Prosim oprav si nazev tematu, 2 slova a obe mas blbe Pokud nehledas putyku se jmenem Heiz, tak to jmeno je Heinz Bär. Takhle se na to nikdo nepodiva a nasledne se to ani neda vyhledat, kdyby to nekoho dalsiho zajimalo.
Naposledy upravil Rimmer dne 21 črc 2014, 19:27, celkově upraveno 1
fotky na letouny na kterých Heinz Bär létal jako komodor JG 3 známy nejsou. Existuje jeho letecký deník (v pořadí číslo 2, první byl zničen při ústupu z Afriky), který obsahuje přehled jeho bojových letů (včetně jeho přeletů, které podnikl i z jinými stroji - např. z letiště na letiště, létal i ukořistěnými stroji!) a podle něho lze dohledat letouny na kterých u JG 3 létal (jsou známa jejich W.Nummer, ty mám k dispozici). Úplně ale 100% zdroj to není, v porovnání z jinými zdroji je poznat, že H.Bär si deník dopisoval zpětně a (jako perličku) tam vůbec nemá (!) podchycen sestřel P-51 který u JG 3 dosáhl na invazní frontě a kterých je v oficiálních přehledech sestřelů JG 3 uveden. Zajímavé je na čem letěl 1.1. 1945 na operaci Bondenplatte. Údajně dokonce letěl se svazem sám, bez Kaczmarka! Dle zápisníku letů tuto misi absolvoval s Fw 190, který měl výrobní číslo verze A-9. Nicméně označení typu, napsané v zápisníku, naznačuje, že jde zase o nějaký nepořádek v záznamech a možná se jednalo se o Fw 190 D-9, který JG 3 vůbec neměla mít ve stavu! Existují totiž dva nezávislí svědci, kteří v tento den viděli Bära letět v „dlouhonohém“ Focke-Wulfu, který navíc měl při svém návratu poškodit při přistání.
Jako studijní materiál doporučuji třídílný seriál o H.B. z REVI, který obsahuje i W.Nr. jeho letounů. Kolega Honza Bobek má připravenou cca 800 stránkou životopisnou knihu o H.B., kdy ale vyjde "to je ve hvězdách"