Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ 100 let Velké války (1914-1918) ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Goeringovo bílí Fok. D VIIF Wr. 5125/18 - typ chladiče

Odeslat odpověď
Příspěvků: 13 • Stránka 1 z 1
  • Odpovědět s citací

Goeringovo bílí Fok. D VIIF Wr. 5125/18 - typ chladiče

Příspěvekod Luboš Tomík » 03 úno 2007, 17:13

Rodenova stavebnice a třeba taky bokorys k článku o Goeringovi ve starším HPM postihuje typ chladiče jako s výřezemvpravo a s plnícím hrdlem vlevo. Na fotce v Triádě se zdá, že je to hrdlo uprostřed. Jestli je to ovšem fotka této mašiny. Osvětlí mi to někdo ? Dík
Luboš Tomík
 
Příspěvky: 500
Registrován: 02 říj 2006, 11:52
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Arhad » 04 úno 2007, 14:05

Nazdar chlape,

pokud umíš dobře AJ, tak toto DF ti hodně pomůže :wink:
http://www.theaerodrome.com/forum/showt ... ht=goering

...mimochodem plno informací o WW I

Arhad
".......snadnější je měnit fronty,
nežli horizonty....."
Uživatelský avatar
Arhad
 
Příspěvky: 882
Registrován: 29 led 2006, 08:25
Bydliště: Praha
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Luboš Tomík

Příspěvekod Luboš Tomík » 04 úno 2007, 21:08

Engliš znáju enem trochen, snad se tím prokoušu - dík
Luboš Tomík
 
Příspěvky: 500
Registrován: 02 říj 2006, 11:52
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Luboš Tomík

Příspěvekod clive » 05 úno 2007, 10:13

Luboš Tomík píše:Engliš znáju enem trochen, snad se tím prokoušu - dík

Mohl bys sem prosim hodit ten bokorys a co mas? zacina me ten bilej fokker zajimat..
Vcera jsem totiz svyho D VII striknul bilou jako zaklad..
Přílohy
Goering D VII.jpg
Ať stavim co stavim stejne to zmrvim...

Na stole : Zachrana Do335A-12 1/48 Monogram
1x Ju88G-1 vaku 1/48 1x He 162 Prototyp 1/72 AZmodel, 1x He 162 Nightfigher double seat 1/72 AZmodel,
1x Bf109G 1/47 Eduard,
1x Boulton Paul Defiant Polska vaku 1/72
1x Dornier Do I Wall vaku 1/72
Uživatelský avatar
clive
 
Příspěvky: 1647
Registrován: 07 pro 2004, 07:15
Bydliště: Strančice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Fok. D VII F 5125/18

Příspěvekod Luboš Tomík » 05 úno 2007, 14:53

Bohužel skenner v práci nefachčí - stěhujeme se a digifoťák nemám. Ale nic inovativního na tom bokorysu stejně není - je to komplet bílá mašina s popiskou pod kabinou a seriálem na předpisových místech, motor BMW, vrtule s kuželem - akorát ten chladič mne mate.
Luboš Tomík
 
Příspěvky: 500
Registrován: 02 říj 2006, 11:52
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fok. D VII F 5125/18

Příspěvekod clive » 05 úno 2007, 14:56

[quote="Luboš Tomík"]Bohužel skenner v práci nefachèí - stìhujeme se a digifo
Ať stavim co stavim stejne to zmrvim...

Na stole : Zachrana Do335A-12 1/48 Monogram
1x Ju88G-1 vaku 1/48 1x He 162 Prototyp 1/72 AZmodel, 1x He 162 Nightfigher double seat 1/72 AZmodel,
1x Bf109G 1/47 Eduard,
1x Boulton Paul Defiant Polska vaku 1/72
1x Dornier Do I Wall vaku 1/72
Uživatelský avatar
clive
 
Příspěvky: 1647
Registrován: 07 pro 2004, 07:15
Bydliště: Strančice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Marek Mincbergr » 05 úno 2007, 15:55

No, podle fotky není moc co řešit - hrdlo je uprostřed, že...

Spíš bych si všimnul takových drobností, jako je deflektor na vyhozené nábojnice (ano, sbíraly se pouze články pásu, hilzny šly přes palubu už za letu) nebo madlo pro pohodlnější vstup do kokpitu (a to Goering v té době tlouštík nebyl).
Mit Gott für Kaiser und Vaterland
Marek
Uživatelský avatar
Marek Mincbergr
 
Příspěvky: 419
Registrován: 23 čer 2006, 05:30
Bydliště: Praha
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Fok. D VII

Příspěvekod Luboš Tomík » 05 úno 2007, 18:41

Marku, jsem rád že vidíme oba stejnou skutečnost - i když mám nějaké ty dioptrie... Mně akorát nešlo do hlavy proč jsem zatím viděl modely a zobrazení s jiným chladičem. :grin:
Luboš Tomík
 
Příspěvky: 500
Registrován: 02 říj 2006, 11:52
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Marek Mincbergr » 06 úno 2007, 10:34

Protože chladiče na D.VII to je vždycky o losování, který to je. Na mnoho strojů je fotka jen z blbého pohledu a pak si odhaduji. Nicméně tady je to vcelku jasné.

A asi taky byly s jiným, protože třeba nebyl tenhle nabízen ve stavebnicích a nechtělo se to modelářům předělávat.
Mit Gott für Kaiser und Vaterland
Marek
Uživatelský avatar
Marek Mincbergr
 
Příspěvky: 419
Registrován: 23 čer 2006, 05:30
Bydliště: Praha
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Marek Mincbergr » 13 úno 2007, 05:55

Co tahle fotka? Jednak ti ukazuje detaily na pravé straně a jednak to, že chladič byl na pravé straně vykrojený. Ergo máš už pohromadě celý jeho tvar.
Přílohy
01.jpg
Mit Gott für Kaiser und Vaterland
Marek
Uživatelský avatar
Marek Mincbergr
 
Příspěvky: 419
Registrován: 23 čer 2006, 05:30
Bydliště: Praha
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Fokker DVII

Příspěvekod Luboš Tomík » 13 úno 2007, 15:34

Marku, dík
obě ty fotky jsou v té HPM biografii o Tlusťochovi. Bohužel jsou tam trošku znehodnoceny ofsetovým rastrem, takže detaily mi unikly a jsem vděčný za ty čitelnější fotečky a taky za tvé připomínky
Je mi to člověk veskrze nesympatický "r Dicke", ale jelikož v té Rodení stavebnici jsou riskantní obtisky, tak jsem si vybral jeho marking. Navíc mám k němu plechy od Partu, což vybízí ke stavbě s částečně odkrytovaným motorem - jsou tam tenké krycí panely s děravíma "žábrama"což bude efektní v tom bílém markingu. Taky mne třeba pěkvapila "hloubka " toho chladiče oproti Eduardu. A v neposlední řadě tloušťka profilu křídel - mám pocit, že v obou případech je Roden hodnověrnější.
Luboš Tomík
 
Příspěvky: 500
Registrován: 02 říj 2006, 11:52
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Marek Mincbergr » 13 úno 2007, 18:11

Já Goeringa silně nemusím.

Pokudjde o chaldič uvědom si, že stejně jako motor, to Roden dělal s tím, že postavit zavřené to půjde těžko (chtěl ušetřit formy trupů a proto ty samostatné panely) a tak udělal ten chladič jak má být. Eduard dělal trup zavřený, pro každou verzi zvlášť a tak nebyl důvod dělat ho odjinud než zvenku. Já jsem ho u svého modelu, který jsem dělal s otevřeným motorem jen trohu natmelil v té dutině. To je, jako bys hasegavímu Fw-190 vytýkal, že kryty motoru zevnitř vůbec neřeší.

Profil křídla jsem neposuzoval. Ncméně u Eduardů ho údajně dělali přímo podle Windsocku, který ty své výkresy zase udělal podle zachovalých originálů. Ale nevím, neměřil jsem a jak jsem koupil, tak prodávám.
Mit Gott für Kaiser und Vaterland
Marek
Uživatelský avatar
Marek Mincbergr
 
Příspěvky: 419
Registrován: 23 čer 2006, 05:30
Bydliště: Praha
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

D VII

Příspěvekod Luboš Tomík » 14 úno 2007, 13:17

Ale vždyť jo, já taky jenom napsal, co mne praštilo do očí a nějak nad tím dál nebádám. Ono myslím že ti Ukrajinci asi taky měli nějaké výkresy. Co jsem si všiml, tak třeba v návodu dopuručují použít trochu jiné alternativní součástky (kolečka, kryty podvozkové osi) ohledně jednotlivých verzí než jsi popsal v té recenzi v Modeláři, ale já ten Windsock nemám, takže se mi to ani nechce řešit - kromě toho jsem marod a jdu si lehnout, nechám to koňovi 8)
Luboš Tomík
 
Příspěvky: 500
Registrován: 02 říj 2006, 11:52
Nahoru


Odeslat odpověď
Příspěvků: 13 • Stránka 1 z 1

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY