23.8. 1917 – Pokračují tvrdé boje v Alpách
Napsal: 23 srp 2017, 05:25
Britská pěchota je na dalším postupu jihozápadně od Lens a severovýchodně od Langemarcku.
Svůj první sestřel si připisuje na rumunské frontě Offizierstellvertreter Hefty, pilot od Flik 44F. Friedrich Hefty, rodák z Bratislavy, válku přežije s pěti jistými a pěti pravděpodobnými sestřely.
Boje u řeky Isonzo se pomalu dostávají do patové situace, italská armáda nemá další síly na posun fronty ve svůj prospěch a proto se spokojuje s obsazením Banjšické plošiny.
Pokračují však boje v Alpách, na italsko-rakouské hranici. Zde jsou boje velmi úporné, bojuje se doslova o každý kámen. Vojáky obou stran trápí velké výkyvy počasí, časté sněhové přeháňky, vázne zásobování potravinami ale i výzbrojí.Vojáci hledají ve zmrzlém terénu podzemní tunely jeskyně, zákopy se dají hloubit pouze tam kde to umožňuje terén. Většina střetů probíhá v osobních soubojích, často na bodák, jedinou těžší technikou která se dá do tohoto terénu transportovat jsou horské kanóny typu M, výrobek Škody Plzeň který využívají obě strany. Pozůstatky bojů se dají na některých místech vidět dodnes.
Za pomoc děkujeme Ing. Josefu Žákovi.
Svůj první sestřel si připisuje na rumunské frontě Offizierstellvertreter Hefty, pilot od Flik 44F. Friedrich Hefty, rodák z Bratislavy, válku přežije s pěti jistými a pěti pravděpodobnými sestřely.
Boje u řeky Isonzo se pomalu dostávají do patové situace, italská armáda nemá další síly na posun fronty ve svůj prospěch a proto se spokojuje s obsazením Banjšické plošiny.
Pokračují však boje v Alpách, na italsko-rakouské hranici. Zde jsou boje velmi úporné, bojuje se doslova o každý kámen. Vojáky obou stran trápí velké výkyvy počasí, časté sněhové přeháňky, vázne zásobování potravinami ale i výzbrojí.Vojáci hledají ve zmrzlém terénu podzemní tunely jeskyně, zákopy se dají hloubit pouze tam kde to umožňuje terén. Většina střetů probíhá v osobních soubojích, často na bodák, jedinou těžší technikou která se dá do tohoto terénu transportovat jsou horské kanóny typu M, výrobek Škody Plzeň který využívají obě strany. Pozůstatky bojů se dají na některých místech vidět dodnes.
Za pomoc děkujeme Ing. Josefu Žákovi.