Stránka 1 z 4

Bristol Beaufighter různých verzí

PříspěvekNapsal: 31 led 2008, 18:07
od Miroslav Pražák
Zajímal by mě rozdíl meze Beaufightery Mk. IF a Mk. VI. Chci stavět letadlo 68. stíhací peruti a mám nejvíc podkladů právě na tuto verzi. Byla to Mk. IF s "dlouhým čumákem" tedy osazena radarem AI. Mk. VII. Její výzbroj tvořily určitě čtyři kanony pod přídí, nevím však, jak to bylo se šesti kulomety v křídlech a s kulometem ve střelišti v horní části trupu. Model mám Tamyia Mk. VI tak jestli by byl problém postavit z toho Mk. I

Re: Bristol Beaufighter různých verzí

PříspěvekNapsal: 31 led 2008, 20:25
od Jacque
Mk.IF mala 4x kanóny pod trupom a 6 kulometov (4 vpravo, 2 vľavo) a bez kulometu pre strelca. Podľa mňa sa z Mk.VI dá urobiť Mk.I v pohode

Re: Bristol Beaufighter různých verzí

PříspěvekNapsal: 31 led 2008, 20:26
od sir Alron
Kulomet v horním střelišti u našich Beau určitě nebyl. Kulomety byly tuším zachovány všechny, někdy se šetřily na cestu zpátky a na cíl se střílelo pouze z kanonů. Viz kniha Gentlemani nebezpečných nocí od F. Kauckého.

Re: Bristol Beaufighter různých verzí

PříspěvekNapsal: 31 led 2008, 20:29
od Miroslav Pražák
3.IAP_Jacq píše:Mk.IF mala 4x kanóny pod trupom a 6 kulometov (4 vpravo, 2 vľavo) a bez kulometu pre strelca. Podľa mňa sa z Mk.VI dá urobiť Mk.I v pohode

Tak přesně takle je to u stavebnice. Taky sem si to myslel. A je tam i ten kapkovitý překryt pracoviště radisty takže se Tamyia asi trochu sekla ve verzích. Mk. VI podle mě měly zadní kulomet ale možná jenom některý. Stejně tak ty verze který nosily rakety neměly kulomety v křídlech ale ostatní jo.

Jinak tam teda žádnej rozdíl není?

Jo a kdyby měl někdo náááhodou nýťák tak ho milerád uvítám [-o<

Re: Bristol Beaufighter různých verzí

PříspěvekNapsal: 31 led 2008, 20:30
od Miroslav Pražák
Gentlemany nebezpečných nocí už hledám dva dny. Ale určitě tady někde sou! :?

Re: Bristol Beaufighter různých verzí

PříspěvekNapsal: 31 led 2008, 20:41
od sir Alron
Ne Tamiya se ve verzích nesekla. Pokud se nepletu tak první krabice byla MkVI/MK IF (na krabici je beau v pískové nad německou lodí, pak vydali Mk X-radarový nos,kýl a torpédo, a za čas vyšla krabice Mk IF a na krabici byl beau po akci a za ním klesal k zemi Bf-110 nebo co to bylo zač... V té první krabici byl šedozelený NF, pak černý NF a nakonec bitevní letadlo z malty, pouštní nebo chcete li MT camo s raketama a kulometem v zadním střelišti. Ovšem i v téhle první stavebnici byl radarový nos,který ovšem nebyl určen ani pro jedno letadlo z téhle krabice ale až pro Mk X. Noční stíhačky s radarovým nosem snad ani tamiya nenabízela, pokud tedy nebyly v té poslední krabici, ovšem i na krabici s nočním lovcem byl nakreslený typický krátký beau a ne nosáč.

Re: Bristol Beaufighter různých verzí

PříspěvekNapsal: 31 led 2008, 20:58
od Milan Holzapfel
Miroslav Pražák píše:
3.IAP_Jacq píše:Mk.IF mala 4x kanóny pod trupom a 6 kulometov (4 vpravo, 2 vľavo) a bez kulometu pre strelca. Podľa mňa sa z Mk.VI dá urobiť Mk.I v pohode

Tak přesně takle je to u stavebnice. Taky sem si to myslel. A je tam i ten kapkovitý překryt pracoviště radisty takže se Tamyia asi trochu sekla ve verzích. Mk. VI podle mě měly zadní kulomet ale možná jenom některý. Stejně tak ty verze který nosily rakety neměly kulomety v křídlech ale ostatní jo.

Jinak tam teda žádnej rozdíl není?

Jo a kdyby měl někdo náááhodou nýťák tak ho milerád uvítám [-o<

No rozdíl tam je. Všechny Mk VI měly VOP se vzepětím 12° a motory Hercules XI což se projevilo na vzezření motorového krytu (nad válci byly malé kapky). Mk.I je měly hladké krom posledních 120 strojů kde byly již Herculesy XI. Také některé z posledních vyrobených jedniček měly již vodorovné ocasní plochy se vzepětím jako šestky. Mohly se lišit i vzezřením výfukového potrubí. Noční stíhací verze určitě nenesly kulomet v zadní kupoli.

Re: Bristol Beaufighter různých verzí

PříspěvekNapsal: 01 úno 2008, 00:11
od Miroslav Pražák
sir Alron píše:Ne Tamiya se ve verzích nesekla. Pokud se nepletu tak první krabice byla MkVI/MK IF (na krabici je beau v pískové nad německou lodí, pak vydali Mk X-radarový nos,kýl a torpédo, a za čas vyšla krabice Mk IF a na krabici byl beau po akci a za ním klesal k zemi Bf-110 nebo co to bylo zač... V té první krabici byl šedozelený NF, pak černý NF a nakonec bitevní letadlo z malty, pouštní nebo chcete li MT camo s raketama a kulometem v zadním střelišti. Ovšem i v téhle první stavebnici byl radarový nos,který ovšem nebyl určen ani pro jedno letadlo z téhle krabice ale až pro Mk X. Noční stíhačky s radarovým nosem snad ani tamiya nenabízela, pokud tedy nebyly v té poslední krabici, ovšem i na krabici s nočním lovcem byl nakreslený typický krátký beau a ne nosáč.

No tak já mám krabici na které je ten beaufighter po akci a v pozadí klesající Bf-110 a je označená jako Mk. VI. Ten nakreslený beau má krátký nos a antény starého radaru. V krabici jsou oba nosy, jak krátký tak dlouhý ale návod a kamuflážní schéma umožňuje postavit pouze krátkonosou verzi. Stejně tak sou tam i rakety se závěsníky ale návod s nima nepočítá.

Re: Bristol Beaufighter různých verzí

PříspěvekNapsal: 01 úno 2008, 00:16
od Miroslav Pražák
Milan Holzapfel píše:
Miroslav Pražák píše:
3.IAP_Jacq píše:Mk.IF mala 4x kanóny pod trupom a 6 kulometov (4 vpravo, 2 vľavo) a bez kulometu pre strelca. Podľa mňa sa z Mk.VI dá urobiť Mk.I v pohode

Tak přesně takle je to u stavebnice. Taky sem si to myslel. A je tam i ten kapkovitý překryt pracoviště radisty takže se Tamyia asi trochu sekla ve verzích. Mk. VI podle mě měly zadní kulomet ale možná jenom některý. Stejně tak ty verze který nosily rakety neměly kulomety v křídlech ale ostatní jo.

Jinak tam teda žádnej rozdíl není?

Jo a kdyby měl někdo náááhodou nýťák tak ho milerád uvítám [-o<

No rozdíl tam je. Všechny Mk VI měly VOP se vzepětím 12° a motory Hercules XI což se projevilo na vzezření motorového krytu (nad válci byly malé kapky). Mk.I je měly hladké krom posledních 120 strojů kde byly již Herculesy XI. Také některé z posledních vyrobených jedniček měly již vodorovné ocasní plochy se vzepětím jako šestky. Mohly se lišit i vzezřením výfukového potrubí. Noční stíhací verze určitě nenesly kulomet v zadní kupoli.


No mě de konkrétně o stroj z 68. perutě z jara roku 1942. To by měl být beau Mk. IF s dlouhým čumákem. Co měly za motory to nevím. Bylo by možné poslat nějakou fotku v čem se ty motory konkrétně lišily? Ty kapky nad válci sem moc nepochopil. Verzi Mk. I bych stavěl bez vzepjetí VOP, na žádné fotce sem neviděl, že by naši piloti lítali na strojích se vzepjetím VOP.

Re: Bristol Beaufighter různých verzí

PříspěvekNapsal: 01 úno 2008, 00:50
od sir Alron
Pokud se nepletu tak v té edici s pouštním beau z malty jsou dekály na 600sqdn. u které létal čs. letec Josef Hanuš. Hodně podkladů je i v Kočičích očích od Rajlicha něco určitě je i v Na nebi hrdého Albionu, Češi a Slováci od Šorela atd. atd... Beau je moje srdcovka a tak jsem měl té literatury nasyslené co se týká ČS. pilotů docela dost. Jen najít kde to všechno je... Cha chá... (I v Revi něco bylo tak dva roky zpátky, tuším)

Re: Bristol Beaufighter různých verzí

PříspěvekNapsal: 01 úno 2008, 02:43
od Milan Holzapfel

Re: Bristol Beaufighter různých verzí

PříspěvekNapsal: 01 úno 2008, 07:27
od Miroslav Pražák
Dekály mám od techmodu WMoU jenom tam nesouhlasí výrobní číslo ale to už nebude problém. Ty kapky na krytu motoru tam sou ale ubrousit je je to poslední.

Re: Bristol Beaufighter různých verzí

PříspěvekNapsal: 01 úno 2008, 11:00
od Milan Holzapfel
Mě by se víc líbil WM-V na kterém sestřelili Veselý s Nečasem He-177. Tedy kdoví co sestřelili, ale mají ho oficiálně uznaný. :-D Na těchto jedničkách u 68.sqn s radarem AI Mk.VII (číslem si z paměti nejsem jist) tedy s krytem na přídi jako Beaufighter Mk.VIF byla použita světlejší zelená než běžně používaná dark green.

Re: Bristol Beaufighter různých verzí

PříspěvekNapsal: 02 úno 2008, 00:24
od Miroslav Pražák
Milan Holzapfel píše:Mě by se víc líbil WM-V na kterém sestřelili Veselý s Nečasem He-177. Tedy kdoví co sestřelili, ale mají ho oficiálně uznaný. :-D Na těchto jedničkách u 68.sqn s radarem AI Mk.VII (číslem si z paměti nejsem jist) tedy s krytem na přídi jako Beaufighter Mk.VIF byla použita světlejší zelená než běžně používaná dark green.


To mě taky, uvidím jestli něco seženu. Ale na WM-U lítal Veselý přece taky ne? S tou zelenou mě to taky přišlo. Dá se koupit nějakej ekvivalent nejlíp od GSI nebo se musí zesvětlovat Dark green?

Re: Bristol Beaufighter různých verzí

PříspěvekNapsal: 06 dub 2011, 19:27
od Discus pilot
Mk.II