Ahoj, přikládám pár fotek z postupu při stavbě modelu. Dřív jsem to sem nedávál, protože jsem vůbec nevěděl jestli a kdy to dodělám. Zhruba popíšu postup. Křídla, výškovka a původně i kormidla jsou udělané 3D tiskem. Díky kamarádovi, který převedl výkres do počítače a následně vytisknul. Bohužel z tiskárny vyšel polotovar se značně znatelným rastrem tisku, takže jsem všechno musel opakovaně brousit. V křídlech jsem vyvrtal otvory na dráty a postupně jednotlivé části lepil k sobě. Porty jsou udělané z maskovacích pásek. Porty na lertadle byly z půlkulatých dřevěných latí, takže jsem nejprve udělal posty z maskovací pásky 0,5mm a na ně nalepil slabší 0,3mm a všechny přetřel řídkým lepidlem. Trup a vnitřní vybavení je z plastových desek, profilů, drátů a trubiček. Bloky mtorů, vrtule, chladiče, motorové léže, nádrže olejové i palivové, kola podvozku a vzpěry jsou odlité. Podle vlastních předloch mi je odlili ve firmě HPH model. Pro udržení geometrie a především úhlu křídel vůči trupu jsem si udělal z kartonu vlastní stojánek, do kterého jsem vlepil výkres tak, aby bylo možné snadno kontrolovat geometrii. Vzpěry podvozku jsou z profilů. Vzpěry křídel odlité se zalitým drátem. Táhla ovládání, ostruha a další drobnosti jsou vyrobeny ručně. Výplety dělám už dobrých 20 let černým vlascem tl 0,12mm. Muromec měl téměř všechny křídelní vzpěry dvojité a navíc skrz ně procházely výztuhy. Všechny dvojité výplety byly bandážované. Podle fotek je vidět, že bandáž je světlá a blíží se odstínem plátnu na křídle. tady jsem ale bandáž natřel černou barvou kvůli barvě vlasce. Vlastní "bandáž" jsem udělal z důvodu nedostatku Clearfixu disperzním lepidlem třídy D3 štětcem. Prostě jsem lepidlo postupně pomalu roztahoval mezi vlasce až se celá mezera vyplnila. Lepidlo rychle schne a výplet hodně zpevní. Kotevní očka na výplety jsou z kovových oček fy Gaspatch model. Dělají i resinová oka, ale ty se mi neosvědčila, protože stačilo sebemenší nechtěné zavadění o ně nebo napnout vlasec mimo podélnou osu a očko se zlomilo. Takže na podvozku se mi takto několik oček zlomilo bez možnosti to nějak slušně napravit. Napínáky jsou z trubiček Albion o vnějším průměru 0,5mm. Kulomety jsou také od GasPatch model. Jeden jsem vzal bez úpravy, druhý je určitá složenina s dodělaným zásobníkem. Vlastní motory jsou Argus As III od fy CSM. Bylo ale potřeba upravit olejové vany. proto jsem si upravil jeden a nechal odlít. Strop pilotní kabiny, okna trupu, kryty motorů jsou vakuově tvářené. Na podložku jsem použil foliáž "jarní step" a doplŇky od CMK(bedny). Montážní kozy, štafle, palety a dvoukolák pod ostruhu jsou opět udělány ručně. Veškeré servisní vybavení je podle fotek, nic není vymyšlené. Naopak ve skutečnosti například menší pumy pozemní personál přenášel i v proutěných koších nebo ostruhu podkládali starými sudy. Vlastní stavba trvala rok a půl a jenom výplety mi trvaly skoro měsíc při každodenní práci. Barvy používám výhradně syntetické Model master. Patina je minimální, neumím jí a navíc model představuje letadlo ze začátku jeho operační činnosti z prvního týdne března 1915. První lety mělo v únoru 1915. Postupně u něho došlo k různým změnám, kdy nejdříve dostalo další dvě palivové nádrže, nasledně prosklení podlahy pilotní kabiny a podle fotek při každém letu mělo jiné kulomety. Model představuje Ilju Muromce typ V (v azbuce B)No. 150.