Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ 100 let Velké války (1914-1918) ‹ Letadla ‹ Stavby
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Odeslat odpověď
Příspěvků: 274 • Stránka 3 z 19 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19
  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Peter DeSnek » 15 úno 2011, 20:40

Martine s nabojema a nabojnicema by to melo byt tak, ze ta predni schranka co je primo pod zaverem je zasobnik naboju.
Vystrelene nabojnice se sbyraji takovymi temi stribrnymi bazmeky do druhe schrance bliz k pilotovi.
Nevim nic o tom, ze by se vystrelene nabojnice nechavaly vypadavat ven z letadla.

Mosaz byla draha ...
Takhle to poslali zpatky do pracharny a meli zase naboje.
Nejsem tak blby, jak vypadam na fotkach ... v realu jsem blbejsi ... !!!
Aneb - Murphy musel byt optimista ... a optimiste by se meli strilet ... !!!
Je lepší být souzen dvanácti, než nesen šesti ...
Uživatelský avatar
Peter DeSnek
 
Příspěvky: 12119
Registrován: 22 úno 2005, 13:22
Bydliště: Germany, kousek od Muenchenu
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod zdesko » 16 úno 2011, 01:49

Těma "stříbrnýma" kanálama do té zadní (levé) schránky opravdu cestoval JEN a POUZE prázdný nábojový pás. Ono ani není technicky možné, aby ty hylzničky padaly společně s prázdným pásem do jednoho šuplíku. Když se podíváme na návod Wingnutů, tak tam ty roury pro hylzny pod trup svedené mají..na obou připojených obrázcích je vidět, že vývod pod trup je sveden mimo osu. Na výkresech ten vývod nenajdeme, protože ho kryje ploška podvozku..na kitu by ten otvor ale naznačený být měl..(rourky musejí zůstat pod trupem otevřené..)
Přílohy
D-Va_det-cocpit-kit-a04.jpg
D-Va_det-engine-art06.jpg
Naposledy upravil zdesko dne 16 úno 2011, 02:16, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod zdesko » 16 úno 2011, 01:56

..na fotkách se to blbě hledá i když víte, kde to hledat..nicméně jsem vyhrabal několik fotek a obrázků od lidí, kteří o Albatrosu určitě něco vědí..a tak to alespoň jakž-takž utvoří představu o tomto konstrukčním detailu.. Jo, a Martine..ten třetí vývod od vačkového hřídele je napojený na otáčkoměr..a ta páka na konci vačkového hřídele je páka dekomprese..
Přílohy
Albatros D-V_Jasta 16b-Theodor Rumpel-a03.jpg
Albatros D-V_D4574-17-(Winkler)-a07.jpg
Albatros D-V_Jasta 12-(Neckel)-art01.jpg
Albatros D-V_Jasta 18(ex J15)-(D4594-17)-Paul Strahle-art02.jpg
Naposledy upravil zdesko dne 17 úno 2011, 20:23, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod zdesko » 16 úno 2011, 01:59

..jo, a našel jsem tyto fotky cocpitu D.V..bohužel to správný místo vidět není.. :(
Přílohy
Albatros D-V_Jasta 31-det-int01.jpg
Albatros D-V_Jasta 31-det-int02.jpg
Albatros D-V_Jasta 31-det-int03.jpg
Naposledy upravil zdesko dne 17 úno 2011, 23:06, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod zdesko » 16 úno 2011, 02:21

..jenom taková malá odbočka..rakouské D.III byly vyzbrojené Schwarzlosama a ty plivaly nábojnice vedle sebe-nalevo,zatímco prázdný pás byl hnán podle zbraně kolmo dolů. Většina rakouských D.III měla speciální schránku na nábojnice..(je zajímavé,že byla zvrchu otevřená a tudíž pilot moc akrobatit nemohl..)...no a snad proto si někteří piloti nechávali vyrobit svoje vlastní plivátka, svedená ven..jako třeba tenhle..: Německý dé-trojky měly shodné řešení, jako D.V/D.Va.. Ale třeba Fokkery Dr.I měly pod zbraněma takové jakoby plivací šuplíky a tak při střelbě lítaly hylzny kolem kokpitu pilota dozadu..(po obou stranách). Jo, a například takovej Sop.Camel měl plivací dírky "kolem celýho letadla"..plival totiž všechno, co jeho kulomety přežvejkaly..tzn.jak hylzny, tak nábojový pásy..

EDIT..tak Spandau měl v jedné verzi opravdu spoušť na spodku a to v tom místě, kam se připojovala i synchronizace. Na tomto vidou..: http://www.youtube.com/watch?v=5i7g213J ... re=related je sice Spandau (nebo možná ještě "Maxim", který se používal ještě ve Fokkerech "E"..) se zadní "palcovou" spouští, ale tento pán má tu leteckou úpravu..i když upravenou na "normální" ruční střelbu. Střelba mu sice moc nejde.. :? (toho pomocníka měl spíš zaúkolovat, aby tahal prázdný pás, než podávat plný..a taky měl asi špatně seštelovanou vratnou pružinu.. :-k )..ale i tak je vidět, že prázdné hylzničky vylétávají zpod toho "schodu" na spodní části kulometu..: http://www.youtube.com/watch?v=0gPjS_3U ... re=related
Přílohy
Albatros D-III Oefag_serie153-181-a04.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 17 úno 2011, 19:31

Děkuji!

zdesko píše:Ono ani není technicky možné, aby ty hylzničky padaly společně s prázdným pásem do jednoho šuplíku.

Resp. je, ale ne jedním kanálkem.



Jestli můžu, měl bych tu další:

4. řada malých otvorů na dně trupu
Mohly sloužit coby odtokové díry? Když je letadlo ve vodorovné pozici, tyto otvory se zdají být vždy přesně v nejnižším bodě v rámci
každého "segmentu" trupu.. Zajímavé je, že na modelu jsou umístěné jinde (a zřejmě špatně) než v návodu, takže budou chtít převrtat...
(za letu určitě vadil každý kilogram navíc, pročež se mi to jeví jako dobrý odhad)

Jestliže to opravdu drenážní díry jsou, mohlo by to také mít souvislost se stavěním letadel "na kozy"? (..)


5. 2 kovové pásy vepředu obepínající poloviny kapoty
Ve Windsock Datafiles 3 je na straně 2 fotka s Albatrosem, který tyto "pomocné" pásy má a vysvětlivka říká, že se neví, zda-li je to
D.V, nebo D.Va. Z toho mi plyne, že i D.V mohly tyto pásy mít.

Na obálce toho stejného periodika je (podle všeho) D.V, na kterém opravdu jsou, ale je to foto z pozdějšího období (po změně kříže z
Tatzenkreuz na Balkankreuz)

Můj dotaz: existuje foto Albatrosu D.V s původním křížem a tímto přepásáním?


6. zvedací "oko" vzadu na trupu na úrovni stabilizátorů
Bylo na obou stranách? Nově postavená replika D.Va ho tak má..
Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod zdesko » 17 úno 2011, 21:12

... řada malých otvorů na dně trupu
Mohly sloužit coby odtokové díry? Když je letadlo ve vodorovné pozici, tyto otvory se zdají být vždy přesně v nejnižším bodě v rámci
každého "segmentu" trupu.. Zajímavé je, že na modelu jsou umístěné jinde (a zřejmě špatně) než v návodu, takže budou chtít převrtat...
(za letu určitě vadil každý kilogram navíc, pročež se mi to jeví jako dobrý odhad)


..nejde ani tolik o kilogramy navíc, ale o to, že se po letu letadlo vrátilo "nacucaný" vzdušnou vlhkostí. Voda se pak vysrážela a ztekla na nejnižší místo v trupu. Co by to udělalo, kdyby jí tam nechali asi tušíš..

Jestliže to opravdu drenážní díry jsou, mohlo by to také mít souvislost se stavěním letadel "na kozy"?

..to souhlasím, a pravděpodobně to s tou vodou v trupu také souvisí..ale stavění na kozu má i jiný důvod. Je to olej v motoru. Když letoun stál moc dlouho na ostruze, tak se zadní část motoru zaplavila olejem a nedělalo to dobrotu (mimo jiné, kvůli tomu přišly Aerovky-Branďáci takto k přezdívce "sardinka"..zaolejovával se jim totiž motor)

5. 2 kovové pásy vepředu obepínající poloviny kapoty
Ve Windsock Datafiles 3 je na straně 2 fotka s Albatrosem, který tyto "pomocné" pásy má a vysvětlivka říká, že se neví, zda-li je to
D.V, nebo D.Va. Z toho mi plyne, že i D.V mohly tyto pásy mít.

Na obálce toho stejného periodika je (podle všeho) D.V, na kterém opravdu jsou, ale je to foto z pozdějšího období (po změně kříže z
Tatzenkreuz na Balkankreuz)

Můj dotaz: existuje foto Albatrosu D.V s původním křížem a tímto přepásáním?


..tak tady bohužel vůbec nevím o čem mluvíš.. :-k Uznávám tímto, že jsem pravděpodobně natvrdlej, ale fakt mi nedocvakává o čem je řeč.. :?:


6. zvedací "oko" vzadu na trupu na úrovni stabilizátorů
Bylo na obou stranách? Nově postavená replika D.Va ho tak má..


..protože návod je kreslený takříkajíc z pohledu na levou stranu a zde je zvedací očko kreslené..tak tady je fotka, kde je vidět, že očko je i napravo..: Mezitím Ti ohledně otvorů odpověděl Jan_K, ale tentokráte s ním nesouhlasím..ty dírčičky určitě budou okápky..
Přílohy
Albatros D-Va_Jasta 29-(D5390-17)-b19.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 17 úno 2011, 21:26

Tady jsou pásy..

detail uchycení nahoře
D.Va 01.jpg


D.Va 02.jpg

(thevintageaviator.co.nz)
Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Jan_K » 17 úno 2011, 21:47

Hmmm, aby z toho tekla voda, musí být Albatros postavený na ostruze, viz otvory na ocase...
Je to lemované kovem, možná to byl opravdu odkap vody, ale na jiných letadlech jsem to ještě neviděl...
Přílohy
stropp.jpg
Albatros-D-V-4.jpg
Hotovo:МиГ-3 ранний, 1/48, Trumpeter, Nieuport 11, 1/32, Special Hobby
Rozestavěno:Pfalz D.IIIa, 1/32, Wingnut Wings, P-47N, 1/32 Trumpeter
V plánu:Supermarine Spitfire 1/57
Uživatelský avatar
Jan_K
 
Příspěvky: 1484
Registrován: 24 dub 2008, 14:10
Bydliště: LKPL
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod zdesko » 17 úno 2011, 21:50

..jj mě už to s těma páskama došlo.. #-o Ale zase se na druhou stranu musím divit, že se na to ptáš, protože wingnuťáckej archív je plnej fotek dé-pětek se starejma křížema a s tímto přepásáním. Několik jsem si jich sice připravil na podpoření tohoto tvrzení, ale přecijenom..jsou to jejich fotky a už i tak si tady s něma "děláme co chceme"..tak jestli se Ti nechce ten jejich archiv znova prohledávat, tak Ti je pošlu přes sz.. :wink:
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 17 úno 2011, 22:14

Posílat nic určitě nemusíš, podívám se tam.
Promiň, já pásy začal zkoumat dneska (právě na popud vysvětlivky z WD 3) a na wingnutí stránky jsem se ještě nekouknul. Příště se snad na takové zbytečnosti ptát nebudu..zbytečnosti ve smyslu, že si to jsem schopný najít sám (třeba právě na wingnutwings.com..)


ad dírky: na plánku Albatrosu D.V jsou tak, že letadlo musí být vodorovně, aby něco odteklo. Je to tak i na 3D modelu Marka Millera - viz obrázek o několik příspěvků dříve
(ale jelikož MM spolupracoval na wingnutím modelu, shodě se nedivím..)
Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod zdesko » 17 úno 2011, 22:42

..Jan_K připomněl i dírky v plátěném potahu křídel..(byly v odtokovce)..jednak, jak správně řekl, pomáhaly vyrovnávat rozdíly tlaků, a druhak i zde sloužily k tomu aby se zamezilo usazování atmosférické vlhkosti. Ale díky té Honzově připomínce mě napadla ještě jedna věc..při letu vzniká v trupu podtlak..(plátěné letadlo za letu pak vypadá jak anorektička, protože mu vyleze celá trupová konstrukce "na povrch")..a tak mě napadlo, že se druhotně..(nebo prvotně :?: ) mohly tyto otvory využít k provětrávání trupu.. :-k
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod zdesko » 17 úno 2011, 22:58

[quote="Martin Pohl"]Posílat nic určitě nemusíš, podívám se tam.
Promiň, já pásy začal zkoumat dneska (právě na popud vysvětlivky z WD 3) a na wingnutí stránky jsem se ještě nekouknul. Příště se snad na takové zbytečnosti ptát nebudu..zbytečnosti ve smyslu, že si to jsem schopný najít sám (třeba právě na wingnutwings.com..)


..myslel jsem, že Kissenberth tu pásku má, ale to by musela být naopak.(a je to výztužný drát)...takže jak vidno, spíš jí neměl.. :arrow:

P.S: na obou fotkách STROPPa od Honzy jsou obě trubky na vypadávající hylzničky vidět úplně krásně..! :-D
Přílohy
Albatros D-V_Jasta 16b-(Otto Kissenberth)-color01.jpg
Albatros D-V_Jasta 16b-(Otto Kissenberth)-color01.jpg (15.73 KiB) Zobrazeno 2670 krát
Albatros D-V_Jasta 16b-(Otto Kissenberth)-(D2263-17)-a01a.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Jan_K » 18 úno 2011, 07:18

Martin Pohl píše:ad dírky: na plánku Albatrosu D.V jsou tak, že letadlo musí být vodorovně, aby něco odteklo. Je to tak i na 3D modelu Marka Millera - viz obrázek o několik příspěvků dříve
(ale jelikož MM spolupracoval na wingnutím modelu, shodě se nedivím..)


Dobře se podívej, mám pocit, že na fotkách jsou dírky v ocase těsně PŘED přepážkou (poznáš podle hřebíků...), tedy ve vodorovné poloze by neodteklo nic.
Hotovo:МиГ-3 ранний, 1/48, Trumpeter, Nieuport 11, 1/32, Special Hobby
Rozestavěno:Pfalz D.IIIa, 1/32, Wingnut Wings, P-47N, 1/32 Trumpeter
V plánu:Supermarine Spitfire 1/57
Uživatelský avatar
Jan_K
 
Příspěvky: 1484
Registrován: 24 dub 2008, 14:10
Bydliště: LKPL
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod zdesko » 18 úno 2011, 12:37

..měli bychom to nějak rozseknout.. :-k Přes všechny úvahové teze, které jsme tu vyprodukovali, mě napadlo, proč jsem si těchto "okápků" nikdy nevšiml a Jan_K svojí poznámkou, že to ještě na žádném letadle neviděl, mě v jakési pochybnosti utvrdil. Horečně jsem pátral ve všech možných fotkách originálních letounů a nikde jsem nic nenašel.. :-k Prostě nic, co by JEDNOZNAČNĚ vypovídalo o přítomnosti těchto dírek. Ale také jsem nenašel nic PROKAZATELNÉHO, co by vypovídalo o tom, že tam nebyly.. :arrow: Takže nakonec jsem si nechal jako objekt "zkoumání" australského D5390/17..a na něm jsem nenašel taky nic.. :-k Proč je má tedy STROPP..? Tak třeba kvůli té "vodě"..ale může je mít třeba i jako inspekční místa pro mikro kamery, které by umožňovaly kontrolu aktuálního stavu útrob bez rozebírání stroje... :?: :-k No, a tak mě napadlo, že pokud nestavíš model restaurovaného Albatrosu D.Va s nátěrem STROPP, tak by ty dírky měly být zakytované... :?: :-k
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 274 • Stránka 3 z 19 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19

Zpět na Stavby

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY