Díky všem za komentáře pánové. Kabina je víceméně hotová, vrátím se k ní později, abych ji spojil s tendrovou částí. Patiny je tam dost, jen to není moc vidět na fotkách, takže to nechám být, jak to je. Konečně se pracovní sezona uklidnila a já se mohu vrátit zpět ke stavbě. Pokračovat budu rámem. Rám ve stavebnici je daleko od skutečnosti, trochu se blíží ranné produkci zhruba 150 lokomotiv, než se mezi lety 1930-1934 u zbytku řady uplatnila řada úprav, z nichž změny v konstrukci rámu byly jednou z nich. Stejný rám je i ve stavebnici od CMK, kterou Trumpeta skoro věrně okopíroval včetně většiny nedostatků, a já nemohu přijít na to, proč čísla použitá ve stavebnici odpovídají pozdější upravené produkci, zatímco model se spíše podobá první sérii před úpravami. Nutno taky zmínit, že celkévá délka lokomotivy není správná ani v jedné stavebnici, CMK byl mnohem kratší, což Trumpeta výrazně zkorigoval, ovšem s tím, že většina původních rozměrů se nezměnila a celá lokomotiva má ve finále větší kabinu a kratší kotel, nemluvě o dalších méně významných nedostatcích v rozměrech. Naštěstí mi kolega modelář Marcus z Brazílie ušetřil čas strávený hledáním vhodných výkresů, když mi tyto poslal ze své sbírky, takže se mohu pustit rovnou do práce a vyrobit rám celý znovu, což se ostatně jeví jako nejjednodušší varianta Naměřil jsem si vše potřebné a dal se do díla. Obě strany rámu budu muset složit ze dvou dílů, protože plastová deska je moc krátká. Spoj jsem umístil do oblasti cylindrů, kde bude celá konstrukce zpevněná po jejich osazení. Na obrázku je dobře vidět rozdíl mezi originálem a rámem Trumpety, o nějaké přesnosti nemůže být řeč. Taky jsou patrné rozdíly mezi prvotní konstrukcí rámu a pozdější upravenou variantou, kterou potřebuju pro svůj model já.
FiiiiHa. Ty ses do toho pustil pekne od podlahy Ale vysledek urcite bude stat za to. Na freze jsou tyhle vyrezavaci orgie docela zabava, obvzlast pri pouziti otocneho stolu jsou sranda i ty sikme rezy. Budes delat i nove loziskove domky, nebo zustanes u naznaceni ala CMK/Trumpeta ? Evergreen dela i desky s rozmerem 20x53cm ( http://www.litomysky.cz/mat/evdhb.htm ). Ale pokud to budes lepit u bloku valcu, tak je to OK. Vrele doporucuji NEpouzivat UltraThin lepidlo, hlavne ne na slabsich castech ramu. Dojde k mirnemu prodlouzeni casti, kde je nanesene a cely ram udela pekny banan
Díky Ondro, na ty úkosy se vrhnu později a sfouknu to na otočném stole, taky budu muset vyladit některé rádiusy. Díky za tipy, lepidla tu nějaká mám, tak uvidím, co se osvědčí, a popravdě jsem netušil, že Evergreen dělá i větší plastové desky, to se hodí do budoucna. Domky s klíny a malými maznicemi už tady mám nalité od jara, jen jsem se pak nedostal k tomu zbytku rámu
Díky, snažím se toho Trumpetu trochu vylepšit Tady už jsou obě strany rámu hotové, přidám potřebné nýty a šrouby, pak osadím domky a budu muset vyrobit zbytek dílů potřebných k dokončení rámu.
Hezky progress Na ty domky jsem uz uplne zapomel, ze uz jsi je tady prezentoval Po vlastnich zkusenostech ti doporucuji nejdrive ram pod domkama uzavrit ramovyma sponama a teprve pak domky zalepit. Opet si usetris operaci rovnani bananu Uz jsi premyslel, jak dosahnout toho, ze budou vsechna kola stat na kolejich
Díky Ondro, tyhle tipy jsou k nezaplacení, protože to ušetří spoustu pakárny, když se na to člověk včas zaměří. Udělám to, jak píšeš. Taky zkompletuju celej rám včetně všech výztuh, os a desek - všechno lepit na skleněné podložce a nechat zatížené k proschnutí, pak by to snad mohlo být jakžtakž v rovině. Domky mají zvnějšku trošku větší otvory a lehce oválné odshora dolů, což by snad mohlo pomoct vychytat případné nepřesnosti, taky myslím, že položím rám na dlouhý kvádr umístěný na pražcích v potřebné výšce a kola vlepím jedno po druhém, aby seděla přesně na kolejnicích - v pozicích, aby bylo snadné dodržet úhly natočení pomocí nějaké vyrobené měrky - hezky se to říká, jaká bude skutečnost se teprve uvidí, občas se vyskytnou komplikace u věcí, kde je nějmíň čekáš Ostatně mi dorazily lepty od Ládi, takže lokotku zase na chvíli opustím, abych dodělal, co potřebuju - a v pondělí razím na dovolenou, dám si pár muzeí v Německu a pak navštívím tu tvou velkovýrobnu lokomotiv, jestli řádně plníš plány poslední pětiletky Musíme se pak ještě přesně domluvit, večer ti pošlu maila
Zpátky z dovolené a s chutí do práce Nafotil jsem hromadu fotek pro své nastávající projekty a taky jsem měl tu čest prohlédnout si na vlastní oči Ondrovo Papoušky (netřeba říkat, že sebelepší fotky nedokážou vystihnout skutečnou podobu obou lokomotiv, které jsou prostě špičkovými stavbami) a tímto chci Ondrovi poděkovat, že mi umožnil si je prohlédnout, nemluvě o spoustě technických věcí a tipů, které jsme prodiskutovali a které ušetří nejednu horkou chvilku v budoucnosti V příštích dnech se vrátím k rozdělanému rámu lokomotivy, jen potřebuju ještě dokončit pár maličkostí na svém jiném projektu, která se pomalu blíží ke zdárnému konci...
Díky Kubo, sice to jde hlemýždím tempem, ale s výsledkem jsem spokojen. Ostatně mi chybí už jen nějaké detaily a plošiňák bude hotovej, zítra bych mohl začít se surfem.
Pak bych to rozepsal podrobněji ve vlastním chlívku - taky pro menšího brášku, jehož stavbu jsem kvůli nedostatku času hodil na krk svému americkému kamarádovi Adamovi