
Proč zrovna 9805? Když se začaly někdy v roce 2003 stříkat tyto low-viz kamufláže, připadaly mi docela komické. Ne proto, že by to byla škaredá kamufláž, to vůbec ne, myslím, že i jednadvacítce slušela, ale přišlo mi to stejně absurdní jako když si náš soused nastříkal starou Škodu 105 stříbrnou metalízou. Taky z toho žádný západní bourák neměl. A to samé ty jednadvacítky, měly za sebou nějakých 28 let (!) lítání, před sebou dva roky a bylo to na nich dost vidět. A do toho kvalitní low-viz nástřik. Nádhera, když jsem to viděl poprvé, hned jsem zatoužil po modelu. Ale představa překopané academky nebo OEZu mě dostatečně odradila. Dnes je to v pohodě díky Eduardům.
Původně jsem měl v plánu 9801, protože měla znak letky (a to se mi líbí, znaky letek, to já "můžu"). Pak ale vyšla limitka a jednak lenost s předěláváním obtisků zvítězila a jednak je to v podstatě jediný MiG s prokázanými bisovskými koly (z náhradních dílů). Ploché disky byly určitě ještě na některých jiných (viz třeba fotka v 4+ z TOPu, ale nepodařilo se mi ji ztotožnit s konkrétním číslem).
A jak chci pojmout stavbu. Po zkušenostech s 9413, kde jsem hoodně ošidil detaily, se jim chci podstatně více věnovat (šachty, kokpit, povrch). Nic nechci otevírat, podvěšené dva baky a dva registry R-60. Samozřejmě přestavba na klasickou MF + drobné NATO avionické dodělávky.
Na tomto modelu chci poprvé zkusit udělat zvlněný povrch v kombinaci s low-viz nástřikem. Jak to bylo v reále.
Dost povídání a jde se dělat...

- Přílohy
-
- Prázdný podtrupový závěsník musí trochu vypadat. Plechy z exteriérové sady mě uspokojily jen v "krajní nouzi", když to minule jinak nešlo. Tentokrát jsem si detaily udělal raději sám. Štíty se na podruhé dělaly celkem fajn, už nebyly takové nervy. A jinak se dělá na předělávce bouliček před šachtama a nábojové schránky na klasickou MF.
Naposledy upravil Martin Janoušek dne 29 led 2012, 23:29, celkově upraveno 1