Stránka 4 z 4

Re: SH32057/60 Bristol M1C 1/32

PříspěvekNapsal: 12 led 2015, 10:47
od Tomáš Chmelík
Díky, já bych fotku také četl tak, že by výškovky měly být trojbarevné.

K té kokardě - osobně mi z druhé fotky vychází, že byla o hodně menší (ta druhá zasahuje až přes ukotvení výpletu, tahle skoro nejde za hranu křidélka), skoro bych měl pocit, že mohla být ještě menší než jsou markingy, ale fotka může klamat. Ví se, čím to bylo? Křídlo z jiného stroje a na něm ještě jiné křidélko?

Bristol.jpg

Re: SH32057/60 Bristol M1C 1/32

PříspěvekNapsal: 12 led 2015, 13:33
od Josef Žák
Podle mého názoru došlo k výměně celé pravé poloviny křídla včetně křidélka, asi po nějaké havárii. To křídlo ale pocházelo z jiného stroje než křídélko, takže se neshodly velikosti znaků. Podle fotek se na M1C používaly nejméně dva, ale dost možná i víc typů kokard, lišily se poměrem mezikruží a umístěním a asi i velikostí. Podle té druhé fotky bych řekl, že střed té menší kokardy na pravém křídle leží poměrně blízko spáry křidélka, ale nedotýká se jí, takže jsem na jiných fotkách hledal takovou kokardu, aby "se to podobalo". Kromě toho to bílé mezikruží znaku na pevné části jde dále ke konci křídla, až za tu páku, co hýbe křidélkem (ang. control horn), než (ne)navazující bílé mezikruží na křidélku, a každopadně jde v podélném směru až k rozhraní křídlo-křidélko. Velikost a poloha té části kokardy na křidélku je pak shodná vlevo i vpravo. Až se dostanu večer k PC, zkusím pohledat ještě jednu fotku tohoto stroje, která není ve WS a kde to je možná vidět. Rozhodně si nedělám nárok na absolutní správnost, ale myslím si, že na modelu od SH je ta kokarda na pravém křídle příliš malá. Já jsem byl na mém modelu trochu omezen výběrem dekálů, takže to dopadlo, jak dopadlo.
Jinak k historii C4995 nevím nic bližšího, než co je ve WS Datafilu.

Re: SH32057/60 Bristol M1C 1/32

PříspěvekNapsal: 12 led 2015, 14:51
od Tomáš Chmelík
Hmm, to je zajímavé, každopádně budu vděčen za případné podklady... aspoň se člověk něco nového dozví...
Musím akorát vymyslet, jak to na té dvaatřicetině uchopit, protože o kostičkované dekály jsem pochopitelně přišel (murphyho zákon jak vyšitej - když potřebujete nějaký dekál dostat dolů, drží jak helvítská víra, když potřebujete, aby držel, loupe se sám...)

Re: SH32057/60 Bristol M1C 1/32

PříspěvekNapsal: 12 led 2015, 18:07
od Josef Žák
Přidávám tu slíbenou fotku. K tomu znaku na křídle to asi moc nepomůže, ale potvrzuje to ten odhad barev na VOP.

Re: SH32057/60 Bristol M1C 1/32

PříspěvekNapsal: 21 led 2015, 16:08
od Alfred Riedel
Na našem blogu najdete fotografie postaveného modelu SH32057 Bristol M.1C s novým rezinovým motorem od CMK (kat. č. 5105)
http://www.mpmkits.net/2015/01/special- ... m1c-s.html

Re: SH32057/60 Bristol M1C 1/32

PříspěvekNapsal: 24 led 2015, 20:55
od Tomáš Chmelík
EDIT: doplněny fotky pro názornost (nestíhal jsem fotit během aplikace obtisků, měl jsem přeci jen jinačí starosti, ale snad to aspoň takhle pomůže)

Tak díly laskavosti firmy MPM a pana Riedela mám šanci dát Bristolu druhou šanci posláním náhradních obtisků (mezitím jsem se vrátil do lakovny a uvedl stroj do stavu vhodného k nanášení obtisků).
Nyní jsem byl již chytřejší... Takže:
- postupoval jsem v návaznosti na diskusi výše, tj. začal jsem šachovnicí shora na trupu, kterou jsem vycentroval a chytil na víčko nádrže (obtisk č. 30)
IMG_1243_small.jpg

- následně dal rychle obtisky na boky (tuším 33 a 32), u kterých jsem ale oddělil přední část na úrovni první řady kostiček (viz čára na fotce), na kterých není kokarda (vychází to víceméně někde na úrovni odtokové hrany) - ty jsem napasoval na vrchní obtisk, aby hezky navazovaly, což se celkem zdařilo. Někde akorát kostičky netvoří rovnou hranu (je tam jakoby zlom, jako by byly mírně kosočtverečné - je to dobře vidět na fotce o dva příspěvky výše, kde si všimněte, že rozhraní mezi barvou a bílou před směrovkou vykazuje jakési zkosení do tvaru šipky - možná zkresluje fotka, ale souvisí to zřejmě se žebrem) - obtisky sedly výřezy na stupačky do stupaček, takže zřejmě sedí jak bylo plánováno
IMG_1246_small.jpg

IMG_1250_small.jpg

- následně dal obtisk na spodek (31) - zde se ale ukázalo, že už se navázat nepodaří - buď je tento obtisk moc úzký a nebo úzké obtisky na boky - když jsem ho vycentroval, tak mi na trupu pod kabinou na každé straně chybělo pár milimetrů - viz linka na fotce (ke konci trupu se to zužuje až se to skoro potká na samém konci) vycentroval jsem ho teda na prostředek, aby byly kdyžtak kostky stejně deformované na obou stranách trupu... Co je ještě zajímavé je rozpor v návodu a s tím související délka dolního obtisku. Čím víc nad tím přemýšlím, tím mi to vychází na dvě varianty:

a) Stříbrná jde na úroveň bočního šití, tj. varianta, kdy kostičky začínají na trupu stejně a zbytek dopředu je stříbrný (tj. na spodku trupu je stříbrný i kus plátna). Tomu odpovídá malba v návodu ukazující letadlo z boku. Znamená to, že dolní obtisk začíná tam, kde boční a je ukončen plnou kostičkou.
b) Kostičky byly na plátně a stříbrné bylo jen to, co je za šitím. Tj. kostičky zespoda na trupu jdou až k dolnímu šití, tj. dál dopředu než boční kostičky. Tomu odpovídá malůvka v návodu zespoda. Této variantě odpovídá i délka spodního obtisku.

Pokud se tedy přikláníte k variantě a), musí se obtisk zkrátit a stříbrná protáhnout až na úroveň bočního šití. Touto cestou jsem šel já, přišlo mi to tak nějak logičtější...ale nutně ne správné... Variantě b) odpovídá délka obtisku, ale vzniká lehký opruz s tím, jak na sebe boční a spodní obtisky nenavazují a s tím související doplnění spodního obtisku o proužky až dopředu na úroveň spodního šití.

Chápu, že na spodek letadla asi není moc podkladů, ale zajímalo by mě, jestli to byl záměr výrobce a nebo jenom lehce chaotický návod... Dokázal bych si představit i to, že to není jasné a výrobce nabídne obě varainty k rozhodnutí modeláře. Návod by ale v tom případě musel být jasnější, takhle si nemůžu pomoct, ale boční a spodní schéma stejného markingu tvrdí něco jiného a podle mě nejde o nepodstatný detail...

Bristol_2.jpg

IMG_1248_small.jpg

IMG_1245_small.jpg

- následně z proužků, které jsou na obtiscích navíc, jsem zamaskoval takto vzniklé mezery (piplačka, ale jde to...)
- pak jsem zúžil ty ustřihnuté části bočních obtisků pod křídlo (zhruba o půl kostičky v horní části) a pasovaly bez problémů (dole samozřejmě vznikne srovnatelná mezerana obou stranách, která se musela dodělat z proužků)
- pak jsem zase z přebytečných kousků udělal čtverce kolem odtokové hrany, kde obtisk chyběl (částečně kvůli úpravám)
IMG_1244_small.jpg

Trochu sraní, ale dá se to a výsledek je myslím dobrý. Jen je dobrý s tím počítat, než začnete... Obtisky jsou hezky jemné, akorát místa, kde je jen lak (budou bílá) jsou až moc jemné a mají se tam tendenci muchlat (zvláště na krajích). Proto jsem raději nepoužíval vodičky pod obtisk, aby z toho nebyl kór hadr (bílou jsem měl lesklou). Navrch jsem je přetáhl Hypersolem (se zatajeným dechem), na mírnější vodičky moc nereagovaly. Navrstvení obtisků v místě oprav je právě díky tomu, že jsou tenké, snesitelné...
Otázka je, jestli by se líp nedělalo třeba jenom s trojicema čtverců, který by si člověk kolem dokola poskládal sám... ale to by bylo kór náročné na přesnost...
IMG_1251_small.jpg

Zvolil jsem taky ochýlení se od návodu a VOP mám bílou s trikolórou dle krabice (a podle mě i fotek). Na červený pruh jsem použil obtisk na VOP, modrý jsem použil z náhradního pruhu, ale nestačilo to (a to jsem měl ještě kus z předchozího pokusu) a tak to dolátoval tenkými proužky modrého obtisku z kamufláže D - zespoda VOP, kde to nebude tak vidět). Bylo mi jasné, že odstín modré barvy bych s největší pravděpodobností netrefil... Mám ale obavy, že z jedné sady obtisků se to neposkládá, takže kdo bude chtít jít touhle cestou, trefování odstínu modré ho nemine...
Fotky dám až to dám na kola a vyfotím (snad zítra).

Re: SH32057/60 Bristol M1C 1/32

PříspěvekNapsal: 08 úno 2015, 15:51
od Tomáš Chmelík
Dal jsem model do chmelničářské galerie - více fotek zde:
viewtopic.php?f=303&t=91657