To bych nebyl já, abych věčně nerozvrtával něco dalšího. Původně jsem vytáhl po dokončeném Fairchildu Norsemana, ale pak jsem podlehl vícemotorové vlně z Telfordu a přidal motor navíc. No co říct, je to prostě letitý shortrun, místy trochu šišatý, pár tvarů ujelo, ale jako základ to půjde. Naštěstí je na webu ke stažení kompletní manuál a i dost fotek. Bude to samozřejmě jedna z Baťových mašin. U interiéru jsem uvažoval, zda tam dělat i originál americké radiostanice, ale podle fotek Baťa nějaká radia v Cessnách měl, létaly záhy po dodání, tak jsem je tam udělal. Začal jsem interierem, krom leptané pěkné přístrojovky vše ostatní od nuly.
Přílohy
Polská mašina z Krakova
Naposledy upravil Pavel Klouček dne 04 dub 2018, 16:58, celkově upraveno 1
Imatrikulace budu asi stříkat, Baťovské nápisy budou obtiskem a vlajky jsem se naučil řešit recyklováním velkoformátových čs. kokard. Jinak na OK-XBB byl znovu vydán obtiskový aršík od Luboše Vinaře, já si ho i pořídil a nakonec se rozhodl pro jinou mašinu.
Interiér šel do barev, nechal jsem se i zde inspirovat polským kusem. Jen ty zvětšené fotky, to je fakt peklo. Ono z toho stejně moc vidět nebude. Teď ještě zasklít boční okna a budu moct přiklopit půlky trupu k sobě.
Tak jedeme dál a nezaastavujeme. Trup dostal zasklení bočních oken a tak jsem ho mohl zavřít. Na levý bok jsem doryl krytku hasičáku, kterou měly všechny armádní kusy namísto velkého krytu zavazadlového protoru. V přípravě je i křídlo - tam nejdřív proběhlo zeslabování odtokovek, přetvarování koncových oblouků a přerytí klapek a křidélek. U nich mástrař začal správně u centroplánu, pak se ale o jedno žebro přepočetl a už se to vezlo ... Vykutal jsem díry pro šachty a zatím tam mám jen hlavní nosník, konstrukce pro podvozek přijde posléze. Obě podvozkové gondoly byly obtesány do základního tvaru, trochu přetvarovány v zadní části, trochu náročnější bylo dopasování na křídlo, ale teď už je to snad tmelitelné. Gondoly budou vepředu potřeba protáhnout tak o dva milimetry. Nevím jestli je to tím zeslabováním spíš ne, ale když křídlo napasuju na spodek trupu (ten je vylisovaný velmi tenký a není moc kde ubírat), tak se trochu nepotkávají přechody na trupu. Tak jsem je vylepil plnou hmotou, ať se neprobrousím do prázdna a bude se řezat a brousit.
Přílohy
přechod vylepen a připraven na pozdější řezničinu. U horní hrany dveří si není třeba lámat hlavu se ztenčováním :-)
A takhle krásně to pasuje
Spáry pohyblivých ploch - o jedno žebro krok stranou!
Konečně byla chvíle se zase pověnovat Bobcatu. Dal jsem dohromady zadní část konstrukce v šachtách podvozku. Teď to jen poumývat debondérem a nastříkat a přilepit gondoly, abych zepředu dotmelil přechod do křídla a pak tam naládoval trubky přední části. Na křídle jsou taky udělané základy reflektorů a naznačené závěsy klapek a křidélek.
Michale stavba je tady viewtopic.php?f=57&t=110207 a hotovýho jsem ho asi nenafotil, tak ukradnu jednu Polcákovi z Modelářova. Jinak jen slovně o Cessně - podvozkové gondoly jsou na svých místech, dopasované zvnějšku, zevnitř dobroušené do kulata a připravené na výrobu přední části konstrukce pro podvozky a motory. Jen teď přes svátky půjde na chvíli plast ze stolu a přijde na řadu papír (nepsaná dohoda s mojí ženou, když k nám chodí ty návštěvy, že alespoň ve svátek není na jídelním stole rozložený můj bordel). Takže pokračování až v novém roce.