Zdar modeláři
Potřebuji na model Su-7 BKL nějakou pěknou kamufláž našeho letectva(ČSSR).
Nemáte někdo něco?
Jirka Látal píše:Kamo je dělané podle fotek, které jsem udělal v r. 1991 (nebo 92?) v Přerově, tj. v době, kdy už sedmičky, pokud se nepletu, nelétaly.
jj pruhy se dělal yna mašinách určených pro deklarovaná místa ve Vodochodech a v Přerově (Migy21 a Su7)Jirka Látal píše:Kamo je dělané podle fotek, které jsem udělal v r. 1991 (nebo 92?) v Přerově, tj. v době, kdy už sedmičky, pokud se nepletu, nelétaly. Takže pokud jsem to dobře pochopil, když se nepoužije žlutý pruh, který je součástí dekálů, bude podoba odpovídat letové mašině a s pruhem mašině již vyřazené resp. uzeměné
Jestli 8let je to "několik let" jedno z nejdéle létajících BMRaptor píše:Doplním Milana Věcheta.Ta Su-7 se stříbrnými křídly je Su-7BM 5606.Trup má klasickou hnědo-zelenou kamo,křídla a oplechování přechodu trup-křídlo jsou v barvě kovu.Celý tenhle mišmaš vzniknul u 20.sbolp (červenec 1979, kpt. František Císař)po nouzovém přistání na travnatý pás (zablokování hlavních podvozkových kol a riziko zničení pneumatik).Letoun to mimo detailů (zlomená podvozková noha,několik promáčklin) odnesl zlomeným nosníkem levé poloviny křídla.Obě poloviny křídla byly při opravě kompletně vyměněny ale protože letoun nevykazoval nijak dobré letové vlastnosti,byl o několik let později zrušen.
Co se zajímavých kamufláží týče tak lze ještě napříkald doporučit stříbrnou Su-7BKL 6512 (sestřelená nad Polskem).
To je pěkná "knížka" ale furt jen knížka.něco jiného jsou dobové materiály.V.V.Raptor píše:Tak o velikosti a vyjímečnosti náletu bych se docela hádal.Z létání byl letoun vyřazen v roce 1984 (a ani před tím, tedy v letech 1979-1984, toho moc nenalétal) a oficiální zrušení je datováno na rok 1987.Dle knihy L.Režňáka Atomový bombardér československého letectva je nálet 1330 hodin (většinu nalétal při školení nových pilotů u 20.sbolp v letech 1965-1979) a pokud jsem to dobře spočítal tak ze Su-7BM má až 13 největší nálet.Absolutním rekordmanem v náletu je mezi letouny Su-7 spárka Su-7U 0510 (1966-1986) s náletem 2002 letových hodin,mezi Su-7BM je rekord v náletu 1496 u letounu číslo 5526 (1965-1988).
Napši e-mail a budem to řešit tam t to tady nezatěžujem.V.V.Raptor píše:Já mu to nepřepočítával .Každopádně rok vyřazení z letových akcí mám ověřený od svědků.Mimochodem,mohu se jen tak pro zajímavost zeptat ze kterých dobových materiálů čerpáš?Zajímalo by mě jak to sedí při srovnání s knihou a mými záznamy.
Zpět na Československé letectvo od roku 1945
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků