Model zakoupen na Modelmánii minulý rok. Původně jsem zamýšlel, že napíši příspěvek na nějaký zahraniční modelářský server a že tak trochu zpropaguji českou stavebnici a zajímavý typ předlohy. Nicméně v průběhu stavby jsem tento plán nakonec opustil, nebotˇ bych musel kritizovat řekl bych nad obvyklý standard takovýchto příspěvků. Z dalšího komentáře uvidíte proč

Model se skládá z několika dílů.
Na první vážný problém jsem narazil po sestavení trupu. Pravá bočnice je výše než levá. Jestli je to dáno mojí šikovností posudte sami dle fotek, ale myslím, že poloviny trupu jsem v rámci tolerance přesazeně nepřilepil. Takže jsem se tu pravou bočnici rozhodl zarovnat do roviny a to jsem neměl dělat!!!! Vzápětí jsem se totiž pustil do vyříznutí kabiny. Řezal jsem ji dle rámování. Jak se mi to povedlo opět můžete posoudit z fotek. Řekl bych, že jsem se vcelku držel spodního rámu na obou stranách dobře, ale...

Další věcí je křídlo. Měl jsem k dispozici fotografie muzeálního Pyry a všiml jsem si, že na křídle chybí "kanály" na ofuk mezní vrstvy na koncích křídla a poziční světla. Naopak navíc byla jakási boule zřejmě používána u jiné verze (válečné??), nicméně to už je detail...
Poslední věcí byl podvozek. Před dokončením modelu jsem zjistil, že Pyry jako cvičný letoun má postoj spíše "stíhačkový". A tak jsem musel zasáhnout jak do délky podvozkových noh, tak i do délky aerodynamického krytu. Celkově je hlavní podvozek zkrácen o cca 3-4mm, ostruha cca 1,5 mm...
Dovolím si také ještě jedno porovnání. Před delší dobou jsem stavěl Nardi FN 305 od MPM. Jedná se o zhruba stejnou kategorii kitu i předlohy. Mám pocit, že je zde i shodná technologie výroby výlisku. Nicméně Nardi v tomto srovnání vychází o několik tříd lépe...
Omlouvám se pokud jsem tento příspěvek pojal až moc kriticky. Ten kdo model stavěl, má možná jiné, lepší (nebo taky horší