V Makedonii podnikají Francouzi neúspěšný útok v oblasti mezi údolím Skumbi a jezerem Ochrida.
Nálet 11 vzducholodí na východní Anglii. Při návratu byly čtyři námořní vzducholodě ztraceny nad Francií, kam je zahnala silná bouře. L 45 po vyčerpání paliva nouzově přistála u Sisteronu, její posádce se předtím, než padla do zajetí, podařilo vrak zničit. L 50 se při pokusu o nouzové přistání u Dammartinu utrhla gondola s částí posádky, která padla do zajetí, odlehčená vzducholoď se zbývajícími 5 členy pak byla větrem zahnána až nad Středozemní moře, kde zmizela beze stopy. L 44 byla nad Lunéville setřelena fr. protiletadlovými děly; celá její posádka KptLtn. Stabberta zahynula. L 49 byla sestřelena u Bourbonne-les-Bains stíhači od Esc.N152, její posádka padla do zajetí. Vzducholoď, která padla do rukou Francouzů téměř nepoškozená, po válce sloužila jako vzor při stavbě britské R 38 a americké USS Shenandoah (ZR 1). Gondola L 49 je dnes exponátem Musée de l’Air et de l’Espace v Le Bourget. Pátou ztracenou vzducholodí byla L 55, která unikla palbě výstupem do 7600 m, čímž ustanovila výškový rekord. Při nouzovém přistání byla nicméně poškozena a vyřazena ze služby.
Němci ovládli celé Moonsundské ostrovy a uzavřeli tím vstup do Finského zálivu, operace Albion tak skončila jejich velkým strategickým úspěchem. Ruské velení, ochromené dvojvládím a neschopností Centrobaltu (ústředního sovětu Baltského loďstva), nebylo schopné zorganizovat účinnou obranu a dalo přednost uchování svých těžkých lodí, včetně 4 vynikajících jednotek třídy Gangut, a jejich posádek pro jejich nasazení v blížících se revolučních bojích.
Za pomoc děkujeme Ing. Josefu Žákovi.
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ][ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Kapitán Roy Brown: Zatracení krtci. Můžu mluvit o štěstí, že jsem nechytil tak blbou díru !
Manfred von Richthofen: Vaše taktnost mě ctí.
Kapitán Roy Brown: Zatracení krtci. Můžu mluvit o štěstí, že jsem nechytil tak blbou díru !
Manfred von Richthofen: Vaše taktnost mě ctí.