Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Zlín C-105 Ranná verze , KP, 1/72

In-progress builds
Odeslat odpověď
Příspěvků: 20 • Stránka 1 z 2 • 1, 2
  • Odpovědět s citací

Zlín C-105 Ranná verze , KP, 1/72

Příspěvekod DUNDR » 06 úno 2016, 22:46

Model KP, bude to krabička s minimálním upgradem. Do kokpitu použity dekály ze stavebnice, jen jsme nedal pásy přes opěradla, ale úchyty vycházejí z "oválků" v opěráku. Upravena jen POMka, aby byly synchronní a ne jedna na volnoběhu a druhá na plný plyn. Doplněny lampičky, kožené madlo na štítku a vnitřní trubková konstrukce překrytu. Návod uvádí kokpit v modrošedé, reálně i dle fotek je to čistě světle šedá. Kola jsou asi o 1 mm větší / reál 420 mm /
Budu dělat vojenskou UC-124. Dekál kódů zespodu je určitě menší než reál. Fotek mnoho není, mám pár pochybností:
1. O barvě vrtule zepředu. Dal bych tam spíše tu zelenou než žlutou, která je na fotkách ale už aeroklubových mašin.
2. Černé pole kolem výfuků. Na žádné fotce jsem to neviděl.
Poradí někdo?
Přílohy
C-105   1.jpg
C-105   0.jpg
C-105.jpg
C-105  2.jpg
http://www.czech-sky.com
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Ve stavbě: L-39C a L-39ZA, Košice 1984 (1/72, Eduard)
Uživatelský avatar
DUNDR
 
Příspěvky: 2235
Registrován: 18 lis 2007, 16:35
Bydliště: Třebíč
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín C-105 Ranná verze , KP, 1/72

Příspěvekod Pavel Klouček » 07 úno 2016, 08:43

Milane černé pole kolem výfuků měly určitě armádní 305ky, pak stříbrné 226ky a i některé barevné a prototyp Z-26. U armádních zelených mašin jsem to taky nikde nepotkal, ani u následné služby u aeroklubů. Vrtuli bych volil taky zelenou, ty žluté jsou spíš pro Z-226.
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7449
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín C-105 Ranná verze , KP, 1/72

Příspěvekod DUNDR » 07 úno 2016, 09:48

Ahoj, díky za fundovanou odpověď. Dobrá je recenze v Modeláři 6/2014, kde jsou nafoceny důležité detaily jako trimy, vyvažovací závaží a disky kol.
Odřízl jsem "bouli" na spodní straně levého křídla, což je kryt vypouštěcího kohoutu olejové nádrže a zatmelil vstup vzduchu v náběžce k olejové nádrži, inspirován v jiném tématu na toto éro:
viewtopic.php?f=897&t=100357

Pár fotek na dostupné doplňky, které uplatním až u verze C-205. Plechy dělá MARABU a resiny Pavla. Vylepšuje třeba kryt podvozkové nohy, který by měl mít u křídla rádius. Navíc jsem si nevšiml, že jedna noha je o 1 mm delší atak éro kulhá.
Přílohy
IMG_0558.jpg
U Z-126 alias C-5.38 ta boule i otvor sice jsou, ale to bude asi nějaký "mutant", že ??.
C-105 kola AZ   – kopie.jpg
Kola jsou moc velká!
72-154_1.jpg
Doplňky od Pavly. Škoda, že tam nejsou nová menší kola!
Trener01.jpg
"Ultimativní " plechy od MARABU! Díky ! Zatím využiji pro rozměry nůžek, závaží a madel.
http://www.czech-sky.com
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Ve stavbě: L-39C a L-39ZA, Košice 1984 (1/72, Eduard)
Uživatelský avatar
DUNDR
 
Příspěvky: 2235
Registrován: 18 lis 2007, 16:35
Bydliště: Třebíč
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín C-105 Ranná verze , KP, 1/72

Příspěvekod Pajas » 07 úno 2016, 10:07

Ne nekulhá. Je pravda že všechny letadla řady 26 občas takto stojí,ale je to dáno buďto špatnou funkcí tlumičů podvozku,někdy se při posunu po zemi do zatáčky nakloní a již se úplně nevrátí zpět. Stačí pohoupat za konec křídla a je to OK a nebo když nestojí na úplně rovné zemí tak dochází k přetékání palivy do nádrže jednoho křídla a pak se letadlo nakloní také. Ale v zásadě stojí rovné , obě podvozkové nohy jsou stejně dlouhé.
Pajas
 
Příspěvky: 196
Registrován: 02 lis 2006, 21:01
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín C-105 Ranná verze , KP, 1/72

Příspěvekod Pajas » 07 úno 2016, 10:13

Ještě k té fotce výše. Tady se jedná,pravděpodobně,o Z-126T , to znamená přestavba z nějaké Z-226(převážně nebo možná vždy Z226T). Tam potom zůstaly olejová nádrž v křídle , tedy platí ta spára a to vyboulení na spodní straně , padací ventil. A pozor , v kabině ovládání klapek pákou na pravé straně , ne elektricky jako u pravověrné Z-126. Došlo,v podstatě pouze k výměně pohonné jednotky a její zástavby do draku,instalace v trupu zůstali stále jako Z-226T , samozřejmě hlavní pilotní sedadlo je to přední.
Pajas
 
Příspěvky: 196
Registrován: 02 lis 2006, 21:01
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín C-105 Ranná verze , KP, 1/72

Příspěvekod Kubouš » 07 úno 2016, 10:18

Na reálném éru možná jsou stejně dlouhé, ale na modelu určitě ne. Delší nohu jsem vždycky v tlumiči rozřízl, ubrousil jeden "kroužek" a znovu slepil.
Kuba Jirásek
Beep! Beep!


in progress: Antonov An-225 Mrija
Hotovo v r. 2018 - viewtopic.php?f=6&t=124977 Hotovo v r. 2019 - viewtopic.php?f=6&t=131298 Hotovo v r. 2020 - viewtopic.php?f=6&t=137559
Hotovo v r. 2021 Hotovo v r. 2022 Hotovo v r. 2023 Hotovo v r. 2024
Uživatelský avatar
Kubouš
 
Příspěvky: 10992
Registrován: 12 úno 2007, 18:00
Bydliště: blízko Pardubic :-)
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín C-105 Ranná verze , KP, 1/72

Příspěvekod Pajas » 07 úno 2016, 12:39

Na modelu nevím, neznám,nemám, pro mně je to,bohužel, již měřítko mimo moje zrakové rozlišení.
Jen jsem psal že na skutečných letadlech se to objevuje,ale není to konstrukční úmysl,pouze chyba v tlumičích a určitý nedostatek palivové instalace.
Pajas
 
Příspěvky: 196
Registrován: 02 lis 2006, 21:01
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín C-105 Ranná verze , KP, 1/72

Příspěvekod DUNDR » 07 úno 2016, 13:24

No to by mne opravdu nenapadlo, že by byla ve skutečnosti jedna noha delší. samozřejmě jsem myslel model. Už to nebudu trhat, budu tedy tvrdit, že to občas bývá... Koukal jsem na fotky, že to rozhraní barev na vrtuli také asi podléhalo změnám. U těch C-5 je ta barva od špičky vrtule nějak dál než dnes. Naštěstí mám foto přímo na UC-124, bohužel jen zezadu.
Přílohy
vrtule C-5.jpg
C-5
vrtule C-5.jpg (37.79 KiB) Zobrazeno 4320 krát
vrtule C-5 Kbely UC 36.jpg
Muzejní mahagón?
vrtule C-5 Kbely 1.jpg
Kbely - pěkná struktura dřeva.
C105_207_UC124.jpg
UC-124
C105_207_UC124.jpg (17.69 KiB) Zobrazeno 4314 krát
http://www.czech-sky.com
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Ve stavbě: L-39C a L-39ZA, Košice 1984 (1/72, Eduard)
Uživatelský avatar
DUNDR
 
Příspěvky: 2235
Registrován: 18 lis 2007, 16:35
Bydliště: Třebíč
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín C-105 Ranná verze , KP, 1/72

Příspěvekod Pajas » 07 úno 2016, 17:13

Jistě,ale na té fotce,co jsi sem dal je opravdu nakloněná na levou stranu. to je fakt a tak jsem raději psal jak to v reálu je.
Pajas
 
Příspěvky: 196
Registrován: 02 lis 2006, 21:01
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín C-105 Ranná verze , KP, 1/72

Příspěvekod DUNDR » 07 úno 2016, 19:38

Díky, pochopil. Nástřik Céčkami - spodek RLM65, vršek C54 Khaki green. Po nástřiku lesklého laku Superclear II , ředěného levellingem mi to udělalo krupičku a jsou tam matné fleky.
Přílohy
4.jpg
Když jsem "odsadil " trochu motor, aby tam byla škvírka - nesedí, nenavazují linky sousedních plechů.
5.jpg
7.jpg
Budoucí rodinka cvičných ér.
http://www.czech-sky.com
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Ve stavbě: L-39C a L-39ZA, Košice 1984 (1/72, Eduard)
Uživatelský avatar
DUNDR
 
Příspěvky: 2235
Registrován: 18 lis 2007, 16:35
Bydliště: Třebíč
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín C-105 Ranná verze , KP, 1/72

Příspěvekod Pavel Klouček » 07 úno 2016, 23:31

Nakonec si tedy šel do tmavé khaki? Já bych spíš hlasoval pro tu světlejší podle fotky. Ale jinak se to rýsuje pěkně.
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7449
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín C-105 Ranná verze , KP, 1/72

Příspěvekod DUNDR » 08 úno 2016, 00:05

Světlou si schovávám až někdy na C-5. Ty světlé šedozelené už budu mít tři / C-6, C-104 a C-11 /, tak to bude ve vitrínce trochu kontrastnější.
http://www.czech-sky.com
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Ve stavbě: L-39C a L-39ZA, Košice 1984 (1/72, Eduard)
Uživatelský avatar
DUNDR
 
Příspěvky: 2235
Registrován: 18 lis 2007, 16:35
Bydliště: Třebíč
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín C-105 Ranná verze , KP, 1/72

Příspěvekod ujík » 08 úno 2016, 01:29

Sleduju všechny chlívky a moc pěkná práce všude. Ta hromadná skupinka je parádní. =D>
2020 hotovo: Bf 109G-6/R6 (Tamiya 1/72) - Ital , Bf 109G-10/U4 (Finemolds 1/72) - MKHL
2019 hotovo: Bf 109G-6 (Tamiya 1/72) - MKHL
Uživatelský avatar
ujík
 
Příspěvky: 15306
Registrován: 02 úno 2007, 18:25
Bydliště: Hlinsko v Čechách
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín C-105 Ranná verze , KP, 1/72

Příspěvekod DUNDR » 08 úno 2016, 11:12

Díky za podporu. potřebuji poradit ještě se:
1. Spotřeboměry. V krabici "late" má KP i dekály na ukazatele stavu paliva. Znamená to, že vojáci používali jiné?? Nikde jsem nesehnal foto oné části.
2. Ta kolejnice, co se po ní odsouvá překryt počítám, že je v barvě kovu nebo "jetá" - odřená barva od používání ??
3. Černé lemy kolem prolisů madel. Byly na světlých C-5, ale tady nevím...
Předem děkuji za rady.
Přílohy
IMG_2429.jpg
Černé lemování madel ?? Později u tmavějších ér - asi NE ??
IMG_2722.jpg
Tady ta kolejnice vypadá stříbrně.
IMG_2634.jpg
Závaží a táhla si člověk musí udělat sám nebo použít plechy MARABU.
IMG_2629.jpg
Bylo to i na starých ??
IMG_2432.jpg
Doraz kabiny s popiskou.
DSC_0976.jpg
http://www.czech-sky.com
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Ve stavbě: L-39C a L-39ZA, Košice 1984 (1/72, Eduard)
Uživatelský avatar
DUNDR
 
Příspěvky: 2235
Registrován: 18 lis 2007, 16:35
Bydliště: Třebíč
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín C-105 Ranná verze , KP, 1/72

Příspěvekod Samosseto » 09 úno 2016, 20:15

Pajas píše:Ještě k té fotce výše. Tady se jedná,pravděpodobně,o Z-126T , to znamená přestavba z nějaké Z-226(převážně nebo možná vždy Z226T). Tam potom zůstaly olejová nádrž v křídle , tedy platí ta spára a to vyboulení na spodní straně , padací ventil. A pozor , v kabině ovládání klapek pákou na pravé straně , ne elektricky jako u pravověrné Z-126. Došlo,v podstatě pouze k výměně pohonné jednotky a její zástavby do draku,instalace v trupu zůstali stále jako Z-226T , samozřejmě hlavní pilotní sedadlo je to přední.


Ovšem v případě OK-DVG se jedná původně o Zlín Z-26 / C-5 přestavěný na Z-126 a olejová nádrž v křídle byla doplněna při poslední GO v roce 1997 u Zlin-Avion Servisu. Klapky samozřejmě zůstaly elektrické.

Kontrolní otázka : Dokázal by někdo uhodnout, co má Z-126 OK-DVG z typu Z-326 Trenér Master ?
Uživatelský avatar
Samosseto
 
Příspěvky: 516
Registrován: 25 říj 2015, 16:28
Bydliště: Tišnov / LKTA / LKPM
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 20 • Stránka 1 z 2 • 1, 2

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY