Krásná práce . Mám jen jednu připomínku, pojezd je až příliš čistý proti kotli a budce. Pokud to má být stroj z provozu tak to chce zamatlat kola a ojnice. Ty kluzná ložiska ten olej moc ideálně nedržela. Pokud to má být nějaká muzejní mašina, tak tam mají čas to čistit a moc se s ní nejezdí. Přikládám foto "jeté" lokomotivy ze sklonku parní éry.
Stavba mi trvala takřka celý rok, + - pár dní, na modelu jsem pracoval non-stop, tentokrát jsem jej nevyplnil jinou stavbou. Měl jsem obavu že bych se pak k mašince jen horko těžko vracel.
U tohoto modelu zůstalo původních cca 40% dílků, zbytek je nový, nebo upravený. Tohoto jsem mohl dosáhnout jen díky špičkové dokumentaci od Ondry Nadrchala kterou mi poskytl, která čítala takřka 400 fotek předlohy . Takže tímto mu moc děkuji. A taky dalším klukům co mi během stavby nějak pomohli.
A něco málo statistiky. Na tuto stavbu jsem ze připravoval skoro 5 let. Postupně jsem scháněl vše co bylo ke stavbě potřeba, od modelu, doplňků až k podkladům.
Nafotil jsem 360 fotek z průběhu stavby. Cena, je v ní započteno snad vše na co jsem si vzpomenul – model, podložka, doplňky, barvy, ředidla, olejovky, základovky, papíry, atd, atd. Nakonec jsem se dostal na cenu 3700kč. Což není tak strašný. Na modelu jsem použil cca 20 metrů drátků a profilů. Model má solidních 19486 dílků. Samotná lokomotiva má 14949 dílků, tendr má 2587 dílků a podložka 1950 dílků. Na modelu je cca 6500 šroubů, matic a nýtů. A strávil jsem nad modelem cca 1800 hodin.
To je asi vše co bych k tomu řek, nic kloudného už mě nenapadá.
základnú vojenskú službu som strávil u železničného vojska...dva roky som sa obšmietal okolo takýchto mašiniek a vozňov...doteraz ich obdivujem...a hlavne obdivujem takéto super modely
navrhujem Ťa na Oskara v kategóriách: papierový model, železničný model, páči-nepáči, strih, modelovanie, farba a zručnosť a neposlednej miere aj detailnosť