Stránka 1 z 4

I-153

PříspěvekNapsal: 13 pro 2015, 23:21
od Sharky
I-153 Čajka - dobový technický popis lietadla s motorom M-62

Link s fotkami : http://scalemodels.ru/news/9619-tekhnic ... -m-62.html

Re: I-153 - dobový technický popis (motor M-62)

PříspěvekNapsal: 24 pro 2015, 17:27
od KING TIGER
Mohu otázku, jak jsou uchyceny pásy v kokpitu, nalezl jsem jen fotky z lítajících kusu, ale zde jsou jiné sedačky.

Re: I-153 - dobový technický popis (motor M-62)

PříspěvekNapsal: 25 pro 2015, 00:00
od MartinP
Jak to bylo na Čajce jsem bohužel nenašel, ale myslím, že to mohlo být podobně jako na I-16. Fotka co jsem tu dal je originál Čajka z Le bourget a je tam vidět takový drát, stejně jako na té pérovce uchycení pásu v I-16, kde je drát a na něm uchycený pás.

Re: I-153 - dobový technický popis (motor M-62)

PříspěvekNapsal: 25 pro 2015, 08:09
od standaslechta
MartinP píše:Jak to bylo na Čajce jsem bohužel nenašel, ale myslím, že to mohlo být podobně jako na I-16. Fotka co jsem tu dal je originál Čajka z Le bourget a je tam vidět takový drát, stejně jako na té pérovce uchycení pásu v I-16, kde je drát a na něm uchycený pás.
S tím se dá určitě souhlasit. Tygře, jak jsou tam jiný sedačky? Tady přidávám fotky a pérovku (I-152 no to snad muselo být stejný ne)uchycení pásů ve spod.Tak a teď kde je chyba,na kresbičce nebo tam ten škopek dali obráceně?

Re: I-153 - dobový technický popis (motor M-62)

PříspěvekNapsal: 25 pro 2015, 13:49
od Sharky
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

I-153 №35 (№35 pravdepodobne červenej farby), vyradený z prevádzky a ponechaný svojmu osudu niekde na letisku na Ukrajine 1941. Možno letisko Brody, tam mal základňu 92. IAP, ale ešte pred Brodami bolo letisko 23. IAP.

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Letecký technik Moroz tankuje palivom stíhačku I-153 "Čajka" majora P.I. Biskupa zo 71. IAP VVS Baltskej Flotily. Letisko na ostrove Lavensaari, 1942. I-153 má raily na odpaľovanie rakiet RS pod krídlami (2 x 2 RS).

Re: I-153 - dobový technický popis (motor M-62)

PříspěvekNapsal: 25 pro 2015, 15:22
od Víťa Výmola
S upínacímy pásy na I-153 je to jedna velká potíž. Sám jsem se před časem pokoušel najít, jak vypadaly a jak byly uchycené, ale bohužel bez jasného výsledku. Jedno je celkem jasné: určitě to nevypadalo tak, jak to mají novodobé rekonstrukce, kde jsou zádové pásy uchycené kdesi v pancéřovém opěradle (viz. obr). To bude asi to, co zmiňuje Tiger. Pak se dá taky čekat, že i pásy na sedačce samotné budou jinde, totiž vepředu (sedačka je otočená správně, hlubším koncem dozadu):
I_153_MAM_seat-headrest.jpg
Takhle NE!!


Na žádné dobové fotce není vidět, že by jakékoliv pásy byly uchycené na pancéřové desce. Je tam (občas) vidět zmiňované lanko, ale ani na něm nikdy nic nevisí, na rozdíl od I-16.
Všechny technické nákresy, co mám, pak ukazují pásy uchycené na zadní straně sedačky, nic víc. Je mi ale divné, že by piloty nic nepoutalo i v ose letadla - přece si nenechají vyrazit zuby. Nebylo by třeba možné, aby pásy byly uchycené na sedačce a jenom se protahovaly pod tím lankem, třeba jako nouzové řešení?

leutnant_10.jpg
Docela jasný záběr: Pásy zespodu, lanko prázdné. Povšimněte si taky nečekaně tmavé barvy pásů.


Pro ilustraci ještě přikládám několik záběru z filmu, kde si pilot po přistání odepíná pásy. Na prvním záběru je vidět připásaný, ale předkloněný bez toho, že by pásy vedly někam dozadu...

Re: I-153 - dobový technický popis (motor M-62)

PříspěvekNapsal: 26 zář 2016, 23:20
od Sharky
Všeličo o Čajke na ruskom scalemodels.ru

http://scalemodels.ru/modules/forum/vie ... art_0.html

Re: I-153 - dobový technický popis (motor M-62)

PříspěvekNapsal: 01 říj 2016, 10:04
od Jozeff66
+

Re: I-153 - dobový technický popis (motor M-62)

PříspěvekNapsal: 18 lis 2016, 22:17
od Petr Tomančák
Slušný detail potahu křídla shora

Re: I-153 - dobový technický popis (motor M-62)

PříspěvekNapsal: 21 lis 2016, 16:16
od Sharky
Petr Tomančák píše:Slušný detail potahu křídla shora


Na fotke je I-15 BIS resp. I-152 s pevným podvozkom.
:wink:

Samozrejme, konštrukcia krídla bola obdobná, až na stredný diel nad trupom - poznávací znak pre I-152.

Re: I-153 - dobový technický popis (motor M-62)

PříspěvekNapsal: 30 lis 2016, 16:31
od 66misos
nejake dekaly na I-153 od Colibri Decals https://vk.com/c.decals:
Obrázek

Re: I-153 - dobový technický popis (motor M-62)

PříspěvekNapsal: 30 lis 2016, 22:53
od Petr Tomančák
Petr Tomančák píše:Slušný detail potahu křídla shora

Je to tak, úplně jsem přehlédl vybrání křídla u Čajky

Petr :nuts:

Re: I-153 - dobový technický popis (motor M-62)

PříspěvekNapsal: 01 pro 2016, 00:44
od Vladimir Kafka
technicka k te I-152: toto oznaceni patrne NENI synonymum pro I-15bis, prestoze se to tak casto a vsude pouziva.
podle Maslova a myslim i dalsich autoru (kdyztak na prani dohledam) I-152 byl pouze prototyp, neco mezi I-15bis a I-153: kridlo jako u I-15bis, pevny podvozek, ale konfigurace vyfuku jako I-153. mozna i dalsi veci, motor, celni stitek...ted se mi to nechce hledat.

Re: I-153 - dobový technický popis (motor M-62)

PříspěvekNapsal: 23 bře 2017, 10:03
od KarelB
Podvozek kolový a lyžový + popis v ruštině.
I-153a.jpg

1a.jpg

2a.jpg

3a.jpg

Re: I-153 - dobový technický popis (motor M-62)

PříspěvekNapsal: 04 říj 2017, 17:18
od Jozeff66
+