Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Ostatní ‹ Soutěže (Contests) ‹ Rok 2015 ‹ 11. Silvestrovský DeathMatch 2015
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

1:32 Bf-109G-6 Hasegawa (Kořistní , Tunis)

Silvestrovský DeathMatch o tři soudky bavorského piva
Aneb Hon na Šneka 2015 má téma Bf-109 v jakékoliv verzi !!!
Pravidla fóra
Odeslat odpověď
Příspěvků: 83 • Stránka 1 z 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
  • Odpovědět s citací

1:32 Bf-109G-6 Hasegawa (Kořistní , Tunis)

Příspěvekod HomerII » 30 lis 2015, 19:39

Pokusím se zrekonstruovat podobu ,tohoto zajímavého stroje , podle přiložených fotek .
Jako plán B mám pro mou 109 , připravený noční kabátek , ale k tomu snad nedojde .
Přílohy
100_8344.JPG
100_8354.JPG
100_8348.JPG
Rozestavěno: Šmolík Šm-1 1:32 od HpH, Letov Š-328.v HpH models 1:32
Hotovo: LVG. C.VI 1:32 Wingnut Wings, Hansa-Brandenburg W.29 W.W, Albatros D.Va 1/32 Wingnut Wings
Uživatelský avatar
HomerII
 
Příspěvky: 2310
Registrován: 06 lis 2011, 12:02
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 1:32 Bf-109G-6 Hasegawa (Kořistní , Tunis)

Příspěvekod HomerII » 01 pro 2015, 16:30

Tak jsem do toho říz :-D , pokouším naroubovat Revellácký šachty na Hasegawu :sculptor:
Přílohy
100_8355.JPG
100_8356.JPG
Rozestavěno: Šmolík Šm-1 1:32 od HpH, Letov Š-328.v HpH models 1:32
Hotovo: LVG. C.VI 1:32 Wingnut Wings, Hansa-Brandenburg W.29 W.W, Albatros D.Va 1/32 Wingnut Wings
Uživatelský avatar
HomerII
 
Příspěvky: 2310
Registrován: 06 lis 2011, 12:02
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 1:32 Bf-109G-6 Hasegawa (Kořistní , Tunis)

Příspěvekod HomerII » 03 pro 2015, 18:28

:paint:
Přílohy
100_8370.JPG
100_8369.JPG
Rozestavěno: Šmolík Šm-1 1:32 od HpH, Letov Š-328.v HpH models 1:32
Hotovo: LVG. C.VI 1:32 Wingnut Wings, Hansa-Brandenburg W.29 W.W, Albatros D.Va 1/32 Wingnut Wings
Uživatelský avatar
HomerII
 
Příspěvky: 2310
Registrován: 06 lis 2011, 12:02
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 1:32 Bf-109G-6 Hasegawa (Kořistní , Tunis)

Příspěvekod HomerII » 06 pro 2015, 20:56

Hasegawa bohužel ignorovala fakt, že většina stodevítek vycházela z fabrik kvalitně zatmelená a přebroušená , takže budu postupovat jako ve fabrice přetmelím ,přebrousím a vyleštím většinu povrchu .
Vzhledem k tomu, že budu dělat éro s přebroušenou povrchovou barevnou úpravou , řeším problém , nemohu přijít na to jakou barvu mněl při výrobě stodevítek používaný tmel (šedozelená) :?: a jestli tmelem neošetřené kovové části draku byli přestříkány základovkou (hnědočervená) :?: .
Přílohy
100_8376.JPG
100_8377.JPG
Rozestavěno: Šmolík Šm-1 1:32 od HpH, Letov Š-328.v HpH models 1:32
Hotovo: LVG. C.VI 1:32 Wingnut Wings, Hansa-Brandenburg W.29 W.W, Albatros D.Va 1/32 Wingnut Wings
Uživatelský avatar
HomerII
 
Příspěvky: 2310
Registrován: 06 lis 2011, 12:02
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 1:32 Bf-109G-6 Hasegawa (Kořistní , Tunis)

Příspěvekod HomerII » 09 pro 2015, 22:37

Bude to chtít ještě trochu broušení a leštění , ale stodevítka se začíná klubat , musím konstatovat, že to bylo opravdu hezké letadlo :-D .
Pořád jsem ještě nevyřešil otázku jakou barvu měla základovka a tmel ve spárách trupu :-k
Přikládám pár fotek nezrestaurovaných ér , kde je podle mne vidět barva jak tmelu tak základovky :?:
Přílohy
100_8379.JPG
100_8380.JPG
100_8381.JPG
100_8382.JPG
100_8383.JPG
4034_tail.jpg
IMG_0037.jpg
IMG_0022.jpg
bf-109-wreck-russia-lake-6.jpg
Nějak takhle bude moje stodevítka vypadat .
bf-109-wreck-russia-lake-4.jpg
Rozestavěno: Šmolík Šm-1 1:32 od HpH, Letov Š-328.v HpH models 1:32
Hotovo: LVG. C.VI 1:32 Wingnut Wings, Hansa-Brandenburg W.29 W.W, Albatros D.Va 1/32 Wingnut Wings
Uživatelský avatar
HomerII
 
Příspěvky: 2310
Registrován: 06 lis 2011, 12:02
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 1:32 Bf-109G-6 Hasegawa (Kořistní , Tunis)

Příspěvekod pufo » 10 pro 2015, 01:19

Tmel bol normalne strieborny. Ku koncu vojny ako dochadzali zasoby starategickych surovin bol v tmele pri vyrobe vynechany hlinikovy prasok a farba sa tmelu sa zmenila na svetlo sedu.
Tmeleny povrch sa uz dalej neosetroval. Prebrusil sa a bud ostal v NMF(koniec vojny napr. na Me262) alebo sa normalne prestriekal kamuflaznou farbou.
Co sa tyka toho tmelenia vo fabrike. Ja by som to nezovseobecnoval tvrdenim, ze vacsina bola tmelena.
Skor by som povedal, ze tych tmelenych bolo menej.
Keby boli vacsinou tmelene, tak by sa ten tmel casom v sluzbe olupal a to by sme si na kamuflazach urcite vsimli vacsim plochami vytrhnutej farby. Na kvalitnych fotkach vsak vidno len zaspinene spary a hlavicky nitov , takze by som to stym tmelenim vo fabrike nevidel tak ruzovo ako ty :)
Na tvojich prilozenych fotkach ja ten tmel bohuzial nikde nevidim.
australska G-6 ja tam tu panelaz vidim v pohode
IMG_0316.jpg

zdroj: http://forum.largescaleplanes.com/index ... 4&p=169842
alebo tu http://www.warrelics.eu/forum/attachmen ... g_7453.jpg

to zelene E-cko je cierna 6 WNr. 4034 tam tiez nejak tmel nevidim
Img_9076b.jpg

Img_9081a.jpg

zdroj: http://forum.12oclockhigh.net/showthrea ... 146&page=7

A pustny Emil - ten ma na sebe viac vrstiev farby od zakladnej europskej az po pustnu, vsetko striekane na povodnu kamuvlaz, cize taka "viacvrstvova" masina ale tmel ani tam nevidim
IMG_0744.jpg

Tomáš Průša
Uživatelský avatar
pufo
 
Příspěvky: 4461
Registrován: 16 čer 2009, 18:41
Bydliště: Humenné
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 1:32 Bf-109G-6 Hasegawa (Kořistní , Tunis)

Příspěvekod HomerII » 10 pro 2015, 02:54

Ahoj :) .
Nemůžu si pomoc ,ale podle mne byla ve fabrikách tmelená valná část stodevítek . Přiložil jsem foto zatím nezatmelených trupů , a několika zatmelených stodevítek. Tmel ve spárách lehce vystupoval nad povrch ,dá se to doložit fotkama.
Časem , v důsledku namáhání draku se tmel ze spár a nýtů postupně vydrolil , takže stodevítka mohla mít část spár a nýtů zatmelenou a část vydrolenou .Tmeleny byli pouze spáry a nýty , vše ostatní základovka a na ní barva ,proto se neloupala.
Potřebuju se nějak dobrat k tomu jak vypadal ten můj otrhanec , moje představa je kov, tmel ,základovka, nezbroušené části kamufláže a označení :?:
Potřebuju další názor ,jak bys tu fotku mnou stavěného stroje , barevně zrekonstruoval ty?
Přílohy
bf109.jpg
Ještě nepřetmeleno
messerschmitt-bf-109-g-fighter-factory-01.jpg
Přetmelené spáry a nýty , následně přestříkáno základovkou (šedozelená ,žlutozelená?)
Me109G-Factory-6f-s.jpg
vystupující tmel ve spárách
Me109G-Factory-4f-s.jpg
Me%20Bf%20109%20factory.jpg
Bf109Gassemblyline_regensburg.jpg
478x600x02_1_jpg_pagespeed_ic_mch64iVWpS.jpg
Rozestavěno: Šmolík Šm-1 1:32 od HpH, Letov Š-328.v HpH models 1:32
Hotovo: LVG. C.VI 1:32 Wingnut Wings, Hansa-Brandenburg W.29 W.W, Albatros D.Va 1/32 Wingnut Wings
Uživatelský avatar
HomerII
 
Příspěvky: 2310
Registrován: 06 lis 2011, 12:02
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 1:32 Bf-109G-6 Hasegawa (Kořistní , Tunis)

Příspěvekod Jirkun » 10 pro 2015, 08:28

Ten spoj segmentů na trupu byl prolis na plechu a do něho přinýtovaný segment z rovného plechu. Tak aby byly segmenty v rovině a nevystupovaly, nedělaly schodek. Ten prolis musel mít nějaký rádius z vnější plochy i dovnitř, takže ty spoje nebyly ideální. Určitě se to snažili nějak zapravovat pokud byly síly a kapacity. Ale vystupující tmel nad povrch to se mně nezdá. To určitě zarovnali. A nějaká pravidelná obroučka z tmelu nad spárou to nevím jak by to dělali, a proč. Nějaké tmelící experimenty bych viděl spíš u těch našich Avií. Němci na to neměli čas.
Uživatelský avatar
Jirkun
 
Příspěvky: 1930
Registrován: 30 lis 2009, 09:31
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 1:32 Bf-109G-6 Hasegawa (Kořistní , Tunis)

Příspěvekod HomerII » 10 pro 2015, 14:22

Ahoj :) .
Tmelení trupu nebyl žádný experiment ale standartní výrobní postup , spáry mezi snýtovanými segmenty bylo nutno utěsnit , zateklá a zmrzlá voda ve spárách by nedělala dobrotu .
Každopádně na těch fotkách z fabrik jsou stroje přestříkané nějakou základovkou a já stále netuším jakou mněla barvu ,asi si budu meset hodit korunou :(
Přílohy
20150608000534.jpg
Pravděpodobně přetmelení vydroleného tmelu ,po kterém bude následovat novej nástřik barvou.
3a19956.jpg
Tmelené spáry na Me-262
262005d.jpg
flieger060807.jpg
3746.jpg
Hladký trup ,žádná spára na hřbetě
11550417415_17b58eb02c_b.jpg
Bf109G-6R6TropHeinrichBartels11J-1.jpg
Me109-G6Trop-JG51-Y(-13+)-Italy1943-279f.jpg
Me109-G6Trop-JG51-Y(-13+)-Italy1943-279f.jpg (18.69 KiB) Zobrazeno 3605 krát
Rozestavěno: Šmolík Šm-1 1:32 od HpH, Letov Š-328.v HpH models 1:32
Hotovo: LVG. C.VI 1:32 Wingnut Wings, Hansa-Brandenburg W.29 W.W, Albatros D.Va 1/32 Wingnut Wings
Uživatelský avatar
HomerII
 
Příspěvky: 2310
Registrován: 06 lis 2011, 12:02
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 1:32 Bf-109G-6 Hasegawa (Kořistní , Tunis)

Příspěvekod Peter DeSnek » 10 pro 2015, 15:06

HomerII píše:Každopádně na těch fotkách z fabrik jsou stroje přestříkané nějakou základovkou a já stále netuším jakou mněla barvu ,asi si budu meset hodit korunou :(


Jsi u germanu a ti uz od WWI pouzivali zakladovku zakladovek ... RLM02
Na te fotce tlemene schwalbiny to tomu odpovida.
Nejsem tak blby, jak vypadam na fotkach ... v realu jsem blbejsi ... !!!
Aneb - Murphy musel byt optimista ... a optimiste by se meli strilet ... !!!
Je lepší být souzen dvanácti, než nesen šesti ...
Uživatelský avatar
Peter DeSnek
 
Příspěvky: 12119
Registrován: 22 úno 2005, 13:22
Bydliště: Germany, kousek od Muenchenu
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 1:32 Bf-109G-6 Hasegawa (Kořistní , Tunis)

Příspěvekod reserve_22 » 10 pro 2015, 15:27

Farbu tmelu som davno riesil pri stavbe He162 s Jozeffom66 a tych odtienov bolo viac.Vidiet to na farebnych fotkach.Kazdopadne je to uvadzane ako ,,pale" odtien tj pale gray atd.Ja som nato kupil Tamiyu xf83 podla tohto pana a jeho stavby Me 262.Ma tam aj pekny postup pomocou maskolu.
http://doogsmodels.com/2014/01/27/132-t ... -part-iii/
Osobne som do takej hlbky nikdy nesiel.Dufam ze trochu pomohlo.
Miroslav Stehel
Uživatelský avatar
reserve_22
 
Příspěvky: 2912
Registrován: 16 dub 2012, 16:13
Bydliště: Kysucke Nove Mesto SR
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 1:32 Bf-109G-6 Hasegawa (Kořistní , Tunis)

Příspěvekod reserve_22 » 10 pro 2015, 15:44

V tejto knihe su nejake farebne cipy na tie zakladovky a tmely.Ak to tu nezavesi niekto skor poslem ti to vecer do Sz.
Přílohy
107818-10435-39.jpg
Miroslav Stehel
Uživatelský avatar
reserve_22
 
Příspěvky: 2912
Registrován: 16 dub 2012, 16:13
Bydliště: Kysucke Nove Mesto SR
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 1:32 Bf-109G-6 Hasegawa (Kořistní , Tunis)

Příspěvekod pufo » 10 pro 2015, 16:33

Ako zakladaovku pouzij RLM76. Farbu tmelu som vysvetlil vyssie(zmena sa musela udiat niekde na prelome 43/44 pretoze v oficialne bola spomenuta v julovom Sammelmitteingu-u co ola zbierka roznych rozkazov, predpisov.. od r.1943) Cervena zakladovka sa pouzivala na osetrenie platenych a drevenych povrchov.
Ten tmeleny stroj je z opravarenskeho podniku - tam sa tmelilo(predpis na to bol). Neporovnavat s vyrobnou linkou. A ako aj pekne vidno, ziadne "tenke hadiky tmelu" to neboli ako pises ty. To co pises sa da aplikovat mozno na Avie ale nie na produkciu 109-ky. Samozrejme netvrdim, ze sa netmelilo vobec ale kategoricky tvrdit, ze masiny vychadzali tmelene, to by som s takou istotou netvrdil.
Co sa tyka fotiek z fabriky, ono tazko uvidis spary ked je to novy stroj cerstvo nastriekany a nezaspineny + aj kvality fotky...
K tmeleniu vo fabrike iny pohlad :)
109.jpg

wnf-20-150912.jpg
K-1

Tomáš Průša
Uživatelský avatar
pufo
 
Příspěvky: 4461
Registrován: 16 čer 2009, 18:41
Bydliště: Humenné
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 1:32 Bf-109G-6 Hasegawa (Kořistní , Tunis)

Příspěvekod Jirkun » 10 pro 2015, 16:49

HomerII píše:Ahoj :) .
Tmelení trupu nebyl žádný experiment ale standartní výrobní postup , spáry mezi snýtovanými segmenty bylo nutno utěsnit , zateklá a zmrzlá voda ve spárách by nedělala dobrotu .
:(


To jsem reagoval na ten tmel vystupující nad povrch. Že se tmelilo u a 109 dokonce i křídlo to vím. Jestli je něco na trupech vidět tak to není vystupující tmel, se domnívám. I v místě nýtování segmentů a podélníků mohly vzniknout nerovnosti. Tmelícími experimenty jsem myslel zapravování úplně celého trupu do hladka - tak jak bude vypadat model s dokonalým 3D technologiemi vyrobeným povrchem a po zatmelení.
Ale jak to bylo přesně nevím. Kdyby se to bralo s tím tmelením doslovně a bez vyjímek beze spár, tak ty modely budou vypadat divně. Ale třeba to tak jednou bude. Takže experimenty vítány! (:)
Uživatelský avatar
Jirkun
 
Příspěvky: 1930
Registrován: 30 lis 2009, 09:31
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: 1:32 Bf-109G-6 Hasegawa (Kořistní , Tunis)

Příspěvekod pufo » 10 pro 2015, 17:32

Este k RLM02 ako zakladovke. Od Novembra 1941 boli u Luftwaffe zavedene 1 vrstvove kamuflazne farby typu 7122 = striekali sa uz na holy kov. Pouzitie sa popisuje v predpise L.Dv.521/1 z Novebra 1941.
RLM02 sa ako zakladovka pouzivala aj nadalej ale uz len na podvozkove nohy a casti ktore neboli z hliniku + niektore casti od subdodavatelov napr. ako vidno na tej farebnej fotke 109 kde je spodna cast VOP ako subdodavka v RLM02 alebo ako vidno u Me262 cely cumak, kryty motorov.. ktore boli z ocele. Ako zakladovky sa dalej mohli pouzit aj RLM66/76.
Tomáš Průša
Uživatelský avatar
pufo
 
Příspěvky: 4461
Registrován: 16 čer 2009, 18:41
Bydliště: Humenné
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 83 • Stránka 1 z 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6

Zpět na 11. Silvestrovský DeathMatch 2015

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY