Pročetl jsem si celou tu studijní a stavební anabázi Josefa Zavřela a výsledný produkt se mi moc líbí..! V podstatě bych ho doporučil jako "mustr" pro další modeláře, kteří se do cs Fokkera pustí. Stejně jako Josef jsem přesvědčený, že to původní maďarské imatrikulační značení bylo u nás nějakým způsobem smyté. Tedy, že se nic nestrhávalo a následně znova nepotahovalo (dle mého názoru jsme žádný štoček lozengového plátna nevlastnili). Tomu smytí napovídá i pohled na pravé kolo, kde se zdá, že zůstal zbytek původního bílého nátěru (s rudou hvězdou). Jinak Josefe, na otázku (v odkazu) jestli vidíme na vnitřní straně kola "něco extrovního"..? Řekl bych, že je tam vidět totéž, co na vnější straně kol. Prostě lozenge..
Zdesko díky,ale "mustr" je to jen co do postupu. Prostě tak to nedělejte a hlavně s obtisky lozenge od různých firem to půjde samo. Přiznám, že jsem vnitřky kol tak nějak ošméčkoval a namatlal tam dvě barvy do kříže. Jinak k roku 1921, první závody v Praze. Podle startovní listiny z dobového tisku, viz. Jakab, je pod číslem 11. pilot Procházka, Fokker D-VII, motor Daimler 210Hp, letecká škola v Chebu. Pod č.12. npor. Popelák, Fokker D-VII, motor Daimler 225Hp, let. pluk č.1. Eště že už mám dolepeno. Že by snad ten záhadný s číslem 03.29 ? Jak to bylo pohádko??? Protože si neumím představit jak Žurovec pasuje na šestku Daimlera tak zatím nevím čemu uvěřit. No naši předkové si uměli poradit že? Výhledově se hrabu v krabici 1:28 od Revelů. Nějak z toho šilhám a mimo jiná mě nepasují proporce. Trup se zdá v zadní části moc masivní. Přidat obrázek zatím neumím. KŘÍDLA VZHŮRU Pepek Zavřel
Fokker s rakouským seriálem 03.29 zcela určitě nebyl typ D.VII. Tato čísla série nesly typy Fokker M10E, v R-U letectvu nesly označení Fokker B.I Nemám po ruce písemné podklady odkud-pokud ta Bé-jedničková série sahala, ale mám fotky těchto letounů, kde nejmenší je 03.10 a nejvyžší 03.33. Fokkery D.VI nesly v R-U sérii 04.101-04.103 a MAGy D.VII létaly v sérii 93. Žůrovcův D.VI byl přestavěný na dvoumístný. Žádné číslo série na něm napsané nebylo (letoun byl celý nějak natřený-jednobarevně). Byl však poháněný silnějším motorem, než sériové Dé-šestky. Poháněl ho 150k Steyr, což byl licenční LeRhone. Tímto motorem ale měly být poháněné už rakouské-vojenské stroje.