..takže od konce..: Skoda 6VTP6-L ročník 1940-42 neexistoval..
..ale jako ročník 1936 ano..: Už při pouhém pohledu na to označení je vidět, že si jakoby protiřečí.."V"-velký a "L" na konci jako "lehký"... Ve skutečnosti nebyl mezi Škodou 6VTP6 a 6VTP6-L vůbec žádný rozdíl. Rozdíl na skutečném autě lze najít až u označení 6VTP6-(L)D a to, že má dieselový motor. Proč tam tedy to "L" je..? Předpokládá se, že to souvisí s tím, aby se tato auta odlišila od (tehdy) připravované další Škodovky, která dostala označení 6VTP6-T (vyprošťovák pro tanky). Nové, zjednodušené, označení pro Škodovky bylo zavedené výnosem generálního ředitele v roce 1939. (asi se v tom sám chudák nevyznal..
) Od té doby se tedy už žádné jiné označení nepoužívalo. Škoda 6VTP6 (6VTP6-L) je auto z roku 1936 a proto má staré označení. Škodovka 6VTP6-T je z roku 1937, ale nikdy nebyla dotažená do seriové výroby. Nicméně i tak se dočkala ještě nového označení 6K (šestikolový kolos), protože objednávka byla stornována až v roce 1940, ale na Kolosech se kutilo až do roku 1941. Na poslední fotce je tedy Škoda 6V a označení 6VTP6-L už k ní nepatří. Že se jedná o stroj ze 40tých let se pozná podle těch třech žaluzií na čele kabiny. Škodovky 6VTP6-L (LD), tedy ročník 1936 měly jen jednu velkou klapku a neměly ten "okrasný" prolis pod oknem dveří.