Dr. zvied píše:Tohle je to, co mě trochu děsí. Pořídil jsem si set podvozkových šachet od CMK. Takže, až se rozhodnu pro stavbu, vyříznutí těch původních šachet se určitě nevyhnu.
Ještě by mě zajímalo, podle čeho jsi kroutil ty plechy na trysku?
Radku,
Díky za všechny odkazy, určitě se na ně podívám.
Podvozkové šachty od CMK jsem si před nějajými 4 roky pořídil taky. A k nim ještě set se závěsníky. Koupil jsem si je na základě toho, jak se někteří jedinci vyjadřovali ke kvalitě stavebnice od Kitty Hawk. Když jsem pak porovnával odlitky od CMK se stejnými díly ze stavebnice od KH, zjistil jsem, že jsem sety v podstatě koupil zbytečně. Mezi díly ze setů od CMK a díly ze stavebnice nebyly skoro žádné rozdíly. Pamatuji si, že mě tehdy napadlo, že to vypadá, jako kdyby CMK použilo použilo díly od KH jako základ pro své odlitky. Tím neříkám, že to udělali. Jen jsem tím chtěl říci, že kupovat doplňkové sady CMK s podvozkovými šachtami a se závěsníky pro stavebnici Kitty Hawk mi přišlo zbytečné. Ale když už jsem měl obě sady doma, nakonec jsem je použil. A tak mi podvozkové šachty a závěsníky ze stavebnice zůstaly.
A když si pak po nějaké době koupil Gripena od Italeri, zjistil jsem, že se mi budou ty podvozkové šachty i závěsníky ze stavebnice od Kitty Hawku hodit. Takže nakonec koupě doplňkových sad od CMK zbytečná nebyla.
Vyříznout šachty z plastového dílu ze stavebnice není nic složitého. A myslím, že rezinové šachty budou pasovat minimálně stejně dobře, jako mě ty od KH.
Tryska a koncový díl motoru jsou ze sady plechů od Eduarda, určené přímo pro Italery. Prodává se pod číslem 49300. Plech na koncový díl motoru jsem natvaroval na kovové kulatině. Je to kus kovové trubky, co mi zbyl ze staré stolní lampičky a má průměr asi o1 mm menší než ten díl motoru. Tryska je složená ze dvou částí - vnitřní trubky a vnějších lamel trysky. Vnitřní trubka je hranatá (má tvar pravidelného mnoho úhelníku, počet plošek jsem nepočítal) a ohýbá se po jednotlivých ploškách podle předleptaných rýh. Na dílu s vnějšími lamelami se před složením zakulacují jednotlivé lamely trysky. Lamely jsem zakulacoval v přípravku, který mám k ohýbačce leptů. Je to takový "hřeben" jen jednotlivé výřezy mají tvar polokruhů odstupňovaných podle průměru. Vlastní ohýbaní je jednoduché. Vybereš si výřez odpovídajícího průměru a do něj plech (nejlépe dřevěnou) kulatinou zatlačíš. Jako kulatinu používám pro malé průměry špejli, pro větší průměry násadky štětců a pro ještě větší průměry dřevěnou kulatinu na truhlářské kolíky.
Výkres z Modeláře nemám.
Naposledy upravil KLuK dne 22 bře 2024, 12:30, celkově upraveno 1
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily