Do galerie to říkat nebudu, takže jen tady. Je to jen taková malinká technická. To provozní znečištění, jakoby vyvěrající zpod kapoty v podobě jak jsi ho udělal je...a teď se omlouvám za případnou příklost..nereálné. Nikdy k tomu na tomto éru nemohlo takhle dojít a ani na fotkách nic takového nenajdeš. Ona ta kapota byla totiž nasazená a z vrchu natěsno přitažená na "falcovém zámku". A ten by ten olej prostě dál nepustil. Možná vím, co Ti stálo za vzor..znám podobně laděný kreslený obrázek. Pokud to tak je, tak jsi ho možná špatně načetl. Víš on spíš ztvárňuje (a pokud o žádném takovém obrázku nic nevíš, tak následný text platí i tak)..tedy ztvárňuje to, jak palivo a olej vychrstne z hrdla palivové a olejové nádrže, při zbrklém tankování. A to je občas vidět i na fotkách. Prostě to šplouchne na bok éra a když pak letadlo krátce po tom i letí, tak se ten mastný flek jakoby popotáhne směrem k ocasu. To ukazuje i obrázek, který mám na mysli. Také počítá s tím, že motor se na zemi zkouší i bez kapoty a tak se může lehce umastit jenom bezprostřední plátno, hnedlinko za kapotou. Ale nikoli takhle mnoho a nikoli v místech horního podélníku (tam jsou totiž ještě ventily zavřené). No a když se přesuneme na druhou stranu éra, tak tam by měl a mohl být zamaštěný jen růžek se spodním podélníkem u spodní hrany kapoty. Tak to už na fotkách bývá také vidět. Prostě jen ten roh. Nic víc. Bohužel jsi to vytáhl zase moc vysoko a nejvíc zintenzivnil na tom nejméně pravděpodobném místě. Ostatní mastné skvrny se mi už líbí. Ale jinak je to o tom, že ten model je povedenej, a hodně hezkej. Fakt se mi líbí a těším se na další.
Pěkná stavba a pěkný výsledek,o zašpinění si nedovolím polemizovat,ale myslím že špína z provozních kapalin a všeho možnýho dalšího se dokáže šířit hodně,hodně podivnýma cestičkama.
Za mě podtržená jednička!!!! Krásný kousek Zašpinění se mi líbí a věř, že co člověk, to názor, tak se nenech otrávit. Zdesko to myslel jako radu pro příště, ale protože si na živýho fokkera nikdy nesáhnem, stejně si to uděláme, jak cítíme, že to bylo
DIky za nazory. Otraveny urcite nejsem a naopak sem rak za takovy komentar. Vychazel jsem ze skinu co nekdo udelal do simulatoru Rise of Flight, tak tam sem to tak videl a udelal. Opravovat to je uz nesmysl, takze to tak proste necham. Osobne se mi to libilo a skoda ze to je treba nerealne. Stane se, clovek se porad uci. Hodne sem tento typ chtel a nelituji prace s tou hroznou stavebnici.
Mam ve fronte dva Fokkery DRI 1/32 tak tam tento poznatek o umasteni za motorem pouziji. To co jsem dal na tohoto nebozaka, berte jako umeleckou licenci.
Vim ze je to hra, a ze se tim clovek nema ridit... proste se me to libilo.
Jinak premyslim o podobe podlozky a nasel sem tohle
Ted me napadlo, co sepsat tyhle vsechny poznatky nekam na jedno misto na foru a kdo bude chtit tak si tam najde jak zaspinit rotacni motor, jake opotrebeni dava smysl atd. Je opravdu skoda to nechat zapadnout a porad nehat dalsi opakovat stehne chyby. Zalozit neco jako prvovalkovou leteckou knowledge bazi. Nevim jestli formou sticky prispevku nebo nejak jinak. Hlavne aby tam clovek lehce vyhledal nebo prosel co potrebuje. Staci pozbirat postrehy ze staveb zde a mame material, ze nebudeme vedet co stim. Jen takovy napad...
Prosím tě, ono to asi dost dobře nejde, to by jsi musel popsat nejen v podstatě skoro všechny typy letadel, ale i jednotlivé fotky. Je sice pravda, že určité stereotypy budou platit, ale ne zcela vždycky a za všech podmínek. Někdy mohli dělat motorovou zkoušku bez motorového krytu a olej který ulpěl v žebrování válců mohl zašpinit i části které se často nešpiní. Nebo třeba mohlo dojít k závadě, porušení přívodu benzínu, oleje, prostě jakákoliv naprosto nemožná a neuskutečnitelná závada. A je vymalováno, a můžou se vymýšlet spiklenecké teorie. Nejlepší je postupovat podle fotografií, je li to možné, a pokud to nejde tak podle zdravého rozumu.