Stránka 2 z 4

Re: TAINAN KOKUTAI

PříspěvekNapsal: ned led 15, 2012 7:34 pm
od zmeT3KK
koristny V-172

Re: TAINAN KOKUTAI

PříspěvekNapsal: ned led 15, 2012 7:34 pm
od zmeT3KK
+

Re: TAINAN KOKUTAI

PříspěvekNapsal: ned led 15, 2012 9:27 pm
od Jozeff66
Sakai a Nishizava

Re: TAINAN KOKUTAI

PříspěvekNapsal: ned led 15, 2012 10:58 pm
od zmeT3KK
+

Re: TAINAN KOKUTAI

PříspěvekNapsal: ned led 15, 2012 11:10 pm
od zmeT3KK
zaujimavy fragment zera z tainan kokutai... aky je vas nazor na tu smerovku?

Re: TAINAN KOKUTAI

PříspěvekNapsal: ned led 15, 2012 11:12 pm
od zmeT3KK
+

Re: TAINAN KOKUTAI

PříspěvekNapsal: ned led 15, 2012 11:12 pm
od zmeT3KK
+

Re: TAINAN KOKUTAI

PříspěvekNapsal: pon led 16, 2012 12:35 pm
od robert.vančata
Snad se hodí trochu modelářského pohledu, ale brát s rezervou.

Re: TAINAN KOKUTAI

PříspěvekNapsal: pon led 16, 2012 1:50 pm
od zmeT3KK
dekaly v skutku velmi atraktivne ale v popiske k poslednej masine je uvadzane, ze je to masina z doplnenia zasob a nie z Akagi... kde je teraz pravda :)
a zaujima ma V-147 nieje na to niekde fotecka?:) a aj V-178 je zaujimava...celkovo vyrobca dekalov udal pomerne vela info (shotai a rovno aj mena pilotov) mohli tam dopisat aj zdroje informacii :)

Re: TAINAN KOKUTAI

PříspěvekNapsal: pon led 16, 2012 10:24 pm
od robert.vančata
Ofotil jsem návod ze starší limitky HSG právě jako opoziční názor k tomu, co jsem psal výše o V-105.
Fotografie V-105, V-117, V-136 existují, zbytek jsem nikde neviděl a mohou to být rekonstrukce podle blednoucích
vzpomínek pamětníků, nebo čistě hypotetická podoba (to je myslím případ V-147)

Re: TAINAN KOKUTAI

PříspěvekNapsal: úte led 17, 2012 8:19 am
od zmeT3KK
clovek musi niekedy rukami zalamovat na tym co ti japoncici podsuvaju ako realitu v ramci marketingovych praktik - to plati aj na tento arsik (a na X dalsich markingov v japonskych modeloch ved vsetci pozname gawu...) kebyze daju aspon zdroj, z ktoreho vychadzali podobne ako pri arsiku na zera od rising dec. ale takto je to ozaj v mnohych pripadoch len vycackat masinu, zvysit jej atraktivnost a tym aj atraktivnost predajneho artiklu ... ale vo vysledku si clovek postavi nieco s cim moze prinajlepsom strmhlavo atakovat smetny kos ...

Re: TAINAN KOKUTAI

PříspěvekNapsal: úte led 17, 2012 4:47 pm
od Jozeff66
*

Re: TAINAN KOKUTAI

PříspěvekNapsal: úte led 17, 2012 10:20 pm
od robert.vančata
Beru Hassegawu především jako firmu a ne kroužek nadšených badatelů. Produkuje stovky kitů v širokém záběru. Dělá chyby, protože je dělají autoři
publikací, ze kterých čerpá (viz obrázek) Dnes jsme o 10 let dál, máme víc nových nformací. Třeba to brát s rezervou, hlavně že umí vstřikovat plast.

Re: TAINAN KOKUTAI

PříspěvekNapsal: úte led 17, 2012 11:27 pm
od zmeT3KK
veru tak to je pravda ;-I

Re: TAINAN KOKUTAI

PříspěvekNapsal: stř led 18, 2012 9:07 am
od Marian Holly
Robert:
Ja vitam kazdu novu hypotezu, ale co mi trosku vadi je, ako poznas z velmi nekvalitnej fotky, ze napr.
- je to model 11, čemuž odpovídají výfukové svody do 4. klapky
- V-105 hák má
.
Je pravda, ze stroje Akagi niesli "V" co vsak bola "rimska 5", ale v r.1941 doslo k zasadnym zmenam v systeme
oznacenia palubnych lietadiel a mam vaznu pochybnost, ze v obdobi, ked padaju do uvahy palubne skusky
Zera "rimska 5" este platila. "V" u Tainan-ku bolo od sameho zaciatku "ve".
Rad by som vsak vedel zdroj Tvojej informacie.
Banzai!
Marian
in Big Apple
robert.vančata píše:Stroj V-105 se v několika ohledech vymyká běžným strojům Tainan ku:
1. nemá diagonální pruh
2. má sloupek radiostanice, přestože žádný jiný stroj T.K. jej nemá (ani velitelské stroje, natož stroj bez označení funkce, tedy wingman)
3. je to model 11, čemuž odpovídají výfukové svody do 4. klapky (delší prosklení kabiny bohužel není zřetelné kvůli odlesku)
4. provedení V-105 vypadá víc od ruky a není patrný červený lem.
5. je rozšířené povědomí, že stroje T.K. měly demontované přistávací háky. V-105 hák má. Neberu to jako to argument, jen na vysvětlení,
proč mne tak nezajímavý V-105 zaujal. Dnes si myslím, že stroje T.K. byly normálně vybaveny háky.

Tyto nesrovnalosti jsem si nijak nevysvětloval až do doby, než jsem si přečetl (ale už nevím kde), že se jednalo o stroj, který na Akagi
sloužil v době před válkou a jeho úkolem mělo být ověření způsobilosti Zera ke službě na letadlových lodích. Jednalo se prý o přestavěný
model 11 doplněný hákem a možná i sklopnými konci křídla. V té době stroje z Akagi nesly na ocase V-... (např. Soryu VII-...)

Možná těch testovacích strojů bylo víc, protože mám ještě fotku early Zera s hranatým ústím kanonu a oválným vstupem odvětrání
kabiny na palubě Hiryu a velmi známá je fotka Zera mod. 11 s označením 142 (nebo Yo-142) také s hákem a sklopenými konci křídla.
Je velmi logické, že výrobě ryze palubního mod.21 předcházely zkoušky upravených mod.11, aby se vychytaly mouchy.

Vím, ve většině zdrojů, zejména japonských, je V-105 přisuzován Tainan ku (něky dokonce upřesněno Febr. 1942),ale popiska v
jednom Gakenu také udává Akagi a touto teorií mi vše logicky zapadá. Nejsem za experta, jen interpretuju méně známou teorii
někoho jiného, takže je na každém jaký závěr si z toho vezme.
A navíc je to jedno :D