Stránka 4 z 4

Re: koristny SU 100--1:35

PříspěvekNapsal: 11 srp 2017, 10:14
od jarda malý
ze startu si spíš pohlídej čistotu stavby, rychle a odfláknutě postavenej model žádnej "weathering" nezachrání...

Re: koristny SU 100--1:35

PříspěvekNapsal: 11 srp 2017, 10:34
od matto
ja by som to tak tragicky nevidel, je pravda že mať všetko dobre začistené je základ bez ktorého žiadne ďalšie kroky nemajú význam ale ak sa pri najbližšom modely na to zameráš tak to pôjde.
stovky ľudí stavia dobré modely, prečo by si aj ty nemohol.
a odreniny sú len vecou tenkého štetca, dobre nariedenej farby a veľa času. nič zložité :)
nech sa darí.

Re: koristny SU 100--1:35

PříspěvekNapsal: 12 srp 2017, 09:44
od greenbaron
Všimni si, jak moc vidět jsou místa, kde jsi spojoval článkové pásy, to i když si odmyslíš, že spoje nejsou shora "proti pozorování" kryty blatníkem... Nad tím je třeba vždy popřemýšlet a volit místo spoje/ů (jednoho nebo dvou) tak, aby nebylo na první pohled "na ráně"... a nebo lépe tomu přizpůsobit postup stavby tak, aby délka pásů prostě "sedla ako riť na šerbe'l" (snad to říkám správně).
U pásu, který není podpírán nosnými kladkami - je lepší začít odspodu (z rovného úseku spodního "běhu" pásu ve styku s podložkou) a postupně přidávat články pásů směrem dopředu a dozadu kolem napínacích a hnacích kol, tam vpředu a vzadu udělat "montážní spoje" (nelepit, jen fixovat maskovací páskou) a pak udělat horní "běh" pásu s tím, že změnou prověšení se dokážeš zbavit těch viditelných spojů. Něco málo taky "naženeš" v prověšení pod napínacím a hnacím kolem. Po nabarvení pak sestavíš horní a dolní díl k sobě a zafixuješ spoje lepidlem. Prostě články pásu nesmí ukazovat, že v nich není spojovací čep...
U pásu, který má horní "běh" podpírán nosnými kladkami je vhodné začít opačně, shora, napřed sestavit horní "běh" pásu a pomocí molitanu na něm vytvarovat prověšení mezi nosnými kladkami (je vhodné použít pomaleji zasychající lepidlo, aby pás zůstal co nejdéle tvarovatelný) a pak postupovat opět směrem dopředu a dozadu kolem hnacího a napínacího kola, tam udělat "montážní spoje" (nelepit, jen zafixovat maskovací páskou) a pak pokračovat směrem ke středu spodního "běhu" pásu... A protože se může stát, že tady by se ty články opravdu nemusely "potkat", dá se něco málo "nahnat" pod hnacím a napínacím kolem a když by to bylo moc nepřirozené, dáse použít trik "nastavení nebo zkrácení délky článku" tak, že nezbytný počet článků (raději více než méně" rozřízneš a nastavíš tenkou destičkou a nebo naopak jen rozřízneš a slepíš - záleží na tom, jestli by byla mezera a nebo...
U "živého" pásu (když se rozvine, nelehne si na podložku, ale protože jsou články spojeny v pružném spoji "pod úhlem", tak se konec zdvíhá...), který mají třeba Shermany, prakticky neexistuje prověšení mezi nosnými kladkami a naopak, trochu míň nad, ale hlavně pod hnacím a napínacím kolem je vidět jeho oblouk...
Samozřejmě se vše dá řešit i provedením mechanizmu napínání pásu tak trochu v konstrukčním duchu, tedy jako nastavitelné... - prostě odříznout a posunout osu napínacího kola podle potřeby.

Re: koristny SU 100--1:35

PříspěvekNapsal: 12 srp 2017, 10:20
od Klokan
Barvu na přilby jsi měl dát šedozelenou. Takovouhle měla Luftwaffe. Trikolora má být na pravé straně přilby /z pohledu, když ji máš nasazenou na hlavě.