S upínacímy pásy na I-153 je to jedna velká potíž. Sám jsem se před časem pokoušel najít, jak vypadaly a jak byly uchycené, ale bohužel bez jasného výsledku. Jedno je celkem jasné: určitě to nevypadalo tak, jak to mají novodobé rekonstrukce, kde jsou zádové pásy uchycené kdesi v pancéřovém opěradle (viz. obr). To bude asi to, co zmiňuje Tiger. Pak se dá taky čekat, že i pásy na sedačce samotné budou jinde, totiž vepředu (sedačka je otočená správně, hlubším koncem dozadu):
- Takhle NE!!
Na žádné dobové fotce není vidět, že by jakékoliv pásy byly uchycené na pancéřové desce. Je tam (občas) vidět zmiňované lanko, ale ani na něm nikdy nic nevisí, na rozdíl od I-16.
Všechny technické nákresy, co mám, pak ukazují pásy uchycené na zadní straně sedačky, nic víc. Je mi ale divné, že by piloty nic nepoutalo i v ose letadla - přece si nenechají vyrazit zuby. Nebylo by třeba možné, aby pásy byly uchycené na sedačce a jenom se protahovaly pod tím lankem, třeba jako nouzové řešení?
- Docela jasný záběr: Pásy zespodu, lanko prázdné. Povšimněte si taky nečekaně tmavé barvy pásů.
Pro ilustraci ještě přikládám několik záběru z filmu, kde si pilot po přistání odepíná pásy. Na prvním záběru je vidět připásaný, ale předkloněný bez toho, že by pásy vedly někam dozadu...