Stránka 1 z 7

Me 262A-1a/U2 V056, Luftwaffe, 1:48, Hobby Boss

PříspěvekNapsal: 15 kvě 2017, 22:06
od hans dlouhán
Protože se hnízdo nerozrůstá podle mých představ (i když věšet se z toho nehodlám), snáším další vejce. Tentokrát
je to mašina V056. Je zajímavé, že stroj je mnohými výrobci znázorňován ve zbarvení RLM 81/82 i když barevné
fotografie jsou známé opravdu hodně dlouho a byly mnohokrát publikovány v knihách a potulují se volně po interetu.
Nicméně stavebnice Hobby Boss (80374), kterou za chvíli rozvrtám má kamo správně. Ve vedlejším (lehce kolapsoidním)
vlákně (V555) jsem musel zatmelit krytku na levé horní polovině křídla (viz. foto). Nedošlo mi, že se nejedná
o krytku, ale o znázornění zaplechování uložení dvou mečových antén radaru FuG 226, které byly nějaký čas právě
na V056 namontovány. Inženýři od HB si tady dost zjednodušili práci a drobnost, která byla pouze na jednom stroji
(a to velmi krátkou dobu), vystřihli na všech dvanáct stavebnic Me 262 verze neverze...Šlo to řešit třeba leptem.

Kdysi jsem tenhle letoun už jednou stavěl. Byl to Dragon 5515. Vyštrachal jsem náhodou fotky starých modelů a mezi
nimi byla i V056, kterou přikládám. Je to pouze sken klasické papírové fotky z dob, kdy digitální foťák bylo sprosté
slovo. Stavba proběhla zhruba mezi lety 1997 - 99.

Něco málo o originální vlaštovce:

Stroj byl postaven v továrně Leipheim v červenci 1944 jako klasická stíhací verze A-1a. Nesl výrobní číslo 170056
a Stammkennzeichen KL+WJ. 19. července byl značně poškozen (prameny se liší, uváděno je 45 - 80 %) při spojeneckém
náletu. Poté byl opraven a podroben velmi intenzivním testům na letišti Lechfeld. Krátce nesl i bombové závěsníky
ETC 504, které ale nebyly zkoušeny. Další testy probíhaly i na letišti Lärz. Na konci března 1945 měl dokončeno
176 letů v celkové délce trvání 49 hodin a 45 minut. Za kniplem se vystřídalo mnoho známých testovacích pilotů
Luftwaffe, mimo jiné Fritz Wendel, Heinrich Beauvais, Karl Baur a Gerd Lindner. Testy byly velice rozmanité a obsa-
hovaly zkoušky brzd, brzdového obložení, pojíždění, směrovky, klapek, křidélek, stability, přídavných palivových
nádrží, přídavných startovacích raket, otáčení kola před přistáním, měření délky přistání, omývání a vyhřívání
skel, viditelnosti při dešti, testy radarů FuG 216 a 218, antén pro noční stíhání a přiblížení k cíli atd.

me262A-2aU2 122.jpg
Pokud se nejedná o V056, musí tohle pryč!
80374.jpg
IMG_20170515_0001.jpg
"Pramodel" Dragon 5515.

Re: Me 262A-1a/U2 V056, Luftwaffe, 1:48, Hobby Boss

PříspěvekNapsal: 15 kvě 2017, 22:12
od Lukáš Kuchyňka
A nedá si pokoj a nedá :grin: =D> ;-I

Re: Me 262A-1a/U2 V056, Luftwaffe, 1:48, Hobby Boss

PříspěvekNapsal: 15 kvě 2017, 22:15
od hans dlouhán
To víš, děti nemám, tak budu rodit ptáky. :grin:

Re: Me 262A-1a/U2 V056, Luftwaffe, 1:48, Hobby Boss

PříspěvekNapsal: 16 kvě 2017, 14:24
od Jozeff66
A ten prvy sa zasekol niekde na pol ceste. (:)

Re: Me 262A-1a/U2 V056, Luftwaffe, 1:48, Hobby Boss

PříspěvekNapsal: 16 kvě 2017, 15:59
od hans dlouhán
Kdepak Jozi, provádím opravu! :sculptor:

Re: Me 262A-1a/U2 V056, Luftwaffe, 1:48, Hobby Boss

PříspěvekNapsal: 16 kvě 2017, 16:16
od Jozeff66
Jo,jasne.Hlavne ho dokonc a potom zacni new aby nesiel bokom :wink: (:)

Re: Me 262A-1a/U2 V056, Luftwaffe, 1:48, Hobby Boss

PříspěvekNapsal: 03 čer 2017, 20:46
od hans dlouhán
Jozi sorry, ale neposlechl jsem Tě. :) Model je zatím ve fázi jako na fotkách, slepej základ, nýtovat tentokrát nebudu. Chci vidět vedle
sebe jeden model onýtovanej a jeden ne. Použil jsem zbytky leptů ze sady Dream model. Kurty v kabině a výmetnice světlic na trupu. Trochu
jsem někde protáhnul rytí a obnovil nýty. Pak to překartáčuju a chci vyzkoušet novej Fine Surface Primer-White od Mr. Paint.

me262A-1aU2 V056 001.jpg
me262A-1aU2 V056 002.jpg
me262A-1aU2 V056 003.jpg
me262A-1aU2 V056 004.jpg
me262A-1aU2 V056 005.jpg

Re: Me 262A-1a/U2 V056, Luftwaffe, 1:48, Hobby Boss

PříspěvekNapsal: 06 čer 2017, 14:41
od hans dlouhán
Tak jsem dneska vyzkoušel Fine Surface Primer-White. Ale spokojenost minimální. Je hrozně řídkej a zdá se, jako by na povrchu
vůbec nedržel a nekryl. Zkoušel jsem různý tlaky v rozmezí 0,65 - 1,15 Bar, ale furt to samý. Na nástřik vlaštovky jsem spotřeboval
pětinu lahvičky. Místy mi to udělalo strukturu jako čeřinkový lak (viz foto 007). To jsem to jen tak prášil a nezaléval. Tohle můj
oblíbený surfacer nebude. S klasikou 1200 nemám sebemenší problém ani při naředění 1:4. Jediný, z čeho mám radost je rytí,
který po protažení a přestříkání vypadá líp než originál (foto 008). Ještě přebrousím ty vrásky a vezmu to pro jistotu 1200 Mr. Hobby.
Klasika je klasika...ale třeba dělám něco špatně...těžko posoudit.

me262A-1aU2 V056 006.jpg
me262A-1aU2 V056 007.jpg
me262A-1aU2 V056 008.jpg

Re: Me 262A-1a/U2 V056, Luftwaffe, 1:48, Hobby Boss

PříspěvekNapsal: 06 čer 2017, 15:47
od Jozeff66
Ten vraskavy povrch nebude tym,ze si naraz striekol vela vrstiev a nestihli preschnut?

Re: Me 262A-1a/U2 V056, Luftwaffe, 1:48, Hobby Boss

PříspěvekNapsal: 06 čer 2017, 16:55
od hans dlouhán
Možný to je...i když jsem nástřik v pravým slova smyslu nedělal. Jen jsem tak poprašoval, fakt nevím. Každopádně už je to přebroušený
a přestříkaný klasickou dvanáctistovkou.

Re: Me 262A-1a/U2 V056, Luftwaffe, 1:48, Hobby Boss

PříspěvekNapsal: 08 čer 2017, 16:45
od niki-miťo
Pekne Hansi, máš tempo. :) Ja som nedávno dokončil moju 109, a ak by som nedokončoval iný projekt, pravdepodobne sa pripojím a pracujem na 262. (:) Snáď nebudú vadiť dve foto..

Re: Me 262A-1a/U2 V056, Luftwaffe, 1:48, Hobby Boss

PříspěvekNapsal: 08 čer 2017, 17:01
od Jozeff66
Budu,pretoze uz mali byt v galerke :)

Re: Me 262A-1a/U2 V056, Luftwaffe, 1:48, Hobby Boss

PříspěvekNapsal: 08 čer 2017, 19:32
od niki-miťo
Budú aj v galérii, len treba nájsť trochu času. :)

Re: Me 262A-1a/U2 V056, Luftwaffe, 1:48, Hobby Boss

PříspěvekNapsal: 08 čer 2017, 23:42
od hans dlouhán
Hele, necpi mě sem ty pěkný stodevítky, pak ty moje modely vypadaj jako nedochůdčata! :lol:

Re: Me 262A-1a/U2 V056, Luftwaffe, 1:48, Hobby Boss

PříspěvekNapsal: 11 črc 2017, 14:43
od hans dlouhán
V těch vedrech se moc nechce, ale přece jen nějakej pokrok nastal. Nejdřív ale velké poděkování Karlu Pilátovi, kterej mě upozornil
na to, že tenhle stroj neměl boule na zbraňových krytech. To jsem přehlídnul...Boule byly tedy odstraněny, zatmeleny a přebroušeny.

me262A-1aU2 V056 009.jpg
Po několika opravách finální nástřik Surfacerem 1200.
me262A-1aU2 V056 010.jpg
Základní vrstvu dostaly i podvozkové šachty - Black Base od AK.
me262A-1aU2 V056 011.jpg
Spodní plochy po nástřiku RLM 02...
me262A-1aU2 V056 012.jpg
...a po zesvětlení...
me262A-1aU2 V056 013.jpg
...a ztmavení...
me262A-1aU2 V056 014.jpg
...prostě po plesnivici.
me262A-1aU2 V056 015.jpg
me262A-1aU2 V056 016.jpg