Stránka 1 z 3

Mig-29A a UB, 1:72 ITALERI

PříspěvekNapsal: 31 led 2010, 23:17
od Barret
Majte so mnou trpezlivost :) bude to zdlhave a pomale, ale snad sa s Vasou kritikou a pomocou sa dostanem k niecomu, co by mohlo vyzerat ako Mig.
Takze.. varit sa bude s modelmi od ITALERI, Mig-29 verzia 9.12, najskor niektora zo "Slovenskych vzdusnych hradov a zamkov" :twisted:
UB by mala byt slovenska "rybia kost" :D alias aj tiger 1303

doplnky viz prilohy

Re: Mig-29A a UB, 1:72 ITALERI

PříspěvekNapsal: 31 led 2010, 23:37
od Barret
drobne fotenie cestou...
zacinam verziou 9.12, bude sa otvarat brzdiaci stit, vstupy do motorov - jeden otvoreny jeden zatvoreny (pripojim foto, na ktorom som to videl)
OTAZKA: pokial je na zemi otvoreny hlavny vstup do motora s vypnutymi motormi - mozu byt horne vstupy otvorene??? alebo je to len "otvoreny hlavny vstup - zatvoreny horny" a naopak? alebo mozu byt otvorene oba vstupy sucasne? vie niekto?
interier Aires (je BOZSKY) - otvoreny kryt kabiny, ziadne rezanie trupu,
uprava podvozkov - samodomo :D
mierne budu vychylene zadne VOP
a uvidime co ma cestou pochyti :)

Planujem si stavat pre radost, nejake velke nahananie milimetrov asi nebude (po prilozeni na planik zo 4+ som aj tak zostal neprijemne zaskoceny niektorymi rozmerovymi nezrovnalostami.... )

Zatial som zacal s upravami vstupov do motorov.. je treba vybrusit vnutro, pripravit priestor na vstupnu turbinu, dvere na vstupoch budu z plechov..

Re: Mig-29A a UB, 1:72 ITALERI

PříspěvekNapsal: 01 úno 2010, 00:17
od Hansi
Barret píše:Zatial som zacal s upravami vstupov do motorov.. je treba vybrusit vnutro, pripravit priestor na vstupnu turbinu, dvere na vstupoch budu z plechov..


Len jedná drobná technická poznámka - pojem "vstupná turbína" je nezmysel, turbína je presne na opačnom konci motora, vpredu sa nachádza axiálny kompresor ...
Neber to ako rýpanie.

Re: Mig-29A a UB, 1:72 ITALERI

PříspěvekNapsal: 01 úno 2010, 09:29
od bolter
Pri vypnutých motoroch sú predné vstupy otvorené a horné žalúzie zavreté. Môžeš to urobiť aj tak, že na horné žalúzie urob ochranné kryty, aby sa personál mohol pohybovať aj v tých priestoroch bez rizika prešliapnutia. Fotky by mali byť k nájdeniu na nete. Inak, držím palce, trysky aj kokpit od Airesu sú super, tak smelo do toho. Aké trup. číslo bude sólo mašina?

Re: Mig-29A a UB, 1:72 ITALERI

PříspěvekNapsal: 01 úno 2010, 11:55
od JanoBB
Uz sa to tu riesilo viackrat, vrchne zaluzie su zavesene tak, ze pri vypnutom motore su zavrete. Pri blizkom prelete MiGa bolo zretelne, ako sa niektore krytky trepotali, hlavne pri obratoch. Su vraj zavesene na strunkach, alebo perach ci co.

Re: Mig-29A a UB, 1:72 ITALERI

PříspěvekNapsal: 01 úno 2010, 14:41
od Petr Ježek
Hurá.Zas devětadvacítky :P
Podle mě je to jedna z nejhezčích stíhaček.Až teda po Su-27.Toť jen můj osobní názor.
Tak Ti držím palce a budu sledovat stavbu ;-I

Re: Mig-29A a UB, 1:72 ITALERI

PříspěvekNapsal: 01 úno 2010, 20:04
od jpeky
presne tak ako napisal bolter. ak su hlavne vstupy otvorene tak horne zaluzie budu zatvorene.
co ak dobre viem ( ak sa pletiem prosim opravte ma ) ak je masina na stojanke a ma zatvorene hlavne vstupy do motorov su zavrete aj vrchne zaluzie kedze su na pruzinach ktore ich v kludnom stave pritiahnu hore. aspon takto nejak polopatysticky mi to bolo vysvetlene.... bolter neukamenuj ma za moje neodborne vyjadrovanie.

mimochodom przim palce. 29-ka je nadherny stroj a slovensky dvojkriz mu len pridava na krase.
osobne sa chystam na sestricku k mojej 1303 na 5304 :D

Re: Mig-29A a UB, 1:72 ITALERI

PříspěvekNapsal: 01 úno 2010, 20:20
od Michal Vyparina
Hlavně se těším na stavbu UB, mám jej doma, tak jsem zvědavý.

Držím palce, ať tě stavba baví a s konečným vzhledem modlu budeš ty sám spokojen

Re: Mig-29A a UB, 1:72 ITALERI

PříspěvekNapsal: 01 úno 2010, 20:32
od Barret
Dakujem za reakcie a rady, dufam ze v tom budete vsetci pokracovat.
Teraz bude par dni stat, som mimo domu, ale od stredy to zas pojde - ako som pisal.. chcem sa vytesit a vyskusat, co sa v 72jke s tym da spravit.
Existuju farebne lepty kokpitu? Snazil som sa ziskat, bohuzial, nepodarilo sa mi to, a naozaj, tak ako su spravene farebne lepty, to asi nikto v 1:72 nenamaluje... no aj ked :D urcite sa podobny borci najdu.. :D ale nie som to ja.

ako som uz pisal, mam fotku masiny s jednym vstupom do motoru otvorenym a druhym zatvorenym, tak som chcel vediet ako sa v takom pripade spravaju horne vstupy. Este raz dakujem za reakcie. Neviete nahodou niekto, ci niekto robi v plechu rebrik a tiahlo za predne koleso ( na tahanie masiny) na 29?
(ak pouzivam nepresne nazvy, kludne ma opravte..)

Re: Mig-29A a UB, 1:72 ITALERI

PříspěvekNapsal: 01 úno 2010, 21:06
od DUNDR
Držím palce, také se na obě chystám / A od Airfixu a UB od Helleru /.Ty vrchní žaluzie a kryty vstupů se tady pravidelně omílají.Já budu ty žaluzie kitovat u spárky a u sóla tam chci dát kryty Part s tygřími doplňky.Nemá někdo fotku svrchu na kryty, zda byly svrchu červené / se 4 gumovými páskami / či také " tygří ".Ptal jsem se pamětníků a někdo tak, jiný tak.
PS: Bílek prodává asi za sto barevné Edí plechy, kde je spousta užitečných detailů - madla, antény ...

Re: Mig-29A a UB, 1:72 ITALERI

PříspěvekNapsal: 02 úno 2010, 10:26
od JanoBB
Farebne lepty na Acko som kupoval od Bilka, ale v podstate je to zoom od Eduardu, skus pohladat na webe

Re: Mig-29A a UB, 1:72 ITALERI

PříspěvekNapsal: 02 úno 2010, 10:34
od Martin Černý 'Černoch'
Tygrovaný kryty byly myslím zbarveny pruhama komplet i ze shora. Mám pocit že v nějakém L+K kolem let 1993 - 1995 byly fotky. Zkusím to najít (ale nic neslibuju).

Re: Mig-29A a UB, 1:72 ITALERI

PříspěvekNapsal: 02 úno 2010, 12:02
od bolter
DUNDR píše:Držím palce, také se na obě chystám / A od Airfixu a UB od Helleru /.Ty vrchní žaluzie a kryty vstupů se tady pravidelně omílají.Já budu ty žaluzie kitovat u spárky a u sóla tam chci dát kryty Part s tygřími doplňky.Nemá někdo fotku svrchu na kryty, zda byly svrchu červené / se 4 gumovými páskami / či také " tygří ".Ptal jsem se pamětníků a někdo tak, jiný tak.
PS: Bílek prodává asi za sto barevné Edí plechy, kde je spousta užitečných detailů - madla, antény ...
myslím, že pred časom som ti posielal na SZ nejakú fotku tých krytov s tigrovanými pruhmi (alebo len kryty všeobecne?? :? ), nebolo to úplne zhora, ale bolo zrejmé, že pruhované sú aj zvrchu.
Barret píše:Dakujem za reakcie a rady, dufam ze v tom budete vsetci pokracovat.
Teraz bude par dni stat, som mimo domu, ale od stredy to zas pojde - ako som pisal.. chcem sa vytesit a vyskusat, co sa v 72jke s tym da spravit.
Existuju farebne lepty kokpitu? Snazil som sa ziskat, bohuzial, nepodarilo sa mi to, a naozaj, tak ako su spravene farebne lepty, to asi nikto v 1:72 nenamaluje... no aj ked :D urcite sa podobny borci najdu.. :D ale nie som to ja.

ako som uz pisal, mam fotku masiny s jednym vstupom do motoru otvorenym a druhym zatvorenym, tak som chcel vediet ako sa v takom pripade spravaju horne vstupy. Este raz dakujem za reakcie. Neviete nahodou niekto, ci niekto robi v plechu rebrik a tiahlo za predne koleso ( na tahanie masiny) na 29?
(ak pouzivam nepresne nazvy, kludne ma opravte..)
mám pocit, že ani ojátko, ani rebríky nikto nerobí, ja som si ich kedysi bol nútený vyrobiť sám.

Re: Mig-29A a UB, 1:72 ITALERI

PříspěvekNapsal: 02 úno 2010, 19:59
od DUNDR
To Michal : Díky moc za fotky.
To Bolter : Ano, pár fotek mám, ale pořád sháním - byly různé tvary pruhů široké černé, co nevypadaly moc cool Já sháním něco jemnějšího.

Re: Mig-29A a UB, 1:72 ITALERI

PříspěvekNapsal: 09 úno 2010, 09:05
od Barret
Aby sa nepovedalo ze sa flakam 8)
praca zatial postupuje povestnym "snecim" tempom :D rezanie, brusenie, tmelenie, meranie, zase rezanie, brusenie, tmelenie, potom si pozriem fotku a je to cele odznova :D :D :D