Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Gloster Meteor FR.9, Classic Airframes 1/48

In-progress builds
Odeslat odpověď
Příspěvků: 64 • Stránka 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
  • Odpovědět s citací

Gloster Meteor FR.9, Classic Airframes 1/48

Příspěvekod Tango » 16 bře 2007, 14:24

Tak už chvíli mám rozvrtanou tuhle potvoru:
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Výlisky na první pohled nevypadají špatně, ale co se týká lícování, je to katastrofa.

Trup odpovídá verzi F.8, takže je nutné odříznout čumák a naroubovat nový z čirého plastu. Nevím, jak mástraři měřili, ale průzkumný čumák je o milimetr nižší, takže schod bylo nutné dorovnat plastovými proužky:
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]


Takže to bylo první úskalí vyřešeno. Poté jsem prohloubil rytí (místy se ztrácelo) celý povrch onýtoval. Nýtů je tolik, že tam příště radši otisknu drátěný kartáč :-D
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Katastrofou jsou i hlavní podvozkové šachty. Nejenža každá obsahuje "krásný" otisk vyhazovače, ale do výřezu v křídle lícují tak, že tam nelícují. Okraje bylo nutno nastavit plastovou destičkou a opatlal půlkilem tmelu:
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Když už jsem pracoval v této oblasti, vlepil jsem do motorových gondol vymezovací úchyty výtokových trysek, abych je mohl zalepit až na skoro hotový model:
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Jaroslav 'Tango' Hátle
účetní mafie SPL Liberec
Uživatelský avatar
Tango
 
Příspěvky: 5190
Registrován: 12 dub 2005, 15:51
Bydliště: Liberec
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Jakub Vilingr » 16 bře 2007, 14:34

Hmmmmmmmmmm, živě si vybavuju Savoju a větší modely od MPM.... Každopádně jsem zvědavej na další postup, protože si myslím, že jsi se rozjel dost dobře.
Kubrt
Modelplac
Instagram
Facebook
Průvodce světem plastikového modeláře
Průvodce světem plastikového modeláře 2
Uživatelský avatar
Jakub Vilingr
 
Příspěvky: 16963
Registrován: 16 črc 2004, 09:49
Bydliště: Líně
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Honza Kopecký » 16 bře 2007, 14:41

další pohodová stavba :grin: . držim pěsti, páč jak píše kubrt, máš to parádně rozjetý! :P
KOPECKY SCALE MODELS FB
KopeckyScaleModels
Uživatelský avatar
Honza Kopecký
 
Příspěvky: 12794
Registrován: 03 zář 2005, 12:09
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Tango » 16 bře 2007, 15:04

Následoval kokpit:
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Zkusil jsem použít i Kubrtův objev a musím říct, že to funguje. Ale jenom jako finální nástřik, protože to dělá, na můj vkus, moc silnou vrstvu:
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Uchycení přední přepážky mi přišlo dost chatrné, proto jsem ho vyztužil plastovými hranolky:
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Problém nastal, když jsem chtěl kokpit napasovat do trupu. Vznikla tam takováhle škvíra:
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Frézka tedy jela jak zběsilá, ale nakonec se podařilo:
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
ale tohle všechno muselo pryč:
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

V přídi jsem dodělal přepážku kamerového prostoru (akorát kdyby se mi "nepovedlo" poleptat okénko objektivu)...
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

... a kameru. Naštěstí v Meteoru byla stejná jako ve Spitfiru nebo Mosquitu. Tahle má původ v Mosquitu, takže bylo nutno předělat úchyty.
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]


Po usazení kokpitu a kamery do trupu nastal oříšek, jak okolo něj napasovat předepsaných 60 gramů olova:
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Za pomoci "kování za studena" jsem tam oněch 60g napasoval a dokonce se tam vešlo i něco navíc. Celkem tam je asi 75 gramů olova (pro srovnání - hmotnostně to je jako devět střel z kalašnikova):
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Trup budu uzavírat o tomto víkendu...
Jaroslav 'Tango' Hátle
účetní mafie SPL Liberec
Uživatelský avatar
Tango
 
Příspěvky: 5190
Registrován: 12 dub 2005, 15:51
Bydliště: Liberec
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Tango » 16 bře 2007, 15:06

Díky za povzbuzení chlapi! Kdybych si občas neodskočil k jiným modelům, tak by milý Meteor už asi proletěl oknem :?
Jaroslav 'Tango' Hátle
účetní mafie SPL Liberec
Uživatelský avatar
Tango
 
Příspěvky: 5190
Registrován: 12 dub 2005, 15:51
Bydliště: Liberec
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Martin Jursa » 16 bře 2007, 15:06

hmmm, pohodova stavba :lol: skratka Classic!
Obrázek
Uživatelský avatar
Martin Jursa
 
Příspěvky: 9287
Registrován: 25 bře 2006, 23:23
Bydliště: www.modelshop.sk, Malacky, Slovak Republic
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Tango » 16 bře 2007, 15:23

No a jelikož holý povrch takhle velkého krámu bez jakýchkoli výraznějších detailů mi přišel dost nudný, tak jsem pár detailů doplnil: na trupu bude vysunutá stupačka (1), zásuvka vnějšího zdroje (2), "něco"(3) a nějaké hrdlo (4).
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Dál budou otevřené aerodynamické brzdy (tohle je zatím ještě polotovar bez detailů):
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

No a k nim samozřejmě patří i jejich šachty (opět v nich některé detaily ještě chybí):
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]


Asi mi šiblo, protože jsem si usmyslel, že udělám otevřené i vztlakové klapky. Základ je z destičky 0,5mm, žebra a výztuhy z destičky 0,2mm. Na téhle fotce je zachycen stav po zatmelení podélných výztuh (příčné tam ještě nejsou).
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

No, to by bylo pro dnešek všechno, víc toho stejně nemám.
Vlastně mám: čela kompresorů (nebo jak se tomu nadává):
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Jaroslav 'Tango' Hátle
účetní mafie SPL Liberec
Uživatelský avatar
Tango
 
Příspěvky: 5190
Registrován: 12 dub 2005, 15:51
Bydliště: Liberec
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Tomáš Srb » 16 bře 2007, 17:14

Tak to je paráda, moc hezký,jsem rád, že modely od Classiců nesedí jenom mně.
Tomáš Srb
Uživatelský avatar
Tomáš Srb
 
Příspěvky: 410
Registrován: 26 črc 2004, 12:28
Bydliště: Rudná u Prahy
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Tango » 02 dub 2007, 13:49

Olověné zátěže jsem shora překryl plastovou destičkou 0,2 mm a přestříkal trochu ztmavenou interiérovkou.
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Trup je slepený a teď tmelím, brousím, opravuju rytí ... a tak furt dokola.
Přitom se mi (pochopitelně :cry: ) podařilo ulomit svislou desku za záhlavníkem sedačky.
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Jaroslav 'Tango' Hátle
účetní mafie SPL Liberec
Uživatelský avatar
Tango
 
Příspěvky: 5190
Registrován: 12 dub 2005, 15:51
Bydliště: Liberec
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Jan Kotas » 02 dub 2007, 14:23

dobrý maso a nádherná práce :P
Uživatelský avatar
Jan Kotas
 
Příspěvky: 1545
Registrován: 05 říj 2004, 11:51
Bydliště: Praha
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Martin Černý 'Černoch' » 03 dub 2007, 06:48

Dobrý Tango. Koukám že tu stavbu bereš zgruntu. Hanzelka se s tím tedy tahle nesral :grin: :grin: Ale taky to ještě nedodělal :lol: Líbí se mě udělaný detaily :P
El Negro
KPM Kaznějov
http://www.armycast.cz/
Uživatelský avatar
Martin Černý 'Černoch'
 
Příspěvky: 22614
Registrován: 16 črc 2004, 13:52
Bydliště: Česká Bříza
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Štěpán ´Fidoo´ Lášek » 03 dub 2007, 06:59

Tak tuhle preciznost vážně obdivuju. Detaily dělaj modely..... prostě čumim.
http://www.stepanlasek.cz

http://500px.com/Stepan_Lasek
Uživatelský avatar
Štěpán ´Fidoo´ Lášek
 
Příspěvky: 3365
Registrován: 02 bře 2006, 09:26
Bydliště: Praha
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Libor Jekl » 03 dub 2007, 07:01

Ahoj, je to "fajn prácička", držím palce!
Měl bych dotaz na zbarvení kokpitu - máš doloženou tu šedou (nebo stavíš izraelskou mašinu, kde to bylo jinak)? Dík.
Merlins always drip oil... If don't... worry!
Uživatelský avatar
Libor Jekl
 
Příspěvky: 2234
Registrován: 22 dub 2005, 11:00
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Martin Černý 'Černoch' » 03 dub 2007, 07:31

Toho jsem si ani nevšimnul že máš kokpit šedej. Je fakt že Hanz ho dělal černej a asi by měl být černej, byly to mašiny od RAF.
El Negro
KPM Kaznějov
http://www.armycast.cz/
Uživatelský avatar
Martin Černý 'Černoch'
 
Příspěvky: 22614
Registrován: 16 črc 2004, 13:52
Bydliště: Česká Bříza
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Tango » 03 dub 2007, 08:51

Je fakt, že kokpit asi měl být černý (viz foto, které jsem v době barvení kokpitu neměl). V návodu bylo napsáno "černý nebo šedý", ale dosud jsem nenašel jedinou fotku kokpitu FR.9.
Teď už s tím, bohužel, nic nanadělám.

Jinak díky všem za pochvalu =;
Přílohy
gil35.jpg
Jaroslav 'Tango' Hátle
účetní mafie SPL Liberec
Uživatelský avatar
Tango
 
Příspěvky: 5190
Registrován: 12 dub 2005, 15:51
Bydliště: Liberec
  • ICQ
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 64 • Stránka 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], iFero a 12 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY