Konečne, po pár mesiacoch, som dokončil tohto albíka pre jedného z pilotov,ktorý s ním lietajú na Sliači.Ide o L-39CM, modernizované klasické C-čko,trupovka 5301,pred modernizáciou lietal v Bielych albatrosoch s číslom 0443.Najviditelnejšie úpravy oproti C-čku spočívajú v kokpite,nové prístrojovky,rádio, na povrchu je niekoľko nových antén ,antikolízne majáky atď.Kokpit som použil zo setu od Pavly,teda hlavne vaňu,sedačky,okrem záhlavníkov,tie som musel vyrobiť nové,v Pavle sú záhlavníky z VS-2.Vyrobil som aj nový oblúk rámu kabíny medzi kokpitmi,sklo v ráme,nové sú aj protislnečné clony nad prístrojovkami,základňa zameriavača,doplnená búda pre nácvik IFR letov. Podvesil som ho dvoma CP-100-70,pretože 350 litrové bandy,čo sú v stavebnici, CM-ky aj tak nosiť nemôžu,z dôvodu menšej nosnosti závesníkov,rovnako ako C-čka.Dekály sú zčasti zo stavebnice(niektoré popisky,trupové čísla,ale napr.č.3 som musel upraviť z č.8,slov.znaky a modré popisky sú z aršíku Aeroteam na Biele albatrosy,čo mi doma ešte zostal.Stavalo sa to vcelku v pohode,pokým neprišiel rad na konečný lak(Revell 1).Neviem,možno som ho málo nariedil,ale keď som sa po hodine pozrel na povrch,skoro ma postihla srdcová príhoda.Celý povrch bol samá hrčka a bublina,už som videl albíka,ako letí z 11.poschodia do snehu,ešteže ma napadlo napísať Palimu Vilinskému ,čo s tým.....Týmto sa mu chcem ešte raz poďakovať za morálnu podporu a ochotu,obratom mi poslal GSI leštiace handričky,vraj má s nimi dobré skúsenosti,takže som mohol po pár dňoch začať vyrovnávať povrch.Na to,aká to bola katastrofa,sa to vcelku podarilo,aj keď na SOP sú viditelné nejaké pozostatky po kráteroch z laku,ďalej to už leštiť nešlo,lebo na pár miestach začala odchádzať farba a niekde som načal aj nejaký ten dekál.Na konečné zalakovanie som použil akrylový lesklý Revell lak,vytvoril celkom pekný povrch.So zvýrazňovaním špár a celkovo s patinou som to vôbec nesilil,pretože albíky na SL lietajú ako nové a to aj po pár rokoch prevádzky. Jediné,čo som urobil,bola olúpaná farba na čelnom štítku a prednom prekryte,čo postihlo aj skutočnú 5301,rovnako ako aj ďalšie albíky.Potom už len stačilo zvýrazniť podv.kryty hlavného podvozku a trochu zašpiniť brucho v priestore centroplánu a Safiru. Model skončí aj tak vo vitrínke.Vstupy vzduchu som nijak neriešil vyrobil som si dekle a zadekloval ich.Rovnako ako aj pitotky,pretože sa mi ich v priebehu dokončovania podarilo urvať každú aspon dvakrát,tak to poriešili návleky.