Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ 100 let Velké války (1914-1918) ‹ Letadla ‹ Stavby
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Fokker Dr.I - 1/72 - HOTOVO

Odeslat odpověď
Příspěvků: 33 • Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3
  • Odpovědět s citací

Fokker Dr.I - 1/72 - HOTOVO

Příspěvekod Charlie » 12 kvě 2007, 21:24

Na zkoušku nového náčiní jsem sáhl po pytlíku s Dreideckerem v barvách Rudého Barona. Původní předsevzetí, že to bude výhradně z pytliku bez úprav vzalo hned za své a zkusil jsem naznačit alespoň pedály a upínací pásy. Dříví v kokpitu jsem jen načáral, neb to asi stejně nebude vidět a také proto, že imitovat dřevo téhle velikosti...je na mně ještě moc velký vlašák...
Přílohy
detail.jpg
P1030501m.jpg
P1030492m.jpg
Naposledy upravil Charlie dne 09 čer 2007, 11:31, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 1963
Registrován: 19 zář 2006, 06:43
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Turboduck » 13 kvě 2007, 07:45

moc to nepřeháněj, čekají mě v pytlíku čtyři a laťku nasazuješ hooodně vysoko...
držím palce, pěkná práce...
Uživatelský avatar
Turboduck
 
Příspěvky: 7588
Registrován: 15 pro 2005, 21:16
Bydliště: Lipnice nad Sázavou
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Charlie » 13 kvě 2007, 19:48

Díky :D Ale stou laťkou bych to nepřeháněl :lol: Též mám ještě jeden pytlík a k tomu jednu profi edici, takže bude Fokkerů habakuk.

Menší postup. Je to celé děsně prťavé, ale i přesto mám roupy...udělat nějaké trubky na motor. Jdu študovat fotky :D
Přílohy
P1030524m.jpg
P1030523m.jpg
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 1963
Registrován: 19 zář 2006, 06:43
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Charlie » 14 kvě 2007, 07:11

Tak jsem zapátral a jsem malinko zmaten. Všude to vypadá, že Dr.I měl motor s chobotnicí zezadu, tedy germánskou verzi motoru, ale v profi verzi je plechová chobotnice malovaná zpředu a zezadu rovný tyčky. Ale ani to nevypadá jako původní francouz. A teď babo raď ;o) Ale asi budu věřit fotkám...ono i ten motor má bejt tak nějak hliníkovej...ne Dark Iron. No to je tak když se sochá bez netu :lol:
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 1963
Registrován: 19 zář 2006, 06:43
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Peter DeSnek » 14 kvě 2007, 07:16

Charlie:

Na tohle by ti odpovedel Marek, ale ftip je f tom, ze existovalo jedno ero jednoho pilota, co pouzival specialne Cladget 9ku z Camelu. Ale jeho jmeno ted nevim. Kazdopadne normalni Dr.1 mel nemeckou verzi LeRhone 9, tedy Oberusel II. Chobotnice vzadu.

Ostatne CMK dela na Dr.1 motorovou sadu, ale ten motor je prave Cledget a ne LeRhone.

:grin: :grin: :grin:
Nejsem tak blby, jak vypadam na fotkach ... v realu jsem blbejsi ... !!!
Aneb - Murphy musel byt optimista ... a optimiste by se meli strilet ... !!!
Je lepší být souzen dvanácti, než nesen šesti ...
Uživatelský avatar
Peter DeSnek
 
Příspěvky: 12119
Registrován: 22 úno 2005, 13:22
Bydliště: Germany, kousek od Muenchenu
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Charlie » 14 kvě 2007, 07:32

Jo, fotku toho jednodo odlišnýho agregátu jsem na netu našel a vypadá úplně jinak než eduardí plechy ;o) Docela by mi zajímalo, co že to má být za motor. Ale udělám to podle většiny fotek a Markova macka co má na webu.
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 1963
Registrován: 19 zář 2006, 06:43
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Peter DeSnek » 14 kvě 2007, 08:12

Hele zkus si projit meho Dr.1 ...

http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?t=2414

Jsou tam nejake fotky ...
Jinak na WWI motory je tema nekde ve walkaroundech ...
Nejsem tak blby, jak vypadam na fotkach ... v realu jsem blbejsi ... !!!
Aneb - Murphy musel byt optimista ... a optimiste by se meli strilet ... !!!
Je lepší být souzen dvanácti, než nesen šesti ...
Uživatelský avatar
Peter DeSnek
 
Příspěvky: 12119
Registrován: 22 úno 2005, 13:22
Bydliště: Germany, kousek od Muenchenu
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Charlie » 14 kvě 2007, 08:36

Díkes. Koukám že v tom je docela gulage ;o) Těch motorů je hafo..ale pojedu podle tohodle:

http://www.wwi-models.org/Photos/Engines/Oberursel/index.html
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 1963
Registrován: 19 zář 2006, 06:43
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Peter DeSnek » 14 kvě 2007, 08:49

Charlie píše:Díkes. Koukám že v tom je docela gulage ;o) Těch motorů je hafo..ale pojedu podle tohodle:

http://www.wwi-models.org/Photos/Engines/Oberursel/index.html


Jojo f motorech je vazne gulage ...
Protoze germani obsabli frantiky ...
Navic se pouzivali koristni motory ...

Takze kazde ero musis podle podkladu nebo fotek ...
Nejsem tak blby, jak vypadam na fotkach ... v realu jsem blbejsi ... !!!
Aneb - Murphy musel byt optimista ... a optimiste by se meli strilet ... !!!
Je lepší být souzen dvanácti, než nesen šesti ...
Uživatelský avatar
Peter DeSnek
 
Příspěvky: 12119
Registrován: 22 úno 2005, 13:22
Bydliště: Germany, kousek od Muenchenu
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Charlie » 14 kvě 2007, 10:58

Ač se to zdá neuvěřitelné...fotku Manfredovic mašiny s kvalitním pohledem na motor se mi najít nepodařilo.
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 1963
Registrován: 19 zář 2006, 06:43
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Peter DeSnek » 14 kvě 2007, 11:03

Charlie píše:Ač se to zdá neuvěřitelné...fotku Manfredovic mašiny s kvalitním pohledem na motor se mi najít nepodařilo.


Myslim si, ze je v zivotopise ...
Jako trofej Hanglanu ...

8-) 8-) 8-)
Nejsem tak blby, jak vypadam na fotkach ... v realu jsem blbejsi ... !!!
Aneb - Murphy musel byt optimista ... a optimiste by se meli strilet ... !!!
Je lepší být souzen dvanácti, než nesen šesti ...
Uživatelský avatar
Peter DeSnek
 
Příspěvky: 12119
Registrován: 22 úno 2005, 13:22
Bydliště: Germany, kousek od Muenchenu
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Charlie » 16 kvě 2007, 18:48

Roury přidány. Barvu sem udělal jako je na fotkách z můůzea v jůesej.
A jde se na broušení trupu...
Přílohy
motor.jpg
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 1963
Registrován: 19 zář 2006, 06:43
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Marek Mincbergr » 17 kvě 2007, 05:38

Pánové, jestli se vám do toho můžu montovat:

Fokker Dr.I byl vybaven motorem Oberursel UR.II o výkonu 110 HP (někdy uváděno i 120 HP). To byla bezlicenční kopie (částečně vylepšená) francouzského motoru LeRhone 9J o výkonu 110 HP. Jednalo se o devítiválec se sacím vetilem na vrcholu válce. Palivová směs tam byla dodávána "chobonicí" za válci. Zdvihátko jedno pro oba ventily před válcem.

Fokker(y) Josefa Jacobse byly (ne vždy) vybaveny motorem Clerget z kořistních Camelů a to včetně vrtule. Ten má chobotnici zezadu a dvě zdvihátka na válec.

Můžete se podívat na mé stránky http://www.mincbergr.net

LeRhone - Museums - Snecma Museum Melun
Clerget - (třeba) - Museums - RAF Museum Hendon - Sopwith 1 1/2 Strutter
Mit Gott für Kaiser und Vaterland
Marek
Uživatelský avatar
Marek Mincbergr
 
Příspěvky: 419
Registrován: 23 čer 2006, 05:30
Bydliště: Praha
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Charlie » 17 kvě 2007, 06:47

Díky za info...sem ale krapet zmatenej z chobotnice. Originál u tebe na webu jí má měděnou, nebo mosaznou...ale kopie zase v barvě oceli. Tak snad to mám dobře. On i Sneck psal že by to měla být zašlá mosaz..ale já to pochopil, že právě originál, že Oberursel to má právě upraveno...
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 1963
Registrován: 19 zář 2006, 06:43
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Marek Mincbergr » 17 kvě 2007, 08:13

Podle toho, co vím, tak francouzské motory ji vždy měly mosaznou. Oberursel z 425/17 (mašina MvR), co je vystaven v IWM ji má taky mosaznou. Hliníkovou jsem ji zatím viděl jen na replice/rekonstrukci Fokkeru E.V (fotky byly asi před osmi roky ve Windsocku), jinak si ji na Le Rhonu / Oberurselu nepamatuji.

Clerget ji měl vždy hliníkovou (viz fotky na mém webu) a to včetně kusu v depozitáři VHÚ (fotky mám, ale nesmím publikovat).
Mit Gott für Kaiser und Vaterland
Marek
Uživatelský avatar
Marek Mincbergr
 
Příspěvky: 419
Registrován: 23 čer 2006, 05:30
Bydliště: Praha
  • WWW
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 33 • Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3

Zpět na Stavby

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY