Stránka 1 z 3

Cromwell Mk IV hull type F SKP 1/35

PříspěvekNapsal: 09 bře 2024, 17:01
od Luky
Zdravím =;

Zkouším návrat k modelaření po cca 25 letech a chytla mě zatím obrněná technika ČSOB. I když jsem nastudoval stavby Cromwellu od SKP, tak jsem přece jenom jednoho vytáhl ze skříně. Nakonec jsem vybral stroj s pre.cens. T188692 od 2 praporu 3 roty 1 čety. Pásy jsem ani nezkoušel a rovnou koupil, pro mě excelentní, funkční pásy od T-REX. Mohu je jen doporučit, zmetkovitost 0, občas drobný otřep (dva tahy 600 smirkem). Piny jsou dva, z každé strany jeden a jsou relativně křehké, ale zlomil jsem jen jeden, ze všech přiložených. https://www.t-rex-studio.com/productinfo/1031111.html
Potřeboval bych pár rad od zdejších odborníků na britskou techniku.
- zástěry blatníků?
- F korba předělávaná/originál pozdní?
- přídavné bedny blatníky - levá strana - jedna úplně vzadu, druhá u dvířek střelce
- přídavné bedny blatníky - pravá strana - jedna u dvířek řidiče, dvě vzadu na blatníku? všechno od 40mm munice?

Re: Cromwell Mk IV hull type F SKP 1/35

PříspěvekNapsal: 09 bře 2024, 17:06
od Luky
Pásy:

Re: Cromwell Mk IV hull type F SKP 1/35

PříspěvekNapsal: 09 bře 2024, 17:21
od Luky
Korba je ještě nedostrojená. Doplnit čela na přídavných bednách, pracuji na nich. Délka a prověšení pásu - tam zatím nevím co s tím. Poradí někdo? Nevybral jsem si zrovna klik-klak model na rozběh, ale snažím se to vylepšit co to jde.

Re: Cromwell Mk IV hull type F SKP 1/35

PříspěvekNapsal: 09 bře 2024, 18:09
od greenbaron
Délka a prověšení pásu se dá řešit tak, že odřízneš osu napínacího kola a posuneš ji ve směru otáčení toho segmentu, který slouží k napínání jako takovému. Po změně nastavení doporučuju vyztužit osu skrz navrtáním a zasunutím špendlíku nebo třeba tvrdšího drátu...
Pokud jde o ta madla, tak konkrétně ta na krytu sání vzduchu byla "zapadávací" a opatrně s těmi mezi věží a právě tím krytem, aby nebyl problém s otáčením věží...
Ano, bedny od 40 mm střeliva pro plk Bofors byly vzadu na blatnících dost často, ale před bednu vlevo ji nedostaneš, tam je podle fotky bedna, označená jako Box, Ammo, P59. Je určitě součástí setu muničních beden od SKP a zcela jistě i dalších výrobců...
Tak držím palce, Cromwell stojí za trochu úsilí, vždyť na něm bojovali naši...

Re: Cromwell Mk IV hull type F SKP 1/35

PříspěvekNapsal: 09 bře 2024, 18:36
od Luky
No tak s těmi koly jste mne nepotěšil. Ty osy budu muset udělat nové, už jsem je totiž zlomil a tím drátem vyztužil. Nevadí, znovu vpřed a lépe. No ty madla na sání zkusím opravit. Ta věž mne nenapadla, ale objednal jsem drát 0.2 mm tak uvidíme jak to dopadne. Bedny mám i od Black Dogu, pořeším. A nějaký fundovaný odhad na ty blatníky?

Re: Cromwell Mk IV hull type F SKP 1/35

PříspěvekNapsal: 09 bře 2024, 18:42
od greenbaron
Blatníky jsou to první, co obvykle v provozu zvlášť v terénu "odejde", proto tam byly dost často blatníky stočené a svařené z plechu a nebo... klidně můžeš předpokládat, že osádka je sejmula, "uložila" a na vozidlo je dávali jen třeba v případě kontroly, přehlídky apod. Tady jsou vidět doslova "náhradní", svařené prostě "z nějakého" plechu... Nijak vzácný jev to nebyl. Navíc ty fotky jsou pořízené s docela slušným časovým odstupem.

Re: Cromwell Mk IV hull type F SKP 1/35

PříspěvekNapsal: 09 bře 2024, 19:04
od greenbaron
Člověče, to vypadá, že ta korba pořád ještě existuje, je to jedno z vozidel, která byla u nás po válce konvertována na "haldové výklopníky a pokud se zdroj nemýlí, je nyní v nějaké soukromé sbírce v ČR...

Re: Cromwell Mk IV hull type F SKP 1/35

PříspěvekNapsal: 09 bře 2024, 19:21
od Luky
Díky za odpověď [-o< . Udělám blatníky z přehlídky, tedy "full house" :-D . Zkusím ještě pohledat to torzo, nevím jestli to nebyla přestavba se záplatou u dvířek řidiče.

Re: Cromwell Mk IV hull type F SKP 1/35

PříspěvekNapsal: 09 bře 2024, 19:31
od greenbaron
Použití plných blatníků umožňuje řešit napětí pásů na modelu doslova "s fištrónem", protože velmi účinně schovají "nový článek", který vyrobíš tak, aby byl správně široký a sousední články do něj zapadaly patřičným způsobem. Ten ale bude buď o trochu delší nebo o trochu kratší - podle toho, jestli potřebuješ pás víc položit na horní část pojezdových kol nebo ho od nich zvednou... Nebudeš už muset "čarovat" s napínacími koly a věř mi, vidět to pod plnými blatníky fakt nebude.
T188692 je jmenovaná jako jedna ze dvou koreb výklopníků, které byly v muzeu ve Smržovce s tím, že jedna z nich byla využita na stavbu "Fausta" (který má záplatu")... Je otázka, jak vypadá ta druhá korba a která je vlastně která.

Re: Cromwell Mk IV hull type F SKP 1/35

PříspěvekNapsal: 09 bře 2024, 19:45
od Luky
Super a díky. Článků mám ještě asi 15, takže vyřešeno :-D . Na záplatu je ještě chvilka času ;-I

Re: Cromwell Mk IV hull type F SKP 1/35

PříspěvekNapsal: 09 bře 2024, 21:51
od Luky
Tak jestli můžu věřit popisce tak to vypadá, záplata u dvířek není. Zkontrolovány madla za věži a je to OK :beach: , na výdechu jsem je již opravil - díkes (uveřil jsem totiž fotce z restaurovaného tanku ](*,) . A propo - tažné zařízení, asi pružina, ale to už fotograficky doložit chci moc co?

Re: Cromwell Mk IV hull type F SKP 1/35

PříspěvekNapsal: 09 bře 2024, 22:16
od Pavel Klouček
greenbaron píše:Použití plných blatníků umožňuje řešit napětí pásů na modelu doslova "s fištrónem", protože velmi účinně schovají "nový článek", který vyrobíš tak, aby byl správně široký a sousední články do něj zapadaly patřičným způsobem. Ten ale bude buď o trochu delší nebo o trochu kratší - podle toho, jestli potřebuješ pás víc položit na horní část pojezdových kol nebo ho od nich zvednou... Nebudeš už muset "čarovat" s napínacími koly a věř mi, vidět to pod plnými blatníky fakt nebude.
T188692 je jmenovaná jako jedna ze dvou koreb výklopníků, které byly v muzeu ve Smržovce s tím, že jedna z nich byla využita na stavbu "Fausta" (který má záplatu")... Je otázka, jak vypadá ta druhá korba a která je vlastně která.


Greenbarone, děláš v tom trochu zmatky. Cromwelly ve Smržovce nemají nic společného s Faustem a dalšími dvěma podvozky s čísly T188771 a T188692, které získala čtveřice majitelů v roce 2000 a ve spolupráci s Rotou Nazdar dovedla do podoby Fausta. Rota Nazdar momentálně maká na dalším z těchto podvozků ve snaze ho uvést do provozuschopného stavu. Ve Smržovce jsou podvozky T188295 a druhý s koncovým čtyřčíslím 3187.

Re: Cromwell Mk IV hull type F SKP 1/35

PříspěvekNapsal: 09 bře 2024, 22:35
od greenbaron
Pavel Klouček píše:Greenbarone, děláš v tom trochu zmatky. Cromwelly ve Smržovce nemají nic společného s Faustem a dalšími dvěma podvozky s čísly T188771 a T188692, které získala čtveřice majitelů v roce 2000 a ve spolupráci s Rotou Nazdar dovedla do podoby Fausta. Rota Nazdar momentálně maká na dalším z těchto podvozků ve snaze ho uvést do provozuschopného stavu. Ve Smržovce jsou podvozky T188295 a druhý s koncovým čtyřčíslím 3187.

Rozumím, já jsem vyšel z tohohle PDFu: http://the.shadock.free.fr/Surviving_Ce ... _Tanks.pdf a to konkrétně ze strany 33, cituji: "Two Cruiser Tank Mark VIII A27M Cromwell hulls – Private collection (Czech Republic) These chassis were previously part of the 1st Czechoslovak Armoured Brigade and later used as surface coalmine excavators, heavily
modified, stripped of turret and electrically powered. One of them was used to restore “Faust”, listed above. These tanks are T188771 and T188692" a bylo mi divné, že Faust má koncovku Census Number 441 a tady se píše o 771... Nicméně koncová 692 je tu zmíněna.
A hned pod tím se píše o korbě ze Smržovky, no, zřejmě mi to "seplo", jak jsem to psal popaměti. Omlouvám se.

Re: Cromwell Mk IV hull type F SKP 1/35

PříspěvekNapsal: 11 bře 2024, 19:15
od Luky
Ta jestli můžu věřit, že zrestaurovaný Cromwell v USA má originální pre.cens T188294, tak mám vyřešeno tažné zařízení i záplatu u řidiče. Tak tomu budu věřit a pohnu se dále.

Re: Cromwell Mk IV hull type F SKP 1/35

PříspěvekNapsal: 12 bře 2024, 09:19
od Tom.Vrabec
Zajímavá stavba, taky jeden SKP mám...budu sledovat a držet palce ;-I