Ahoj zdravím všechny modeláře zde na foru a nejen na něm. Jako dar k narozeninám jsem obdržel stavebnici báječného stroje a jelikož jsem již téměř 13.let nemodelařil. Pokusím se jej postavit do stavu jemu důstojném. Jsem si vědom kvalit stavebnice od tohoto výrobce a i když jde o nový přebal, tak si matně vzpomínám, že jde o formu poněkud staršího data. Pevně věřím a chtěl bych tímto poděkovat všem modělářům od kterých zde sleduji příspěvky jejich bravurně postavených modelů, že mi případně budou nápomocni nějakou tou radou a připomínkou ke stavbě. Hlavně bych rád poděkoval panu Jakubovi Vilingrovi za jeho internetové stránky, které mě po tak dlouhé době opět posadili k modelářskému stolu. Tak a tedy hurá do stavby
Nový přebal letité stavebnice (doufám že se nepletu)
Kamufláž a stavba bude na verzi Martlet Mk.V
Jěště jedna
Naposledy upravil Doležal.L dne 28 bře 2010, 11:19, celkově upraveno 1
Asi by to ale chtělo přerejt. Vím, že na trupu bylo přeplátování, ale to se doma těžko udělá... Přeci jen s negativní paneláží se pracuje mnohem líp. Na druhou stranu přerejt trup bude asi dost maso. Zase abyste si modelařinu po těch 13 letech zase neznechutil
Vitej na foru konecne dalsi poradny letadlo...na tohohle wildcata jsem taky uz koukal ale nejak me kvalitou nepresvedcil a hlavne to meritko mi nesedlo tak jsem radsi koupil 1/48 od hobbybosse.Zacnu na nem delat tak do tydne tak tady bude wildcatu vic Jinak kdyby si mel zajem o nejake podklady nebo fotky tak muzu poskytnout.Mam toho nasysleno az to pekne neni Tak at se dari a hodne prijemnych chvil pri stavbe...
Díky za přivítání a hned takhle z kraje musím říct, že stavba nebude rozhodně procházka růžovým sadem. Rozhodně půjde o stavbu, kde si odzkouším všechny, nebo velkou část dnešních moderních modelářských technik. Jako první příjde na řadu pokus o kompletní přerytí. Nepůjde o žadný malicherný výmysl, nýbrž o nutnost. Stavebnice je komplet v pozitivu a hned na spoustě míst, zejména ve spojích trupu a křídel se téměř ztrácí a to nemluvím o celkově pokrouceném trupu od kabiny po SOP. Na trupu rytí končí někde již o 12mm !!!dříve nežli je hrana a na obou polovinách trupu pod křídly je dokonce vynechána pro místo, kde je umístěné logo označující formu s rokem výroby . Tak bude snažší než opravovat a doplňovat pozitiv. Provést co nejlepší negativ (páskový metr nastříhán a šablonky od EDY na přerytí připraveny ). Tady bych chtěl požádat Ludka o případné materiály jelikož se zatím nemohu nikde dopátrat základní informace o výzbroji na verzi Martlet V. co jsem zatim na netu objevil se dost liší v tom zda-li byla vybavena 6x kulomet nebo jen 4x a s tím související rytí křídel? Na závěr jen také myšlenka o zakoupení motoru od Vectoru a jeho výměna za stávající notně zjednodušenou napodobeninu ve stavebnici. Máte někdo zkušenosti s tímto výrobcem doplňků a zda stojí ony vyložené peníze (cca:700kč) za osazení do takto zjednodušeného modelu od výrobce? Byl by to zřejmě jediný doplněk, který bych instaloval. Případně bych ponechal zakryté boční kryty motoru a jen zjednodušeně vydrátkoval přední hvězdici, aby bylo něco viditelné od vrtule.
poněkud zvláštní umístění info o typu formy
napasování na sucho a takto se rozevírá SOP
trup je celkově zkroucený od kabiny a vytváří hodně silné mezery jak ve spod tak i na vrchní straně trupu
velmi zjednodušená napodobenina. Na 1/32 velká škoda
to je jiné kafe, kterému se resin od Vectoru hodně blíží. No zauvažuji o něm
Nechci ti kazit radost, ale při možné další investici do resínového motoru.....nebylo by lepší to hodit za hlavu a jen tak to čistě slepit......? Vím o čem mluvím, dělám průběžně na Me-262B od Revellu, překopané rytí, slepené a v surfu to tu hnije......neustále je co zlepšovat na povrchu....prostě 2 roky jsou pryč a výsledek nic moc.
Dneska bych to něčeho takového nešel, ostatně, jak radí kolegové, kup si nějakou Academku a lep..... ( vrátil jsem se k modelařině po 15 letech )
Prave tohle jsou veci,kvuli kterym jsem do tohoto modelu nesel a radsi vzal mensiho hobbybosse.Co se tyka resinoveho motoru tak si myslim,ze zrovna tady to prilis velke opodstatneni nema.Vezmi si cenu modelu cca 500,- a jen za motor dat dalsich 700,- mi prijde zbytecne.Nehlede na to,ze ten motor bude prd videt kdyz ho nerozkrytujes.Nejlepsi by podle me bylo ho pekne striknout,napustit wash,vydratkovat kabely ke svickam a hotovo,ja jsem resil podobne dilema u sveho avengera a nakonec jsem taky nechal original....To ryti je na tomhle modelu vazne brutus a da ti dost prace se s tim poprat bych si asi nekomplikoval zivot s resiny a rozkrytovanim.Na to je casu dost a urcite to neni posledni model kterej postavis...jak uz psal kolega vyse,spis bych se snazil o pekne a ciste postavenou krabicku nez to hned ze zacatku zabit tim,ze si vezmes velke sousto. Ohledne podkladu pisu SZ
Jo a jinak co se tyka vyzbroje tak Martlet V. odpovida typu FM-1 vyrabenemu u General motors a tim padem ma 4 kulomety....sesti kulomety byla vybavena americka verze F4F-4 jejiz piloti si udajne stezovali na male mnozstvi nesene munice oproti starsim F4F-3 a stejne v boji vetsinou pouzivali pouze 4 vnitrni kulomety zatimco vnejsi si nechavali jako rezervu (zdroj Squadron signal)
Malý posun vpřed. Sobotní a nedělní celkem téměř 6.hodinová práce na kompletním přerývání a onýtování trupu. Po prostudování prozatimních materiálu se rytí od revellu na trupu až na maličkosti shodovalo a tak jsem přeryl a onýtoval podle něj. Jakmile se dostanu ke kvalitnějším materiálům přistoupím na křídla a případnou opravu trupu. Fotky jsou zatím jen na hrubé rytí a nýtování. Vybroušení do hladka snad zvládnu tento týden dle času a prace. Pak určitě i opravy kde to nebude košér určitě pár míst bude. Pár poznatků pro případné zájemce o tuto stavbu. Dosti mě překvapila jakási měkost plastu. Rozhodně si takovou nepamatuji u původních dvatřicetin z doby totality. Při rytí je potřeba jen lehce tlačit jinak je možné na některých místech jít přes plast . Docela mám obavy co bude dělat lepidlo při spojování a na kolika místech dojde k propadu. No bude se muset čekat déle z další prací po lepení. Používat budu revelláckou contactu a HVP vteřiňáky, tak snad vše půjde dobře.
při pokrouceném trupu docela sranda aby vyšli nýty s rytím v ose k sobě
Pri poslednej navsteve Duxford som urobil par fotiek FM-2 ky,maju ju tam v letuschopnom stave,ak mas zaujem,tak ti to poslem na mail.Viem ze na toto je dost fotiek a publikacii,ale...
Slušná práce, jsem zvědav na další postup. Sám mám mraky starých revellů v měřítku pro slepce. Nejhorší je, že ten plast, jak píšeš je takovej jinej.... co kus od Revellu to jinej plast, alespoň mi to přijde. Osobně mám doma stavebnice ze starých zásob, kde se ten plast zdá být ok, i když taková F-14 je dost tvrdá a naopak Typhoon se skoro vytrhává při jakémkoliv dotyku žiletkovou pilkou a následném protažení rydlem. Nýtování se bojím, tvůj výkon vypadá jako by jsi dělal nýt po nýtu, což v tvém ztvárnění vypadá dost dobře, klobouk dolů..., asi bych neudělal ucelenou přímku
Leč je to šichta probojovat se k základní stavbě...a ve výsledku ti průměrný lepič postaví stejnou stavebnici třeba od Trumpeteru vedle tvého postaveného kitu a jsi druhý! Ten rozdíl je dost markantní.
Přeji pevné nervíky a těším se na postup prací.....hlavně na interiér, který je u této stavebnice na resuscitaci.......
Ahoj,držím ti palce,když vidím tohle tvoje sadomaso a odhodlání se,kterým do toho jdeš,protože jít do všech dnešních modelářských praktik bez předchozích zkušeností je šílenost,ale držím ti palce. čus
Všem vám děkuji za vaše příspěvky k mé stavbě. Dnes jsem obdržel velkou spoustu dokumentace a materiálu ke stavbě. Veliké díky patří Ludkovi a určitě se jěště něco ke stavbě naskytne. Ihned po prouzkoumání podkladů a troše volného času se vrhnu na další práce, ať již v přerývání a nýtování křídel, ale hlavně také kompletní přestavbě cocpitu a částečně i motoru a doplňků do podvozkové šachty. Jěště jednou vám všem díky a s pozdravem u dalšího progresu Libor.