bobe mas to moc pekny, muzes prozradit jak davas ty pigmenty? ted sem to nedavno zkousel a uplne sem to zkazil... a nevim kde je chyba... predem dik, ale jestli je to tajny, tak neva
Bobastické!!!!!! Tu zelenou hned kupuju! - B10 Agama tuším,...?
Spomienka na slávne 20. storočie: Striedavo sme kľučkovali medzi padajúcimi bombami a padajúcimi hovnami,..... A všade samé čisté zásahy! „Nesouhlasím s tím, co říkáš, ale do poslední kapky krve budu bránit tvé právo to říci.“ — Voltaire
Diky, takove ovace bych necekal Ano, ta zelena je synteticke B10M. Pigmenty nanasim vcelku jednoduse (pouzivam jen dva odstiny od CMK - "tmavý prach" - coz je oproti nazvu hodne svetly pigment a "svetla zem" - coz je oproti nazvu tmavy pigment oba pigmenty smichavam zhruba v pomeru 1:1, cimz docilim podle me odstin tak akorat). Pigmenty rozredim v platicku od leku s S6006 ve trech hustotach - od kase po hodne zredeny pigment. Na kola a pasy nanasim husty pigment, take na vnitni stranu podvozku - proste na mista, ktera mela sanci byt hodne zaprasena. Podle potreby pretru i blatniky a treba cely povrch tanku - ovsem v tomto pripade nanasim spis zaspinenou vodicku, pigmentu opravdu jen malo. Vlastne tim udelam takovy wash, jen misto barvy pouzivam pigment. Az mam nasmrdlany cely model, pockam par hodin az to zaschne, protoze teprve pak vidim vysledek. Pigmenty jsou v tomto osidne, kdyz jsou vlhke, vubec neni poznat vysledek, prave proto mje nutno pockat na zaschnuti. Ale v tom uz mam docela odhad. Tam kde je pigmentu malo, nebo spatne rozetreny, pridam zase mokre pigmenty. On vysledek vzdy vypada tak nejak divne, finalniho vysledku docilim az suchymi pigmenty. Pak, kdyz jsem konecne spokojeny, pristoupim k drybrushovani. Suchym stetcem docilim rovnomerne rozetreni pigmentu po povrchu, takze pak model vypada opravdu jako zapraseny. Drybrushem take mohu zmirnit intenzitu zapraseni, pokud jsem to nekde prehnal. Ale pigment uz nejde odstranit zcela (to by se muselo radne omyt redidlem). Pak uz nasleduji jen drobne korekce, napriklad po drybrushu si zase vezmu mokry pigment na stetec (aby byl jen vlhky, ne mokry) a napodobuju trebas steceniny, tedy delam ruzne cmouhy, skvrny atd.
Jeste lepsi vzhled by se asi docilil, kdyby se pred nanasenim pigmentu lehce prestrikl podvozek nejakou hodne naredenou barvou (treba odstin Buff od Tamky). Ale na to jsem moc lenivy .
Pneumatiky dotvarim jeste tak, ze si vezmu navlhcenou vatovou tycinku a pretru tim dezen a vnejsek pneumatiky dookola, cimz docilim vzhled polozaprasene pneumatiky, ze ktere jiz prach tocivym momentem odpadal. Nevim, jestli jsem spravne vystihl, co jsem mel na mysli. Z fotek to pak bude videt.
Uff to jsem se rozepsal nejak...ale je to opravdu velmi jednoduche, i kdyz se to mozna nejevi. Kdyz jsem delal prvni model, tak jsem narikal, ze je to hnus, bo se mi nedarilo. Kdyz jsem delal druhy model, tak jsem byl z pigmentu nadseny, protoze s pigmenty vcelku jednoduse docilis zajimave a vcelku realisticke povrchovky zapraseneho modelu. Chce to opravdu jen malinko cviku a pak to jde samo.
Jinak vyse jsem popsal tvorbu zapraseneho modelu, ktery uprednostnuju, protoze se mi takovy vzhled libi. Sice jsou me modely diky tomu ponekud uniformni, ale to me nevadi. Pokud bys chtel delat bahno, v tom ti neporadim, protoze se mi bahno na modelech nelibi a tudiz jej nedelam.
Jeste mala poznamka - je treba brat v potaz pritazlivosdt zemskou. Pigmenty maji samozrejme maji tendenci stekat, proto zacinam tak, ze model polozim na bok, nanesu pigmenty a necham vyschnout redidlo. Pak polozim na druhy bok a udelam druhou stranu. Pak polozim na kolecka a nanesu na povrch modelu - strechu, vrchni stranu pasu a tak. Ale to je samozrejme, to napadne kazdeho
Uz mam pigmenty trochu upravene nasucho, budu jeste ubirat, aby byla videt barevna kolecka Fotky jsou trochu osidne realita se mi libi vic, tady to vypada divne.