Další použité schéma je "střepinovka". Zřejmě asi nejhezčí.
Jedná se o experimentální tříbarevnou kamufláž, možná inspirovanou německým předválečnám vzorem možná však i vzorem italským uživaným taktéž před válkou. Horní plochy byly pokryty poly zelené, hnědé a pískové barvy, spodní zůstaly v GAC1. Co se týká použitých odstínů, nenalezl jsem žádný zdroj který by je jednoznačne určil. Jako nejvíce pravděpodobné se jeví použití barev z kamuflážních schémat platných do roku 41. Takto bylo toto schéma prezentováno i ve stavebnicích Clasic Airframes a Special Hoby i v obtiscíh z itálie. Zelená se jeví hodně světle. Všichni výrobci uvádějí Verde Mimetico 1. Je otázka zda je to FS34258 (uvádí IMPS Stockholm, SH i CA) nebo FS34151 (italské zdroje na používané kamufláže). "Italská" je více zelenější. U pískové SH a italové uvádějí Giallo Mimetico 3 - FS 33434. Z mého pohledu se ale žlutá jeví stejně světlá či světlější než zelená a já osobně bych se klonil ke Giallo Mimetico 1 FS 33594 (takto to uváděli ve svém modelu CA). A hnědá? Nejpravděpoodbnější se jeví Marone Mimetico 1 FS 30118, Marone Mimetico 2 je moc jásavá a Brunno Mimetico je moc světlá. V hnědé se žádný ze zdrojů které mám neshoduje ))). Důležité je také to, že minimálně jeden stroj měl části po opravě přetřeny VOS2 (malá žlutá a také to že i pod označením jednotky či informační tabulkou byla VOS2 (při nástřiku byli tyto partie vymaskovány). Oprvadu zajimavá camo což? Co ještě stojí za uváženou jsou přechody polí. Některé se jeví jako ostré a "podle pravítka" (žlutá , u dalších strojů spíše měkčí a ne "podle pravítka" (malá modrá 5). Z taohoto doporučuji studium fotek a udělat si názor . Tato kamufláž byla aplikována na různých místech a proto neexistuje jeden vzor a "dílenské" provedení. Viz obrázek 3.
Poslední schéme je "něměcké". Stejně jako u Mc 205 došlo u G55 k unifikaci schéma na přelomu jara/léta 1944. Byla aplikována kamufláž RLM 74/75/76. I zde byla některé znaky zamaskovány při nástřiku a proto je jako podklad původní VOS2 viz obrázek 4.
Existuje ještě jedno schéma určené však pro Fiat G55 S (torpédová varianta). Spodek je s největší pravděpodobností (šlo o stroj stažený od bojové jednotky) v GAC1, vrchní plochy pokrývá "pavučina" VOS2. U podkladu pavučiny lze předpokládat buď NC4 nebo jinou -tmavší šedivou. Další možností je i použtí něměckých RLM 76 a 75 možná i 74. Pro první variantu hovoří stejných použití barev u "vlnového schémat", pro druhou že "námořní" letadla používala různé šedé pro vrchní plochy. I německá stopa "není mimo hru". Zde bych řekl "dle vkusu každého soudruha"... Můj názor je, že z fotek je patrný rozdíl v barvě přechodu spodku a vršku. Co se týka jiné tmavší barvy mohl bych hádat že to je GAC2 FS36307 nebo Grigio Azzurro Scuro 1 či 2 (FS 36076 FS36118). Viz obrázek 5. Já bych se klonil k italské variantě bez hnědé NC4...
Prosím neberte toto jako dogma je to pouze shrnutí toho co mne během posledních cca 6-7 let zajímá, jistě jsem neviděl a nečetl vše co na dané téma existuje...
Ptejte se na co chcete, já na co chci odpovím.