Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ 100 let Velké války (1914-1918) ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Mannockova S.E.5a

Odeslat odpověď
Příspěvků: 22 • Stránka 1 z 2 • 1, 2
  • Odpovědět s citací

Mannockova S.E.5a

Příspěvekod Ondrous » 18 dub 2014, 11:58

Vím, že tohle téma už se tu jednou probíralo, ale závěr jsem si z toho nedokázal udělat žádný, takže ho nadhodím znova. Přece jen diskuze proběhla v roce 2009 a možná se od té doby vynořilo něco jiného

Začínám sbírat podklady k příštímu kousku, což bude S.E.5a. Chtěl bych Mannockovu SE, se kterou létal u 74. Sq., ale tvrdě jsem narazil, protože jsem k ní nenašel v podstatě nic.

Takže v čem není jasno:

- měla S.E.5a číslo D 276 nebo D 278?
- byla to Hisso nebo Viper?
- jaké bylo umístění písmen na trupu a křídlech (na některých rekonstrukcích je malé "A" na čumáku, černé "A" na spodním křídle a bílé na horním, na jiných jen na trupu mezi kokardou a bílým pruhem)

V kostce: jak moc se mohu spoléhat na tuhle reknostrukci?

SE5a mannock.jpg


Pokud byste k tomu někdo něco měl, předem díky moc.
Obrázek
Uživatelský avatar
Ondrous
 
Příspěvky: 3026
Registrován: 23 pro 2011, 13:09
Bydliště: Jihlava/Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mannockova S.E.5a

Příspěvekod Šrám » 18 dub 2014, 20:00

278, Viper
Uživatelský avatar
Šrám
 
Příspěvky: 778
Registrován: 03 lis 2005, 16:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mannockova S.E.5a

Příspěvekod zdesko » 18 dub 2014, 22:48

Šrám píše:278, Viper


..a zdroj.? :?:
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mannockova S.E.5a

Příspěvekod zdesko » 18 dub 2014, 23:07

Tohle jsem už psal Ondrovi do mailu, ale pro ostatní.: Je pravděpodobné, že na toto éro existuje jedna jediná fotka a to jen na kokpit a na Mannocka v něm sedícího. Je halda barevnejch rekonstrukcí, kde se většinou kolem motoru raději nediskutuje. Pro tento případ (určení motoru) je lhostejné jestli letoun měl "seriál" D276, nebo D278. Tyto sériová čísla ale určují, že to byl stroj vyrobený firmou Vickers Ltd. (Weybridge) ze serie D201-D300. Letouny této série nejsou skoro vůbec fotografované. Nicméně alespoň dva stroje fotograficky doložené jsou. Jeden z nich ale nelze zase brát doslovně jako vzorek. Jedná se o stroj D203, který sloužil k výzkumu směrovek. Nicméne ho poháněla reduktorová Hispánka se 4-listou vrtulí. Chladič na tomto letounu však byl v provedení pro Vipery. Naštěstí ale existuje fotka normálního bojového "Vickerse" SE5a a to D213. No, a tento stroj má také reduktorovou Hispánku, ale s 2-listou vrtulí. A myslím si, že Vickersácká série D201-D300 byla poháněná Hispánkama s 2-listovýma vrtulema. Tříčíselných sérií existovalo několik. Například sérii B1-B200 vyráběla firma Martinsyde Ltd. a její stroje poháněly Hispánky se 4-listýma vrtulema. Ovšem jiná Vickersovská tříčíselná série, tentokráte to byla firma Vickers Ltd. Crayford a ta postavila stroje série D301-D450..tyto stroje ale poháněly Vipery. Prostě Mannockův letoun poháněla nejspíš Hispánka s dvoulistou vrtulí.. 8-) D213 sice lítala u No40 Sqn, ale docela hezky ukazuje, že tato serie byla poháněná Hispánkama.
Přílohy
SE-5a_No40 Sqn-(D213)-(code-H)-a01.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mannockova S.E.5a

Příspěvekod zdesko » 18 dub 2014, 23:24

..ač jsem prolezl několik publikací a prohledal net, nenašel jsem žádnou jinou fotku Mannockovi SE-5a, než tento pohled na část kokpitu. Fotka pod ním ukazuje letouny minimálně dvou flightů (od leva.: B a A flight) No74 Sqn
Přílohy
SE-5a_No74 Sqn-a01.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mannockova S.E.5a

Příspěvekod zdesko » 18 dub 2014, 23:25

..totéž zepředu.:
Přílohy
SE-5a_No74 Sqn-a02.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mannockova S.E.5a

Příspěvekod zdesko » 18 dub 2014, 23:32

..k otázce, jestli měl Mannock to písmeno i na přídi by se měl vyjádřit tento přehled jak jednotlivé flighty svá letadla značily. Vyplývá z toho, že "kódové označení" na přídi užíval jen B flight.. Pokud reprodukce dovolují něco vyzkoumat, tak se mi zdá, že u sedmdesátý čtvrtý se "kódy" na NP nemalovaly..
Přílohy
SE-5a_No74 Sqn-color01.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mannockova S.E.5a

Příspěvekod zdesko » 19 dub 2014, 00:04

..a ještě se vrátím k té D278. Mám tuhle kresbu. ALE..! "Rukopis" kódového písmena "A" napovídá, že by se mohlo jednat o jinou jednotku. A pokud vím, tak tato kresba je prezentována tak, že ztvárňuje letoun z No84 Sqn.! Áčko svým "rukopisem" opravdu spíš připomíná "rukopis" písmen z této jednotky. Pokud by ale opravdu šlo o osumdesát-čtvrtou, tak by ten vodorovný pruh za kódem měl být delší..(takže já to zatím považuju 50 na 50..prostě to klidně Mannockova mašina být může..) I tento letoun by ale měla pohánět Hispánka. :-k Jo a takhle by měl být napsaný i seriál na D276.. Seriál sestavený do "pyramidy" jak ukazuje kresba, kterou sem Ondra vložil hned na začátku, neodpovídá tomu, jak se seriály u Weybridgejskýho Vickerse psaly. Crayfordský Vickers je psal podobně, ale byly na trupu.
Přílohy
SE-5a_D278-(No84 Sqn)-color01.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mannockova S.E.5a

Příspěvekod zdesko » 19 dub 2014, 01:19

..jo a tohle znáte..?
Přílohy
SE-5a_anglie-(No74 Sq-RAF)-(code A-E1295-Mick Mannock)-color01.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mannockova S.E.5a

Příspěvekod Šrám » 19 dub 2014, 07:34

Tak jsi Ondro tam co předtím, akorát že já svoje dohady shrnul do dvou slov a Zdenda to vzal sice rozmáchle, ale se stejným výsledkem - dohady :grin:
Nicméně držím palce, třeba se nějaké foto časem objeví.

http://www.theaerodrome.com/aces/england/mannock.php
Uživatelský avatar
Šrám
 
Příspěvky: 778
Registrován: 03 lis 2005, 16:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mannockova S.E.5a

Příspěvekod Šrám » 19 dub 2014, 07:47

zdesko píše:..jo a tohle znáte..?


Tohle mi přijde podivné, když na 1295 sestřeloval nepřátele už u 85. Sqn
Uživatelský avatar
Šrám
 
Příspěvky: 778
Registrován: 03 lis 2005, 16:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mannockova S.E.5a

Příspěvekod Ondrous » 19 dub 2014, 08:06

Se Zdeňkem jsme si o tom už psali, ale k závěru jsme prostě nedošli. Aspoň mám větší pole pro uměleckou licenci. :)

Každopádně jste mi moc pomohli, původně jsem sice chtěl stroj, se kterým skóroval 4x během jednoho dne (21. května 1918), tj. D278, na druhou stranu ta E 1295 splní účel taky. Navíc má číslo na SOP černými písmeny, takže výroba obtisku bude jednodušší.
Obrázek
Uživatelský avatar
Ondrous
 
Příspěvky: 3026
Registrován: 23 pro 2011, 13:09
Bydliště: Jihlava/Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mannockova S.E.5a

Příspěvekod Šrám » 19 dub 2014, 11:54

Ano, ale znovu píšu, že s 1295 sestřeloval Huny až když byl u 85. Sqn , čemuž ovšem marking stroje vůbec neodpovídá.
Přílohy
image.jpg
No 85 Sqn
Uživatelský avatar
Šrám
 
Příspěvky: 778
Registrován: 03 lis 2005, 16:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mannockova S.E.5a

Příspěvekod zdesko » 19 dub 2014, 12:24

Šrám píše:
zdesko píše:..jo a tohle znáte..?


Tohle mi přijde podivné, když na 1295 sestřeloval nepřátele už u 85. Sqn


..ne UŽ, ale AŽ u 85-té (červenec 1918)..ajta! Už jsi mě předběhl s opravou... :-D Ale je to pravda, že E1294 a E1295 patří do 85-té Sqn. Na E1294 měl lítat Donald Inglis, který byl onen osudný den také sestřelen spolu s Mannockem, ale pád letounu přežil. Jinak jsem nucen EDITOVAT to předešlé tvrzení o D278 u 84-té. Rozhodně s touto jednotkou nemá nic společného a jednoznačně Mannockovi patří jako jedna z možností mezi letouny D276/D278. Přidávám další pohled na Mannocka v kokpitu. Zajímavá je ta poznámka, že letoun nemá namontovaný Lewis. Což zase nemusí být nic tak drastického, protože je zbrojíři sundavali kvůli údržbě..
Přílohy
SE-5a_No74 Sqn-(D278)-Monnock-a01a(nadepsáno jako D276).jpg
SE-5a_No74 Sqn-(D278)-Monnock-a01.jpg
SE-5a_No74 Sqn-(D278)-Monnock-color01.jpg
Naposledy upravil zdesko dne 19 dub 2014, 13:01, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mannockova S.E.5a

Příspěvekod Šrám » 19 dub 2014, 12:46

No vida :)
Uživatelský avatar
Šrám
 
Příspěvky: 778
Registrován: 03 lis 2005, 16:26
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 22 • Stránka 1 z 2 • 1, 2

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY