Myslim,ze cela tato debata je zbytocne prespekulovana a pripada mi ako objavovanie ameriky.Sorry,nikoho nechcem urazit,no podobne veci sa tu riesili X krat a su vseobecne zname.Cast za kuzelom je svetla preto,ze je bez krytu,ukazuje nadrz bez nateru.Preto neladi so zvyskom kamuflaze na kapote motora.Co sa tyka trojuholnika za kabinou som popisal vysse a rovnako aj texte co sem dal Pufo.Ortochromaticky film zobrazuje zltu farbu pomerne ako tmavu farbu a cervenu ´doslova´na pohlad ako ciernu!Existuje farebna fotka(myslim D-9) ktora to dokazuje,ze nie cierna ale cervena.Tu je zopar fotiek,nazor si urobte sami.Zobrazuju Fw190D-9,cervenu 1 a 13 z JV44.Sachovnica v kruhu je na oboch cierno/biela a samotny kruh je cerveny aj s cislami 1 a 13.Spodky( )trupov su rovnako cervene.Rozdiel je len v pouzitom filme.Na cervenu 1 a tusim 4 je farebna fotka,takze nieje co riesit a ostatne v pripade pochybnosti su porovnatele na zaklade kamuflaznych farieb a bielych pasov na spodku trupu.Tolko k zltemu trojuholniku a cislu 7. PS:Moj osobny nazor je,ze Japo pricasto meni nazory.
Přílohy
Naposledy upravil Jozeff66 dne 17 říj 2016, 23:37, celkově upraveno 5
Ano.Prave preto som nepisal nic o farbe cisla 7,nech si každý uroby vlastny názor.Napisal som o zltej ako pomerne tmavu.Tu je zopar prikladov pouzitia orto..filmu,kde je kapota motora celkom urcite zlta alebo pas priamo za kuzelom je vylozene tmavy oproti ciernozelenemu kuzelu.Cervena/modra 7 je povedal by som dost na hrane preto tie nezrovnaslosti a vela urcite zalezi aj od svetelnych podmienok.Kazdy si doslova moze vybrat aku farbu cisla tam chce mat
Veru pravdu mate, odhadovat farbu z cb fotiek je vec zapeklita - tu mame cervenu, bielu, modru a pripadne zltu farbu vzdy v tom istom poradi: vs. vs. Hadam niekde vyplave info o jednoznacnom zaradeni K-4 7+I ku konkretnej jednotke a zaroven predpisane farby oznacenia danej jednotky.
Tu to naozaj vyzera, ako chybajuci kryt okolo olejovej nadrze, ktora vyzera byt vo farbe kovu:
Naopak, tu ten kryt este nechyba (kuzel nadvazuje plunulo na trup), aj vrtula je inak otocena, zjavne to fotili v inom case. Cast trupu za vrtulou je aj tak vyrazne svetlejsia, ako na motorovom kryte pred kabinou (tien na nom ide sikmo dolava), alebo na trupe za kabinou.
Podla tejto foto bola na vrchu motoroveho krytu tmava farba.
Zlty trojuholnicek nad cislom 7 je trochu svetlesi, ako cislo 7, ale vyzera byt kus tmavsi, ako svetly predok. Zeby bol predok v inej svetlejsej zltej, alebo bielej farbe? Alebo trojuholnik slabo kryl a bol v tmavsej zltej ako predok...
PS: Jozeff66, ja sa rad vraciam aj k objavenej Amerike. Napr. pri VVS lietadlach objavili Ameriku a 30 rokov kreslili stihacky v zeleno-hnedej kamuflazi a az casom prisli na to, ze kreslili uplne blbosti...
Ja by som povedal,ze tam ten kryt chyba,na vrchnej casi je nadrz rozdelena ma tvar orvoreneho kruhu na vrchnej casti,okrem toho snimky neoplivaju kvalitou.Podla polí na trupe by to mala byt standardna schema,pokial nebol kryty vymeneny.Mne ta farba pride rovnaka ako okolo kabiny,cize RLM75.Pokial by bola tmava,mala by vyzerat aspon ako tmava nad cislom 7 a to nieje.Musela by to byt zhodna farba,pokial nebola kapota vymenena..A trojuholnik(popisky)tusim striekali pri vyrobe tak to nemohlo byt len tak ledabolo strieknute.Nic proti objavovaniu ale tato konkretna masina bola uz tolko x rozdielne interpretovana,ze mi je trocha smiesno z dalsich dedukcii(neber osobne).Snimky niesu dostatocn kvalitne na velke zavery.Jedina farba ktoru mozme urcit so 100% istotou je zlty trojuholnik.Nazor menily aj v samotnom Japo.Tu je nadrz,pouzil som narychlo snimku od Kopeckeho,snad sa nebude hnevat.Je len pre ilustraciu ako vyzerala nadrz zhora.
Přílohy
Naposledy upravil Jozeff66 dne 18 říj 2016, 18:45, celkově upraveno 2
A predok nemohol byt ani v inej zltej farb pokial masina nepatrila k jednotkam z vychodneho frontu.Stroj lietal u JG27 na zapadnej fronte a tam zltou takto masiny neoznacovali.Takto je oznaceny stroj ktory som dolozil vyssie ako posledny cierna <3 z JG52.
Já? od začátku Každý si může vybrat. Ne, vážně, já se přikloním k modré, ale ta kamufláž bude zajímavá. Je tolik verzí. Asi půjdu cestou, zbarvení dle výrobce. Sám nevím.
Mozete sem, prosim, postnut schemu standardnej kamuflaze pouzivanej v case vyroby tohto stroja, resp. tej schemy, ktora by najviac zodpovedala viditelnym kamuflaznym poliam? Ide mi o rozlozenie kamuflaznych poli, farby sme uz riesili.
Ten zlty trouholnik je na cisle 7, tj. bol malovany az po namalovani cisla. Plus rovnomerna vlnovka na boku je aj tam, kde sa striedaju 2 tmave farby, napr. pod/za kabinou. Mne to pripada tak, ze povodny bok bol po case prestriekany novou farbou (napr. tou sedozelenou RLM76b), potom namalovali cislo 7 a az potom zlty trouholnik.
No s tym malovanim to bolo presne naopak ako si popisal.Popisky boli danne uz od vyrobcu a casto sa vykryvali pri striekani kamuflaze.No moze to byt aj tak ako si popisal,nevylucujem .Myslim ale,ze to nieje dolezite.Co sa tyka kamuflaznych polí je smerodatna deliaca linia vrchnych a spodnej farby,kade bola vedena a to sa striekalo podla seriovych blokov,nie podla vyrobcu ako napr.Fw190D-9.A dalsi nezanedbatelny fakt boli jednotlive komponenty,napr.kylova plocha,smerovka,cast trupu pod vyskovkou,ci samotny motor alebo trup.Vrchna cast kridel je podobna zalezitost,odvijala sa uz od dodavatela.Toto vsetko mozno vysledovat v tejto teme.Na Kčko neexistuje ziadny oficialny predpis.Boli vydane manualy na obsluhu ale nieje z nich zname ci nejaky predpis bol vydany. A este jdan zaujimava vec,casto x sa spodne plochy kridel ponechavali bez nateru len s prestriekanymi klapkami,kridelkami alebo prestriekanymi sparami medzi panelmi.Zvrchu prelepene spoje koncoveho obluka paskou so zbytkom kridla co na spominanom stroji aj vidno na pravom kridle.Vsetko je to krasne popisane tu: http://www.japo.eu/showpic.php?pic=book ... r7.jpg&bdr Tu schemu sem mozem dat zajtra.
Kua, toho som sa obaval, ze to bude takmer volna tvorba VVS mali na vsetky stihacky na konci vojny jedenu schemu a 2 farby zhora + 1 farba zdola. A tu len na K-cka treba celu knihu...
Pri "nasej" 7+I su nejake rozhrania vidno na kridlach, na trupe a ciastocne na motorovom kryte. Hadam sa podla toho podari nieco najst. Vopred dakujem.
Az take zle to hadam nieje,o to zaujimavejsie to je. Najväcsi problem sa tyka myslim len farby cisla ale celkova interpretacia bude vzdy tak trochu rekonstrukcia.
Toto je schema pouzita na cervenej/modrej 7 + novsia interpretacia Japo.Pravé kridlo je v podstate rekonstrukcia pretoze ho vidno len ciastocne.A najblizsie porovnatelny,modra 16.