Ten trup je perfektní, ale to prosvítání u křídel mi nějak nesedí. Buď mi to připadá moc nebo jsi možná mohla použít spíš šedou než hnědou. Ale možná to dělají ty fotky.
Šedou bych tam nedávala, když ta konstrukce je dřevěná, ale sama jsem si říkala, že by to ještě sneslo pár vrstviček plátna - mám tu barvu hodně naředěnou po zkušenostech s Albíkem, kde mi jedna vrstva zakryla všechno. Pak na to přijde ještě filtr a patina a dost tu dřevěnou konstrukci taky vytahují fotky pod zářivkou. A taky přes tu konstrukci dole vlastně stříknu ještě porty.
Netušíte někdo, jestli takové ty černé proužky na portách byly u Morana i vespod? A jak měl ovládání paliva, tedy plynu? Bylo tam tlačítko, nebo takové to normální ovládání táhlem?
Tady je dobře vidět, jaký je rozdíl v barevnosti prosvítajících žeber, když je model venku na sluníčku a vevnitř. Na fotce venku je vidět, že podélné nosníky jsou spíš temně šedé, ale žebra jsou hnědá. Je to podobné, jako když fotím postavu, za ní je okno se sluncem a já nepoužiju blesk. Fotky jsou Avro 504.
Tak jsem to prosvítání zjemnila a "přišila" jsem přes žebra porty. Konečný stav plátna na trupu, křídle zespod a křídle shora. Teď bude následovat červený nos atd.. atd... filtry a patina až na závěr.
Nejsem tak blby, jak vypadam na fotkach ... v realu jsem blbejsi ... !!! Aneb - Murphy musel byt optimista ... a optimiste by se meli strilet ... !!! Je lepší být souzen dvanácti, než nesen šesti ...
..mě se paradoxně líbil tenhle polotovar křídla...podle mě je to dost přesné..chce to samozřejmě lehce fouknout,ale jinak je podle mě tohleto ono.. To finální provedení už se mi tolik nelíbí.. Teda líbí,to jo..ale už ne tolik.. A co je myšleno těmi černými proužky..? Ty chodníčky u kabiny..? Stejně nebyly černý..teda gumový... Kaučuk nebyl ani na pneumatiky,natož na nějaký šaškárny,jako jsou chodníčky na křídlech.. Ty chodníčky byly dřevěný..a byly samozřejmě jen svrchu.. A jedno ovládání plynu u Morana přikládám na fotce..není důvod,aby to u "N" vypadalo jinak..
Přílohy
MoS 29AI_det10.jpg (29.19 KiB) Zobrazeno 3042 krát
Zdesko, díky za ovládání plynu - aspoň mám představu. A černé proužky myslím prostě proužky uprostřed každé porty - asi dělané barvou, nevím. Je to vidět na některých fotkách - třeba tady uprostřed: download/file.php?id=275275&mode=view a hned na té první je vidět ty proužky i dole - co to bylo? Jen nabarvené porty? A byly i RFC strojů download/file.php?id=275175&mode=view . Jinak podle fotek konstrukce u Moranů zdaleka neprosvítala tolik, jako třeba u Albatrosu C.III. Mám vlastně jen jednu fotku, kde je konstrukce vidět a to je ještě předválečný stroj.
..to jsem ale "Tydýt"..! Tohle mě nenapadlo..! No,já se obávám,že jsou to dřevěný lajsničky,které jistí potah ještě zvenčí..některá letadla to užívají dodnes..
Předem se omlouvám, že do tohohle vstupuju, ale co dokládáte ohledně konstrukce letounu tou poslední fotkou do kokpitu?
Napřed mne zaujala velikost stehů na kukle, pak "houbovitost" rukávů bundy a tloušťka těch pásků na brýlích a nakonec už jen ten popis fotky. To je RC model, takže ta konstrukce potahu a jeho zpevnění vůbec nemusí (já vím, může) odpovídat původnímu stroji...
- Musíme si pomáhat. Informace, které potřebujeme, tu vždycky někde jsou. Jen ten, kdo na nich "sedí", nesmí být moula, který si myslí, že jsou jen jeho.
- Modeláři neodpouštějí ani tu nejmenší chybu - zvláště ne tu na svém modelu. Řežme raději do modelů, neřešme modeláře.
- Modely nejsou tak levné, abych je stavěl jen z krabičky a nechával všechny jejich chyby bez povšimnutí...
...nedokládám kokpit,ale lajsničky...RC makety mají svá pravidla..! Přísná pravidla...! hraje se o každý bod a vše se musí doložit..v patnáctým roce jsme nikdo po letištích s barevně fotícím fotoaparátem neběhali..takže originál barevné foto není..kromě toho jsou ty lajsničky v letectví dost běžná věc..(měly je i jiné Morany..)takže,protože mám v kompu jen fotku RC modelu,dal jsem fotku RC modelu..
Dřevěné lajsničky?? Dle mě co jsem viděl je to trochu jinak. Začnu li potahovat křídlo plátnem tak nestačí plátno na konci křídla zaštupovat a hotovo. Plátno se natahuje a upevňuje ke každánu žebru. Jde o určité šití ke každému žebru. Prý se na to používá tenký, ale dosti pevný drát. Je to proto aby plátno přesně kopírovalo tvar křídla a nebloncalo nahoru nebo dolu. Takový spoj proti odtržení plátna od křídla ale musíme pojistit. Přelepíme ho pásem plátna. Pak určité dotažení a napnutí provede lak. To jsou vlastně klasické porty. Máti dělala na větroních a vysvětlila mi to trochu (bohužel po babsku). Nevím zda jde v tomto případě o lajsničky. Prostě je to tmavší protože jsou tam dvě vrstvy plátna, a přesto ještě prosvítá konstrukce křídla.Nebo to opravdu na vrdo přitloukli (ale to se mi moc nezdá). Plátno většinou pak žloutlo díky typu a stáří laku. Čili jsem tim chtěl říct že na modelech se mi porty líbí, ale od jakého měřítka? Eduardí DRI 1/48 je dosti přeportován. Jde u tohoto stroje opravdu o druhou vrstvu plátna. Ano jde. Jak velká musí být fotka aby byli porty vidět? Vy je na malé fotce oprtavdu dobrě vidíte? Já ne. Neřeknu u Camela. Tam to tluče, ale jestli tolik? Taky bych neřekl.
Nechcem sa Vam do debaty moc miesat,ohladne potahu MS N,ale ten potah hornej strany kridiel toho Morana enka bol poisteny drevenymi listickami,pribitymi o rebra cez plateny potah!Takto som to znazornil i na tom Morane N, co som kreslil na krabicku Eduardov v roku 1994...mam este v talone doma perspektivnu kresbu enka s oznacenim na smerovke MS 394...mozno ju sem niekedy zavesim!Zdravi,Vladimir M. PS:Zabudol som dodat,ze Morany a vobec lietadla zo zaciatku nemali potahy vypinane celonovym lakom, takze potahove platno sa vypinalo a poistovalo sposobmi, ku ktorym patril i popisovany postup na kridlach!