Stránka 1 z 3
2x Cierva C.30A Jugoslávie & Norsko (1/72, RS-Models)
Napsal:
06 lis 2016, 13:44
od Honza Knetl
Flettner mi byl asi málo, tak ještě dvě Ciervy (tedy jedna skutečná a jedna licenční s motorem Salmson).
Stavba vnitřku je nezáludná, hrůza jde spíše z podvozku...
Cierva C.30 bude jugoslávská, měla je ve stavu 1. avtožirska eskadrila (krabička datuje stroj do roku 1939), Lioré et Olivier LeO C-30 bude francouzský námořník ze základny Hyères z roku 1937 (čili stříbřenka a šedivka).
Modely jsou plus mínus stejné, liší se hlavně motorem (Armstrong Siddeley Genet Major v originále, Salmson v licenci), rotorem, a ocasními ploutvemi, které bude mít francouzský stroj.
Re: Cierva C.30A a Lioré et Olivier C-30 (1/72, RS-Models)
Napsal:
06 lis 2016, 13:47
od Honza Knetl
A ještě nějaký pokrok. Prozatím jsou oba stejné.
Ocasní plochy nejsou "otočené" náhodou nebo nehodou, ale ve skutečnosti měly otočený profil kvůli eliminaci točivého momentu.
Re: Cierva C.30A a Lioré et Olivier LeO C-30 (1/72, RS-Model
Napsal:
06 lis 2016, 14:47
od Turboduck
Zajímavé provedení ocasních ploch...
přeji hodně zdaru.
Já pomalu připravuji stavbu Praga E.39 a Avia Bš.122 od RS...
snad to bude pohoda.
Re: Cierva C.30A a Lioré et Olivier LeO C-30 (1/72, RS-Model
Napsal:
06 lis 2016, 18:58
od Pavel Klouček
Honzo než to rozjedeš nějak víc, tak se zkus podívat na fotky. Tu roletu na dvířkách pilotní kabiny můžeš s klidem zatmelit, protože tam nic takového nebylo. Oproti tomu u francouze je potřeba vyrobit stejná dvířka i na druhý bok.
Re: Cierva C.30A a Lioré et Olivier LeO C-30 (1/72, RS-Model
Napsal:
07 lis 2016, 07:51
od Josef Žák
A hlavně, motor Salmson 9Ne v LeO byl devítiválec, na rozdíl od sedmiválce AS Genet Major IA v Avrech (a ve stavebnici).
Re: Cierva C.30A a Lioré et Olivier LeO C-30 (1/72, RS-Model
Napsal:
22 lis 2016, 22:03
od Honza Knetl
Díky, pánové...
S těmi rozdíly - je to pravda, takže k řešení mám několik věcí:
1. levou stranu dveří u obou modelů
2. pravou u Francouze (měli to všichni? jako na potvoru je většina fotek, které jsem k Aéronavale našel, z druhé strany)
3. rozdílné motory
Body číslo 2 a 3 se nechají řešit buď složitě (dodělat dveře, sehnat nový motor), nebo jednoduše... prostě a jednoduše, nebude francouzské LeO C-30, ale druhá Cierva C.30, a to norská. Jdu přepsat název tématu, abych nemátl.
Protože model stavím pro výrobce, nechci to nějak moc předělávat (chci postavit pokud možno to, co je v krabici), levou stranu dveří asi nechám. Nicméně to, co napsal Pavel Klouček nikterak nerozporuji (ani jsem nenašel fotku, kde by to bylo jinak).
Další fotky budou snad co nejdříve...
Re: 2x Cierva C.30A Jugoslávie & Norsko (1/72, RS-Models)
Napsal:
26 lis 2016, 11:08
od Petr Bunda
Našel jsem dvě fotky z norského archivu a jeden nákres, třeba nějak pomohou.
Re: 2x Cierva C.30A Jugoslávie & Norsko (1/72, RS-Models)
Napsal:
26 lis 2016, 16:15
od MBzBY
Mate niekto fotky interieru? Hlavne zaber na tie dvere
Re: 2x Cierva C.30A Jugoslávie & Norsko (1/72, RS-Models)
Napsal:
27 lis 2016, 13:20
od Josef Žák
Honza Knetl píše:2. pravou u Francouze (měli to všichni? jako na potvoru je většina fotek, které jsem k Aéronavale našel, z druhé strany)
Dveře na pravé straně měly velmi pravděpodobně všechny stroje vyrobené továrnou Lioré et Olivier. Ono v podstatě se jednalo o dost odlišné letadlo, těch rozdílů tam bylo ještě víc (předek trupu u námořních LeO, ostruha, ocasní plochy, vnitřní konstrukce spojená právě s pravou stranou a s motorovou instalací,..).
Pokud ale chcete mít "Ciervu" ve francouzských barvách, tak Aéronavale používala i několik (3 nebo 4) Avro C30 Rota, vyrobených v UK, které nevyžadují tolik úprav.
Re: 2x Cierva C.30A Jugoslávie & Norsko (1/72, RS-Models)
Napsal:
27 lis 2016, 16:31
od Pavel Klouček
Tady je pár obrázků do interieru a na francouzské mašiny snad původně britského původu. Frantíci dostali minimálně pět kusů (v.č. 800 až 804) jako LeO C.30 No. 1, 2, 3, 5 a 6.
Re: 2x Cierva C.30A Jugoslávie & Norsko (1/72, RS-Models)
Napsal:
28 lis 2016, 08:09
od Josef Žák
Pavle, dovolím si Tě doplnit. Armée de l'Air objednala 6 britských strojů, značily se LeO No.01 až No.06 (na rozdíl od skutečných LeO, které se značily No.1 až No.61, MM počínaje F-405), matricule militaire měly mít F-399 až F-404 a byly ve standardu Avro, tj. s jednou vyjímkou s motorem Genet Major. Tou vyjímkou byl No.04, který sloužil jako vzor továrně LeO, ale později byl vrácen do "britského" standardu. O používání britských strojů v Armée de l'Air se toho moc neví, existuje jen pár fotek. Stroj No.01 k operační jednotce vůbec nešel, zůstal v továrně LeO. Stroj No.03 byl u Aéronavale už od r.1936.
Aéronavale jako první zkoušela Avro C.30P, G-ACIM, c/n 658, ale do operační služby se nedostal. V r. 1939 převzala přeživší Avra od AA, zdokumentované jsou ale jen 02, 03 a 04. Aéronavale používala ještě 4 "pravé" LeO, No.2 až No.5.
Čerpal jsem z těch dokumentů, co mám od tebe.
Re: 2x Cierva C.30A Jugoslávie & Norsko (1/72, RS-Models)
Napsal:
28 lis 2016, 10:22
od martinb9
Na PZ som si kupil tiez jednu od RS, ale radsej si pockam na vysledok a komenty a az potom zacnem stavbu
Re: 2x Cierva C.30A Jugoslávie & Norsko (1/72, RS-Models)
Napsal:
28 lis 2016, 21:49
od Honza Knetl
Pánové, díky všem za reakce a hlavně informace a fotky, určitě nejsem sám, komu to pomůže. A fotek není nikdy dost.
Přiznám se, že při začátku stavby jsem toho o Ciervách právě moc nevěděl (prostě se mi ten typ jen líbil a krom toho Jugoslávec se mi hodí do sbírky).
Mám tu nějaký postup, fotky v Surfaceru jsou trošku starší:
Re: 2x Cierva C.30A Jugoslávie & Norsko (1/72, RS-Models)
Napsal:
28 lis 2016, 21:51
od Honza Knetl
Ale tyhle už jsou novější - Nor šel do barvy, Jugoslávec je zatím v Surfaceru.
Takže varianta Francouz (tentokrát) určitě nebude, ale Nor byl záložní varianta. Líbí se mi modrá barva.
Ta modrá je zatím jen základ, předek ještě není dostříknutý podle masek, chci odlišit různé materiály.
Tak snad je to trochu k světu.
Re: 2x Cierva C.30A Jugoslávie & Norsko (1/72, RS-Models)
Napsal:
29 lis 2016, 08:20
od Pavel Klouček
Jugoslávská armáda odebrala dva kusy Avro Rota s výrobními čísly 1029 a 1030. U jugoslávské armády nesly čísla 1 a 2, na jedničku fotka je.