Tohle éro je moje srdcovka , od okamžiku kdy jsem ho jako malej kluk viděl zavěšeného v dopravní hale NTM. Firma HpH mi udělala obrovskou radost, když vydala stavebnici právě tohoto letadla.Nemohl jsem odolat a hned jsem jednoho šmoldu koupil Model Šmolíka je zhotoven z pro mne nezvyklých materiálů .Křídla a trup jsou z laminátu , ostatní části jsou z polyuretanu . Veškeré vzpěry mají v sobě zalitý drát .Stavba bude běh na dlouhou trať . Zatím připravuju trup pro zástavbu interiéru a motoru .Oboje bude v podstatě novostavba u motoru stoprocentní. Do Šmolíka jsem se pustil i když moje podklady mají spoustu děr , ale chuť do stavby je obrovská !Mám velkou prosbu , potřebuju doplnit podklady na motor Maybach Mb IVa , obecně na interiér . Vůbec netuším jak vypadal zásobník pro synchronizovaný kulomet a jak k němu byla vedena munice Z přiloženého CD se toho dá poměrně hodně vykoukat a vytušit , ale chtělo by to ještě něco navíc . Přikládám pár fotek , v průběhu stavby je budu doplňovat a snad se z toho stane zdroj informací pro budoucí stavitele tohodle krásnýho éra .
..a máš už vybraný konkrétní stroj.? Jedná se o ten Vickers. Fotek je sice žalostně málo, ale na většině jsou letouny bez této zbraně. Co se mě týká, tak prokazatelně ho mám jen na obrázku Š-H1.5, Š-M1 žádnou fotku a Š-2 jen na té samé fotce, co jsi sem přidal sám.. Takže držím palce v luštění. Taky je zajímavé na té Š-2 ve Kbelích to kovové krytkování na levém boku. Tohle uspořádání jsem na originálních fotkách nenašel.. (tím netvrdím, že to tak nebylo...ostatně je to přecijenom Aerovka a kdoví, jestli zde něco "nevylepšovali"). A tak raději konec špekulací a přidávám Ti náčrtek Maybacha..
Děkuju moc za ten náčrt ,ve skrytu duše jsem doufal, že někdo doma syslí okótovaný výkres , ale to je bláhová naděje . Motor budu muset nakreslit v měřítku z toho co dům dá .Naštěstí jsem si vzpomněl, že Aero A-10 má stejný motor, a že mám jednoduchý řez trupem i s motorem, s jasně daným měřítkem . Takže to budu moc nějak přepočítat .S tou výzbrojí je to problematický, ale moc ,moc bych chtěl svého Šmoldu postavit po zuby ozbrojeného .Škoda jen, že na tyhle naše éra je dostupných podkladů poskrovnu , a publikace skoro žádné .Budem se asi muset vrátit do starých časů a prolejzat archívy , alespoň náš koníček získá novou dimenzi Přikládám pár foteček motorového prostoru
Přidávám dva obrázky, kde díky nehotovosti strojů, jsou viditelné některé detaily (paneláž trupu, pultík pod pilotní kulomet, anebo konstrukce křídel..)
Jó mít tak stroj času a moc se po té výstavě projít s foťákem .Pěkný fotky ,ten prostřední Šmolík má zajímavou světlou kamufláž . Je zvláštní, že žádnej stroj nemá v potahu před pilotem výřezy pro vedení nábojového pásu pro pilotův kulomet .Prošel jsem všechny mně dostupný fotky a na žádný není ani náznak nějakého otvoru pro vedení kulometného pásu . Napadlo mně, že plně ozbrojeno bylo jen několik letounů a u ostatních byla pouze zachována možnost jeho instalace ( všechny letouny mají připravené lože pro kulomet).Armádní úsporná opatření . Příkládám několik snímků z lakování a natírání křídel kamuflážní barvou ,vše děláno poctivě štětcem !
Nedaří se mi dát dohromady podklady na interiér , takže práce zatím stojí . Tak alespoň pár dalších foteček skutečného Šmolíka (otvor pro kameru , zajímavá kamufláž )