoupání. Létalo se vždy se sudým počtem přídavných nádrží. Jen jednou jsem zaznamenal na přistání Su-7 se třemi baky, to ale odpadl jeden podtrupový asi 20 km před přistáním pro technickou závadu. Mimochodem, podeřilo se ho v lese najít.
Učko bolo z ktorej verzie robene,?? a náhodou niekto máte foto kokpitu učka ? Dakujem vopred
MiG-23 vznikla jako reakce na americký F-4 Phantom II F-15 vznikla jako reakce na MiG-25, F-16 jako reakce na MiG-21 MiG-29 vznikl jako reakce na F-16 a Su-27 jako reakce na F-15 F-22A vznikl jako reakce na Su-27 a MiG-29 T-50 vznikl jako reakce na F-22 a F-35