MartinP píše:Mě šlo jenom o to jestli by si mohl Massimo opravit, že je to fotka z roku 1966 z Prahy, je na ni zrestaurovaná Lavočka a má shora zelenou a hnědou tak jak se tenkrát myslelo, že to za války bylo.
...Např. Jak -17 už má zase správnou šedou kamufláž a dvoubarevný černý a červený lem trupového čísla. Snad se dozvíme časem i zajímavé informace např. o lemu čísla naši Lavočky...
Massimovi napisem, rozhodne vita vsetky vecne pripomienky a profily podla nich opravuje.
Ked hovorime
o modrom leme trupovych cisiel ako o standardne, tak hovorime vylucne o Lavockach. Na Jaky ani ziadne ine lietadla toto tvrdenie neplati.
MartinP píše:...A ještě jedna odbočka k zelené a hnědé, minulý rok vyšla v Modeláři série článků o Pe-2 v čs. letectvu a píšou tam, že někteří ruští badatelé znova začínají tvrdit, že ze schématu zeleno-hnědo-šedého se na konci války vypuštěla šedá...a byli by jsme zase u zeleno-hnědé jako před padesáti lety...
Platny standard NKAP 1943 stale platil, ale z roznych dovodov hlavne Tu-2 (napr.
http://massimotessitori.altervista.org/sovietwarplanes/pages/tu-2/misos/white6/white6.htm) a Pe-2 (
http://massimotessitori.altervista.org/sovietwarplanes/pages/pe2/pe2camo/pe2camo.htm) dostavali ku koncu vojny pri generalkach pomerne velke svetle plochy, s najvacsou pravdepodobnostou svetlohnede. Neviem, ci islo o zjednodusenie, alebo sa to viac podobalo na suche stepne plane alebo co. Nedostatkom farby to asi nebolo. V tom case uz mali vojenskeho materialu dost, vojensku vyrobu aj L-L dodavky pomaly znizovali. Postatne ale je, ze ta hneda bola svetla ("kava s mliekom"), nie tmava.
Ale na druhej strane sa napr. aj na Tu-2, Pe-2, ale aj Il-2 skusala sedo-seda "stihackova" kamuflaz
http://massimotessitori.altervista.org/sovietwarplanes/pages/il-2/il2-camo/il2i/il2i.htmlmesser píše:...No mě sa nezdají u massima mašiny 32 giap 3giad, resp. bílé vrtulové kužele a provedení bílých pruhů na ocase, to bude asi jiná jednotka...
Dam Massimovi vediet, uvidime.