Stránka 2 z 3

Re: Konstruktivní návrhy na změny bodovacích pravidel

PříspěvekNapsal: 17 úno 2015, 14:57
od David Maier
Nemůžu si pomoct, ale berme v úvahu metodiku jak to potom definovat.
Patina je ryze pocitová záležitost. Křivý podvozky, nedotmelený místo, ojebaný detaily lze exaktně hodnotit a stanovit měřítko hodnocení.
stávajících 10b za patinu mi přijde jako rozumnej kompromis. Cílem je shoda se vzorem, teď pomiňme pracnost, to je stejnej problém jako u všeho - volba typu - hodnotit by se měla shoda se vzorem a ne množství a zpracování nečistot. Přistoupit k tomu jako u správnosti kamufláže.
Beru, že když se na to člověk zaměří, tak existuje kýbl fotek na zahnojený bojový stroje, ale taky kýbl fotek na bojový mašiny, který kromně těch čmoudíků od motoru a sem tam něco jsou prostě relativně čistý. Ne každej si libuje ve stavbě létajícího šrotu.
Možná fakt než řešit kolik na to pustit bodů by to chtělo vyřešit metodiku jejich přidělování.

Re: Konstruktivní návrhy na změny bodovacích pravidel

PříspěvekNapsal: 17 úno 2015, 14:58
od Honza Kopecký
Pavle asi to vyznělo špatně. tužka nebyla narážka na nikoho.... :white:

Re: Konstruktivní návrhy na změny bodovacích pravidel

PříspěvekNapsal: 17 úno 2015, 15:00
od Honza Kopecký
Tak zahnojený stroje bych bral v úvahu, pokud jsou doložený fotkou... tečka... takže čistě v rámci schody se vzorem.

Re: Konstruktivní návrhy na změny bodovacích pravidel

PříspěvekNapsal: 17 úno 2015, 15:15
od Honza Kopecký
Jinak abych to shrnul. Těch 14 za patinu je asi úlet. 12 nebo případný celkový dojem jak psal Pavel Šenk, kolem 3-4b mi taky přijde OK.
Nicméně na té geometrii a čistotě stavby bych 1 max 2 body sundal, aby je šlo přesunout jinam.

Bral sem to jako diskusi, ne jak to podle mě musí být.

Stejně se nikdy lidi nedohodnou, protože každý preferuje jiný styl a ve výsledku tyhle své "představy" uplatní v bodování i podle současných pravidel.
Vždycky to bude trochu krasobruslení a hádat se budeme pořád :grin:

Re: Konstruktivní návrhy na změny bodovacích pravidel

PříspěvekNapsal: 10 bře 2015, 22:44
od vslunicko
Já bych přestal zvyhodnovat vice barevné Kamo v kolonce shoda se vzorem protože nezáleží na počtu barevných polí, ale na shode. Vice barevnou Kamo určitě zvyhodnit ,ale v kolonce provedení .
Body za celkový dojem? nehodnoti se dojem ale shoda už vidím ten zástup na protesty proč ten ma o bod víc.
Body za dokumentaci určitě ta taky patří ke stavbě .
Berte to jen jako názor jsem proskoleny a aktivní rozhodčí a tuto problematiku řešíme na každé soutěži

Re: Konstruktivní návrhy na změny bodovacích pravidel

PříspěvekNapsal: 15 bře 2015, 11:26
od Randalf
Body za celkový dojem bývaly a de-facto se takto boduje i dnes - když na soutěži nafasuji kategorii k hodnocení, prohlédnu si materiál a podle celkového dojmu si modely subjektivně seřadím. A podle toho taky vybírám, od kterého modelu začnu. Někdo bere "od pohledu" nejlepší, někdo nejhorší, já třeba začínám ze středu. Takže bod-dva za celkový dojem jako problém nevidím.

S tímto si myslím souvisí i body za kamufláž a patinu, zde bych body určitě nepřidával, spíše naopak. Není problém potkat na soutěžích modely, které mají perfektní camo a povrchovku, patinu decentní reálnou, žádná šílená omalovánka a přitom geometrie se nekoná a zpatlané to je hůř než moje; o nedotmelení či vybroušení nemluvě. A tohle by pak mělo vyhrát nad slušně postaveným modelem, který má chyby v rovnováze?
Za mne je i těch dnešních deset bodů za patinu hodně, generuje to právě ty nereálné omalovánky a plátno odřené na kov...

V otázce pracnosti bych se držel současné úpravy, kdy k pracnosti se pouze přihlíží a to hlavně, když se bodově setkají dva rozdílné modely. Honzovo srovnání Mustang a B-17 je dobré, ale jak to srovná, když třetí do mariáše bude hardaplán s maskovanou a stříkanou lozenge?

Re: Konstruktivní návrhy na změny bodovacích pravidel

PříspěvekNapsal: 15 bře 2015, 15:36
od Ondřej Kabelka
Randalf píše:...když třetí do mariáše bude hardaplán s maskovanou a stříkanou lozenge?


Randalfe neblbni :D Maskovat a stříkat to nikdo nebude. Ale je pravda že správně to odekálovat je taky oříšek...

Re: Konstruktivní návrhy na změny bodovacích pravidel

PříspěvekNapsal: 15 bře 2015, 15:56
od komisař
Ondro, Ondro, to jsi nikdy neviděl Fokkera D.VII 1/48 od Petra Marka? Ten nepoužil dekál, ale špičkově model nastříkal!!
Randalf argumentuje (ku podivu) věcně. :wink:

Re: Konstruktivní návrhy na změny bodovacích pravidel

PříspěvekNapsal: 15 bře 2015, 20:00
od Ondřej Kabelka
Ale viděl. Jen chci říct že to není standardní postup. Pokud se pravidla nastaví na maximálně pracný postup tak to bude divné. To je jakoby jsi chtěl hodnotit pracnost a jako nejvíce bodové ohodnocený model byl vystrouhat si jej z polínka dřeva. Snad je to pochopitelné.

Viděl jsem stříkaný lozeng na Staakenu, ale není to běžné.

Re: Konstruktivní návrhy na změny bodovacích pravidel

PříspěvekNapsal: 15 bře 2015, 22:50
od vslunicko
[quote="Randalf"]Body za celkový dojem bývaly a de-facto se takto boduje i dnes - když na soutěži nafasuji kategorii k hodnocení, prohlédnu si materiál a podle celkového dojmu si modely subjektivně seřadím. A podle toho taky vybírám, od kterého modelu začnu. Někdo bere "od pohledu" nejlepší, někdo nejhorší, já třeba začínám ze středu. Takže bod-dva za celkový dojem jako problém nevidím.

S tímto mohu jen souhlasit ,take si modely seradim a zacinam hodnotit od středu.
Srovnat mustanga s B17 celkem jde-v provedeni kamo bychom mohli zvýhodnit B17 tedy za předpokladu srovnatelného povrchu a ve vecne správnosti v pripade dodržení spravnosti polí nadelit plný počet obou modelům v pripade drobnych odchylek v polich by se stav bodu srovnal s mustangem kde v provedení trochu ztratil vse v radech 2 az 3 body.Problem je ze to je muj nazor a spousty rozhodcich maji jiny a kdyz se sejdou u jednoho stolu tak je problém. Ja nastesti zatim hodnotim s lidmi kteří maji shodny pohled na danou problematiku.

Re: Konstruktivní návrhy na změny bodovacích pravidel

PříspěvekNapsal: 16 bře 2015, 20:05
od Michal Vyparina
Osobně bych ubral na patině a přidal bych na úpravách modelu. Vlastní výroba kabinky pro P-40E/M/N je časově také náročné nebo vytvoření interiéru od nuly také zabere čas. Přijde mi, že domácí výroba je málo zhodnocena. Také souhlasím se zvýhodněním složitější kamufláže oproti jednobarevné. Něco se dá řešit již teď. Domácí výroba otevřeného motoru vs. prodejní doplňky(Eduard, Quickboost, Aires,...).

Re: Konstruktivní návrhy na změny bodovacích pravidel

PříspěvekNapsal: 16 bře 2015, 22:04
od Karel Pilát
Michal Vyparina píše:Osobně bych ubral na patině a přidal bych na úpravách modelu. Vlastní výroba kabinky pro P-40E/M/N je časově také náročné nebo vytvoření interiéru od nuly také zabere čas. Přijde mi, že domácí výroba je málo zhodnocena...

To jsou fakt konstruktivní návrhy. Jak ten rozhodčí pozná, jestli jsem kabinku vytáhnul z acetátu sám nad plotnou přes vlastnoručně vysochané kopyto nebo jestli jsem použil komerční doplněk? Co když mi to vyrobí kamarád - je to vlastní výroba kabinky nebo ne? Nebo ten interiér - poznáš, jestli je můj vlastní nebo resinový?

Re: Konstruktivní návrhy na změny bodovacích pravidel

PříspěvekNapsal: 16 bře 2015, 22:27
od Randalf
Na tohle téma pamatuji kdysi dávno za onoho času v pravidlech kolonku Novostavby/Přestavby a byly to pěkné body.
Ale to bylo za bolševika, kdy jsme dodělávali kde co a stavebnice byla jen polotovar (kdo si to nepředstaví, vyhledá si na netu pojem Laco Hančár ;) ).
Stalo se mi tehdy na MR juniorů, kde jsem soutěžil s epoxidovou kopii a rozhodčí řešili, zda to brát jako novostavbu.

Dnes to je již bezpředmětné, protože existuje takové množství komerčních doplňků, IMHO někdy až zbytečných, že tohle by se těžce hodnotilo. Zkušený rozhodčí vlastní tvorbu pozná, nehledě na to, že soutěžící by měl vedle návodu ke stavebnici doložit i návody k použitým doplňkům. Prada, u těch kabinek návody nebývají...

Re: Konstruktivní návrhy na změny bodovacích pravidel

PříspěvekNapsal: 17 bře 2015, 10:49
od Michal Vyparina
Karle,
co tak dokumentace stavby??? Resinový nebo plechový interiér od interiéru doma udělaný většinou člověk pozná. Jinak resinový i plechový interiér má většinou návod, který je součastí dokumentace k modelu. Domácí interiér se dělá dle fotek.
Michal

Re: Konstruktivní návrhy na změny bodovacích pravidel

PříspěvekNapsal: 17 bře 2015, 13:22
od Martin Černý 'Černoch'
Michale , nevymýšlej blbosti, když hodnotím, tak je mě jedno z čeho si kdo co dělal, podstatný je výsledek ve srovnání s fotkou/podkladem. Jestli jsi si tahal kabinku doma sám protože se tě z kitu zdála tlustá apod. , tak to je pouze tvůj problém.