Zkusím tady trochu rozproudit diskuzi, pokud se někomu bude chtít...
Dostal jsem se do fáze přípravy masek a celkového vzhledu modelu a opět jsem trochu narazil. Našel jsem tu vlákno kde se cca před pěti lety řešil stejný stroj, hlavně z pohledu velikosti číslice 5 na trupu. Provedl jsem tedy vlastní měření a došel k závěru, že číslo v obtiscích Eduardu je opravdu výrazně menší. Že to opticky vychází ke kříži je dáno tím, že kříž je na letadle opravdu "větší", tedy tlustší (černá i bíla). Vyšel jsem z toho, že rozměr mezi trupovými přepážkami je daný (18,8mm) a od toho odpíchnul ostatní. Číslo vychází oproti obtiskům o 2mm větší! Kříž je třeba "rozšířit" o 1mm.
Co se kamufláže týká, asi nejvíce se mi líbí interpretace Claese Sundina, ikdyž jak si stále prohlížím fotky a pod tlakem nových poznatků o používaní barev koncem války jsem znejistěl, jestli barevné provedení bylo klasické 74/75/76, nebo třeba kombinace i novějších barev 81/82. Pokud ne hned z výroby, tak třeba později přestříkané. Na letadlech vyrobených v Regensburgu v podobném období se poslední dobou prezentují kamufláže 75/82/76 late (Eduard). Trošku mě to inspirovalo, jestli právě tato barva nebyla použita na trupu, kde za kabinou jsou vidět tři odstíny barev. Ten tmavý odstín pod a za kabinou by mohla být třeba tmavě zelená 81. Vím, že s černobílých fotek je to jen věštění z křišťálové koule, ale spíš jsem bral porovnání kontrastů barev mezi s sebou.
No kdybyste měl někdo chuť se na to podívat nebo mě nasměrovat na nějaké další podklady, budu vděčný.