Pani, vdaka za komentare. Karel. to cislo fakt vyzera viac na "5" ako na "3". Tak som to prerobil. A tiez doplnil zabudnity zameriavac. A este trochu upravil zadny kryt kabiny. Takze snad uz naozaj hotovo:
O tej medzere som Ti mailoval, ale ešte mi napadá: mohol by si pridať trocha tieňa na nábežnú hranu smerovky? Miestami sa obrys stráca na bielom podklade. A možno aj vrt. kužel by potreboval trocha tieňa zhora.
Pani, vdaka za komenty. Ten tien by to urcite zvyraznil. Ale, ta masina bola biela, v zasade matna, takze obloha sa na nej moc neodrazala. Tmaveho okolia tam tiez moc nebolo, vsetko bolo zasnezene. Podla kvalitnejsej fotky z blizka vyzera byt minimalne olietana. preto som to urobil tak, ako to je. Vlado, ten Tvoj Jak je strieborny, tam su odrazy uplne ine.
ALE stale mi vrta v hlave farba spodku a pri tej prilezitosti aj biela na hornych plochach:
1. Cely spodok predku vratane olejoveho chladica je svetly, tj. biely. Zato vrch a boky zadneho trupu su pomerne tmave a flakate, 2. Kryty podvozku (vo zvislej polohe) su tmavsie ako predok, dost podobne zadnemu trupu (spodok kridiel je v tieni, ten nepocitam):
3. Na fotke zblizka je masina rovnomerne matna biela. Ale matny a pomerne nepriehladny vyzera byt aj kryt kabiny. Takze matny rovnomerne biely povrch moze byt aj srien, alebo namraza. Pilot na sebe nema letecky vystroj, vyzera to byt naaranzovana foto session s vylestenymi hviezdickami, aby na fotke boli dobre vidiet:
Neviem, ci je to iba fotkou, ale biely povrch vyzera byt trochu flakaty. Podla predpisu sa biela mala striekat v tenkej vrstve tak, aby pod nou trochu presvistala povodna kamuflaz.
Takze nakoniec to mozno ani nebude originalny celoplosny biely tovarensky nastrek, ale nastrek bielej na presvitajucu povodnu kamuflaz s modrymi spodkom. Hroza pomysliet na pripadnu prerabku...
Michal, jasne, ze na "striebornej" su vatsie kontrasty, resp. okolie ta farba viac "pohlcuje", ako v pripade matnej bielej! K tej dileme vzhladu toho Jaku-1: vyzera to tak, ze ta zimna biela bola dost lajdacky aplikovana na trup... hlavne v zadnej casti pred VOP, kde dost presvita povodna camo...zeleno-cierna, resp. ?zeleno- zelena?
Pani, vdaka za komenty (aj cez SZ). Takze tu je upraveny zimny Jak-1 - trochu zvyrazneny kuzel a smerovka, upraveny cely zadny trup, dolny chladic a kryt kabiny, trup spodok v lesklej AIIg (preto taka pomerne svetla na snehu), doplnena sedacka, posunute cislo 51:
Peto, dik za upozornenie. Mam ale trochu vacsi problem:
Pohlad zlava: - pole hviezdiciek je mensie ako pri pohlade zprava, na spodku nejde az po hranu na trupe, - hviezdiciek je 24, - napis zvrchu presahuje na druhu stranu, - hore na trupe za kabinou nevidno uchytenie anteny:
Pohlad zprava: - napis z opacnej strany nevidno zvrchu presahovat na tuto stranu, - pole hviezdiciek je vacsie ako pri pohlade zlava, na spodku ide az po hranu na trupe, - ALE hviezdiciek je iba 23,
- tu sudruh technik prave maluje 24. hviezdicku:
- uchytenie anteny hore na trupe za kabinou je jasne viditelne:
Baranov svoje lietadlo znicil taranom a potom dostal titul HSZ. Ked ho prisli ako HSZ vyfotografovat, tak to uz nebolo jeho povodne lietadlo. A otazka - prekonfigurovavali a premalovavali pocas fotenia/foteni jedno a to iste lietadlo, alebo pri viacerych foteniach zakazdym primerane "vyzdobili" nejake ine lietadlo, ktore bolo zrovna k dispozicii?