TO DUNDR: tak to jsou naprosto nádherné podklady. Dokonce motorová přepážka bez motoru. V to jsem ani nedoufal. Děkuji moc.
Takže teď budu muset rozseknout dva problémy:
1) jestli tu motorovou přepážku s haraburdím modelovat v CADu a nechat vytisknout, nebo to postaru vysktrečovat manuálně. 2) najít nějakou jinou pěknou a né moc přeplácanou šedivku, která ale neprošla tou poslední modernizací. Prostě na ty zástavby není moc podkladů, takže uhnu na jednodušší cestu.
Tak jsem se rozhodl, že po dlouhé přestávce je čas podělit se s postupem. Né že by postup samotný byl nějak závratný, ale poslední dobou se mi přeci jen dařilo po mikrochvilkách k delfínkovi vracet.
Také jsem nepředpokládal, že tolik času budu věnovat tvorbě detailů v interiéru a přední podvozkové šachtě. Stavebnice sice tyto partie nabízí pěkně zpracované, ale dost věcí jsem přepracoval. Buď to bylo z důvodu, že detaily chyběly, něco šlo udělat modelověji, ale hlavně díky tomu, jakou jsem si vybral konkrétní mašinu ke stavbě. 2848 v Pardubicích létala po částečné modernizaci, která se hlavně týkala avioniky. Z vnějšku těch rozdílů není moc viditelných, ale v kokpitu to je o něčem jiném. Hodně jsem se vyřádil také vnitřních rámech překrytů apod. Nemá cenu tady vše popisovat, více řeknou obrázky.
Stavbu přední podvozkové šachty zase zkomplikoval nápad otevřít přední kufr (který se nad ní nachází). K mému překvapení pozice horizontální oddělovací přepážky ve stavebnici neodpovídá rytí na vnější straně, takže jsem musel v šachtě dost upravovat a posouvat. Když už jsem byl v tom, tak jsem ty střeva udělal hodně od znova, včetně potahových výztuh. Tato kompletní "přerábka" měla výhodu v tom, že jsem mohl zbrousit hrany otvoru šachty na tloušťku papíru, protože už jsem tím stejně o žádné detaily přijít nemohl.
Na 3D tisku motoru jsem zabrousil x-hranové plochy, která tiskárna vytvořila místo rotačních částí, částečně 3D tisky zkompletoval a doplnil o některé detaily, které 3D tisku cyhběly a později k nim nebude přístup. Díly výstupní trysky jsem vysoustružil z duralu, po obvodu navrtal a do děr zalepil čidla.
A pak tu byly drobnosti jako vnitřky malých krytek, které taky nechám otevřené.
Takže teď mám všechny díly nutné k uzavření přední části trupu připravené na surf.
Další partií, kterou jsem musel upravit jsou přístrojové desky. Modernizace avioniky se jich logicky dotkla. Ve stavebnici jsou na palubky barevné lepty z kterých jsem musel spodní části odřezat a doplnit novými přístroji.
Navíc přidávám také večerní podlampičkové obrázky zkušebního slícování hlavních dílů kokpitu nasucho. .