Na tento model jsem se opravdu velmi těšil a protože pozitivní dojmy nakonec jednoznačně převážily nad prvotními rozpaky (porty, příď), bez váhání jsem se do Avie pustil. Interiér od Eduardu není vůbec špatný, ale jak je u Eduardu zvykem, sem tam něco uteklo. Za největší problém považuji schránky na kulomety, které jsou ve stavebnici pro všechny verze pod palubní deskou, tak tomu ale ve skutečnosti bylo pouze u verze I, všechny následující měly schránky v horní části trupu za palubní deskou. Po odřezání schránek se otevřel průhled do prázdného předku, který jsem vyplnil náznakem palivové a olejové(?) nádrže. S tím souvisí úprava podlahy a pedálů, které mají ve stavebnici ke skutečnosti také poměrně daleko. Podlahu jsem dost ošidil, ale zadní část (která tam nemá co dělat) nebude v trupu moc vidět a její odstranění by značně komplikovala umístění sedačky. Následně jsem mírně vylepšil bočnice, kde zejména vylisování kola pro vyvažování stabilizátoru spolu s konstrukcí nepovažuji za šťastný nápad, a nachystal další drobnosti. Sedačku jsem se rozhodl nahradit produktem od Minute72, který působí mnohem jemnějším dojmem a začínám pomalu barvit.
Přílohy
Upravená podlaha, pedály a simulace nádrží pro zabránění průhledu do trupu.
Mírně vylepšené bočnice a další droboť do kokpitu.
Sedačka Minute72 (ještě chybí horní pásy) a pro srovnání původní ze stavebnice.
Naposledy upravil ivoPV dne 03 bře 2015, 08:53, celkově upraveno 1
Kokpit v barvě. Ještě předtím jsem škrábáním snížil tloušťku stěn hřbetu v oblasti kokpitu, po této úpravě tam palubka od Hauleru na RS padla jako ulitá. Foto tentokráte snad mírně lepší.
Přílohy
Sedačka Minute72, palubka od Hauleru na RS padne jako ulitá...
Pomalu pokračuji ve stavbě. Slepení trupu nakonec nebyla taková pohoda jak jsem původně očekával. Obě půlky jsem se snažil slepit tak, abych minimalizoval spáru mezi nimi a dolepovaným hřbetem, ale nakonec mi stejně v zadní části vzniknul schod v přechodu mezi "plechem" a "plátnem", který jsem musel tmelit. Ale přičítám to spíše svým rukám, protože na slepeném modelu z eduardích stránek jsem tento problém nepozoroval. Jinak doporučuji odřezat ze hřbetu vodící čepy a trup zhruba v místě boulí nahoře mírně rozepřít, potom hřbet sedí dokonale. Další komplikací se ukázaly žaluzie na spodku trupu před vstupem do chladiče. Ve stavebnici jsou mělké a navíc jimi prochází nepatrný zlom. Trup je navíc před chladičem potřeba tmelit a následné broušení jim také nepřidá. První pokus o prohloubení žiletkovou pilkou a rydlem dopadl nedobře a nezbylo než vzniklé brázdy zatmelit. Několikeré pokusy o vyrobení jednotlivých žaluzií také nevyšly, nikdy se mi nepodařilo vyrobit 24 stejných kusů a každý drobný rozdíl je hrozně vidět. Nakonec jsem zvolil kompromisní řešení tak, abych dosáhl alespoň nějakého zdání pravidelnosti. Prakticky neviditelné naznačení rychlošroubů jsem obtáhnul kornajsnou a ostatní šrouby většinou odvrtal i z toho důvodu, protože jsem je potom stejným způsobem doplnil i na spodku trupu za chladičem.
Na křídlech a ocasních plochách jsem původně odbrousil porty jen z náběžných hran a měl jsem v úmyslu je takto ponechat. Ale když jsem pak viděl naživo hotový nastříkaný model, tak jsem pochopil, že tudy cesta nepovede. Definitivně jsem se rozhodl poté, co jsem na fóru viděl obroušená křídla Pavla Šenka. Abych si pomohl s vizuální orientací, kolik už je odbroušeno, nastříkal jsem nejdřív vše černým surfem. Potom jsem brousil nejdříve 600 a pak 1000 smirkem Alpha Abrasive, umyl surfacer a vše vyleštil. Úplně pravidelně se mi to nakonec nepovedlo, ale přínos je dle mého názoru jednoznačný.
Pěkné tunění a vzorný přístup ke stavbě. Na křídle pak s potěšením spočinulo moje oko. Vidím minimálně dvojí přínos. Zmizely ty hulvátské porty a pak je také vidět mírné prověšení plátna mezi nimi, které se snažil pan Šulc obhájit na Nymburském fóru. Marně, protože mezi takto dominantně pojatým detailem nebylo nic vidět.
Koukám opravdu velmi snadno sestavitelný model typu jen přidej lepidlo a zatřepej Ale pro tenhle sarkasmus sem nepíši. Ty dvě řady žaluzií na spodku přídě nemají být stejné, jedna řada je přerušená mezírkou. zkrátka tak jak to má RS a myslím že i HR. Jen Eduard to zřejmě nedokázal z fotek ani výkresů vyčíst a nebo to kbelská replika má jinak.
Hotovo 1/72 2025: Leopard 2A4 (Trumpeteer - mizerný model!), Praga Škoda L (Peewit)
Ano o té mezírce v jedné řadě žaluzií jsem věděl, je to velmi dobře vidět například na fotce v MBI publikaci na III. a IV. verzi na straně 9 dole. Její šířka je cca tak půl žaluzie. Původně jsem si myslel, že na jedné straně byla z nějakých důvodů jedna žaluzie vypuštěna, ale z té fotky je hezky vidět, že jich byl na obou stranách stejný počet (12) a zároveň to skoro vypadá jakoby obě řady žaluzií začínaly a končily na stejné úrovni. Tak jsem si trochu zjednodušil život a mezírku ignoroval. Příště se polepším. Mimochodem kbelská replika má v každé řadě žaluzií 6.
Poznámka k sarkasmu, neberte ji prosím jako výzvu na slovní souboj, ale jakkoli mi způsob argumentace pana Šulce o nejlepším modelu Avie není blízký, z mého pohledu má pravdu. Avie od Eduardu je ve věci lícování a technologické kvality povrchu s konkurencí neporovnatelná (mluvím z praktické zkušenosti). Tvarové nedostaky přídě jsou zjevné, ale ostatní modely mají v tomto směru také problémy a to i v jiných partiích. Exces se šitím je sice těžko pochopitelný a ve výsledku neobhajitelný, ale dá se odstranit. Jenže vesměs nepravidelné rytí, sražené hrany, tvarové nesouměrnosti a další nešvary u ostatních modelů se prostě odstranit nedají. Nicméně ještě jednou prosím, marketingovou strategii Eduardu a to, která Avie je "ta nejlepší" zde nadále neřešme.
Naposledy upravil ivoPV dne 22 bře 2015, 11:41, celkově upraveno 1
Dokonalý prístup k stavbe.. veľmi sa mi páči...neskutočne krásna čistota stavby.. Ten chladič ako aj žalúzie pred ním sú exclusiv..(ako si ich nakoniec vyrobil?) taktiež kokpit a aj to krídlo.. proste super.. myslí, že sa nám tu "klube" super Afka budem sledovať a držať prsty... Marking? prihováram sa za mobilizačný, alebo z nejakého cvičenia s výraznejšími prvkami... ideš
"Nikdy nie je dosť času urobiť niečo raz a poriadne, ale vždy je dosť času urobiť to dva a viac krát"!