Nevím jestli je to ještě aktuální, ale osobně bych doporučoval TT.
V Česku má hodně širokou základnu a lze tu na ní občas sehnat i modely, které v HO nejsou a musí se složitě stavět. Druhý důvod pro TT jsou rozměry. Pokud nemáš místnost řekněme 5x8 metrů, tak je docela velkej problém HO kolejiště slušně postavit a to i v případě, že je modulový. Vezmi si třeba jen to, že vhodnej poloměr zatáček v HO je něco málo pod půl metru, v TT se člověk při troše dobrý vůle vejde do 30 cm, i když je obecně lepší (ve všech měřítkách) mít oblouky s větším poloměrem (předpokládám použití flexi kolejiva, "U" profily jsou z mnoha hledisek dost naprd). Samozřejmě, že TT kolejiště je taky velkej kompromis v porovnání s realitou železničního provozu a s reálnou krajinou.
Jednoduše, pokud máš prostor nebo tě zajímaj především samotné modely vozidel, tak HO, pokud si taky chceš užít modelování krajiny a trochu reálnějšího provozu (například délka nástupišť, vzdálenost jednotlivých stanic atp) a nebo nemáš tolik prostoru, tak TT (nebo třeba i N, ale to už se zase mi zdá hodně prťavý a navíc se u nás N blbě shání, respektive výběr vozidel je menší a pokud nechceš kupovat jenom nové věci v obchodech ale i starší na burzách, tak je to taky o dost horší).
páni mám problém... bordel v kolečkách od mašinky - mám tam plno vlasů a chlupů z kočky jak se to prosím čistí abych něco nezkazil ? otec mašinku rozebrat umí a dokonce pak jezdí ale já to neumím..takže sou nějaké přípravky nebo něco ? mám strach že to zničim...děkuji za jakékoliv rady..
omg tak máš 3 možnožnosti: buď to dáš tatikovi a´t ti to poladí nebo to zkusíš sám velice tenkou pinzetou,ostrým párátkem a nebo to zkusíš a zkurvíš to hele hlavně řádný kapaliny na to dedávej
my bike , my freedom
Tatí, můžu jít ba rappovej koncert,stojí to pajcku. Zapomeň! A když si koupím lístek sám? Zapař si !
hele jestli je to TT tak se kouknu jestli otec neco nemá (no bude mět ze mě rados) ale co nejaky stavebnice v TT se najdou a možná casaky o tom kdyžtak SZ
Koukám, že se železniční modelářství začíná dostávat zase do podvědomí širší veřejnosti a stává se zase oblíbeným. TO je jen dobře. Chystám se na H0 kolejiště, už pro to mám i vyčleněnou jednu menší místnost cca 4x3 metry. Na H0 už by to mohlo stačit. Nechám po stranánch tak půl metru místa a tak by tam mohlo bejt docela pěknej vlakodrom. Uvidíme, jak se to všechno vyvine. Zatím mám jen pár kolejí (na 2 menší nezavíslý okruhy), 4 lokomotivy (1xTaurus, 2xGorila + 1x taková málá pára z dětskýho setu pro děti), 6 osobních vagónů (4xČSD a 2xČD) a asi 12 nákladních různých typů. Jako základ už se to dá. Jen ještě bych potřeboval vyhrát ve sportce naštěstí je to běh na dlouhou vzdálenost a tak s nákupama není potřeba tak spěchat. Ale jinak H0 je H0
Povstaň znovu a znovu, dokud se z ovcí nestanou lvi……
Vím ,že už jsi začal stavět ,ale investovat do TT se nevyplatí. Tak cca. před rokem jsem chtěl kolejiště stavět a objezdil jsem kde koho ,abych věděl jak na to. Problémem TT je to ,že je to měřítko ,které se začalo produkovat za socialismu a bylo zde za socíku nejvíce k dispozici a proto je ho u nás velká základna. Zkus si sehnat ŽS (časák věnovanej opravdové ,ale také modelový železnici). Další problém velikosti TT je ,že ho nechtěj prodejci modelů produkovat a jedinej kdo ho produkuje je Tillig TT bahn ,ale ten dokola vydává starý modely a ne nový. Roco a ostatní prodejci produkujou v drtivé většině HO nebo N . Měřítko HO a N jsou super a seženeš na ně spoustu vagónů a lokomotiv. Musíš si také uvědomit ,jak bude to kolejiště fungovat (digitálně nebo na relé). Na začátek bch doporučil koupit start set ,kterým získáš novou mašinu ,nějakej ten vagón,koleje a trafo nebo digitální ovladač. Koleje se dělej na ty starý typy a na profilovaný (v průřezu maj profil ,jako skutečná kolej a ty starý jsou jen obrácené U). Také se to dělej na koleje s podložím a bez podloží (podloží se prodává připevněné na koleji a je takové plastové a ošklivé ,ale dá se lehce napatinovat a je jeko opravdové a je dvakrát dražší ,než normální koleje ,ale má o 80% menší riziko vykolejení vlaku). Prodávají se koleje po zatáčkách a rovinkách nebo po dlouhých prutech ,které se dají ohýbat (nejsou moc dobré ,jsou sice levnější ,ale po zimě na ně působí vlhkost a všechny se ti zkroutěj!!!!!). Tak to je všechno co jsem chtěl napsat z mích zkušeností se železnicí.