Moc díky za nabídku, Jardo, ale nakonec mi to nedalo a leptíky si objednal (byl jsem manželkou donucen, že bych se prý měl posouvat výš ). Jsou od Bílka, takže asi na Mi-17 od Zvezdy, ale jde mi o zrcátka a ty tam jsou a cena dobrá. Musím to udělat rychle, jak to nechám chvíli odležet, už bych to nikdy nedodělal.
Po půl roce, kdy jsem na modelaření něměl vůbec čas, jsem se konečně posadil zase ke stolu a vytáhl rozdělanou AH-1T.
Začal jsem jí stavět v březnu 2017, původně jako rychlou stavbu z krabičky, kterou pouze přeryji z pozitivu. Při bližším zkoumání jsem zjistil, že model nemá kokpit (jen sedačky, palubky a podlahu), pozitivní rytí vůbec neodpovídá (půlka ho chybí a zbytek je vymyšlený), zaslepené výtokové trysky, všehno zjednodušené a navíc tam skoro nic na sebe bez úprav nepasuje.
Takže co s tím? Určitě by šlo model vypiplat, ale podle mně to nemá cenu. Takže jsem se rozhodl jen pro nějaké úpravy - nové boční panely + pancéřování v kokpitu, pásy na sedačky, falešnou hloubku výtokových trysek a přerytí paneláže. Tu jsem udělal podle nějakých bokorysů na AH-1T a čtyřpohleďáku na AH-1W. Takže něco neodpovídá, něco je zjednodušené, něco chybí, ale lepší jak drátem do oka. A já to přežiju. V březnu jsem udělal a nabarvil kokpit, přeryl částečně trup, upravil trysky a slícoval sání motorů s trupem.
V sobotu jsem slepil trup, včera vytmelil a vybrousil spoje a dneska rozřízl a nastavil proužkem plastu samostatně dolepovaný panel pod výtokovýma tryskama, který byl moc nízký.
Pěkně upraveno. Italku jsem měl leta jako jedničku v helikopterách, ale poslední dobou už nestačí. Mám Blackhawka a bude to asi taky oříšek, Uh-1D jsem radši prodal. Ať se model podaří, rád se podívám na pěknou helikoptéru. L
Jojo, Italka umí pěkné kousky co se týká vrtulníků, ale tohle už taky něco pamatuje, podel Scalemates ten model vzniknul v roce 1988 jakožto úprava o rok dříve vydané AH-1W. Takže já jsem jen o 9 let starší jak ten model. Ale smutné je, že dodneška nikdo lepší AH-1T, potažmo AH-1W v měřítku 1/72 a v plastu neudělal.
A pro příště už bych se vyprdnul na dodělávání kokpitu a použil resinový od Army Castu pro AH-1W a rozdíly bych absolutně neřešil.
Pěkný Zdendo....taky jsem měl hejble udělat Sea Cobru ale Jéčko. Zatím jsem skončil odřezáním motorové sekce z Italky, jejím zkrácení a přibližném napasování na AH-1G AZ...a pak si řekl, proč to nezkusit na SH a dál nic. Držím palce, Marines Sea Cobry jsou krásný, obě verze.
Mám přilepenou kabinu která sedla vcelku pěkně, Ikdyž nějaké spáry tam byly. Ale stačilo je zalít Testoráckým lepidlem na čiré díly. Jen jsem málo zbrousil boky trupu, které vespod trochu přesahují přes kabinu, ale dá se s tím žít. No a samozdřejmě po přilepení kabiny se mi v kokpitu objevil nějaký bordel a hned se chytnul na sklo. A to jsem všechna spáry do kokpitu z trupu ucpal a kokpit přede přilepením vyfoukal a vymetl štětcem. Pak jsem ještě doryl všechno rytí na spoji polovin trupu, zítra dodělám pár linek na spodku trupu, nějakou krytku a mohlo by být od paneláže pokoj.
Fantastická práce, hlavně na tom kokpitu. To prokouklo. K tomu bordelu v kabině: někde dávno jsem četl radu a dělám to tak dodnes (pokud nezapomenu ) - po vyfoukání a vymetení štětcem přepráším celý interiér akrylovou lakovou mlhou. Tím se všechny ty mikročástečky přilepí na povrch. Většinou to funguje. Ale tak velký skleník jsem dlouho nedával, největší naposledy na Albíkovi, a tam se mi nic neobjevilo.
Marina Veneta čekatel a obdivovatel Na stole:Hurricane Mk.I, Spitfire Mk.IX, Hellcat F6F-3, Bf 108 Taifun KPM Apolo Kopřivnice http://apolo.koprivnice.org/index.htm